Gå til innhold

hva syns vi om ubuntu 9.04 Jaunty Jackalope så langt? [første post oppdatert]


Anbefalte innlegg

tenkte vi kunne diskutere litt rundt om den nye ubuntu Jaunty Jackalope.

 

her er iso filene som direkte nedlasting

 

32 bits

64 bits

hva jeg har merket er:

  • raskere oppstart
  • noe nytt design
  • ser ut som flash generelt fungerer bedre men jeg kan ikke bekrefte dette
  • trådløs kortene athereos har nå fått litt bedre støtte
  • noe nye verktøy
  • støtte for å installere filsystemet ext4

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke glem den nye kjernen, xfce 4.6 og kde 4.2. Mye bedre integrert og brukbart.

Og det nye varslingssystemet, bare jeg som synes det er irriterende at de fader bort når musa er over?

 

Selv har jeg lagt merke til en vesentlig ytelses forbedring med SSDer (iforhold til f.eks. 8.10), kan noen bekrefte dette?

 

Synd de ikke kan inkludere mactel pachene.

 

Og positivt at det nå er mer fokus på åpene grafikkdrivere. Tilogmed som std.

Lenke til kommentar

hm... jeg klarer å logge meg på pidgin men ikke amsn, noen har som har samme problem eller vet hvordan man løser dette?

 

edit;

 

installerte kde men for ikke koblet meg til Internett, har signaler og finner nettverket men ikke svarte om jeg for koblet meg til

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

skjønner ikke vitsen med å gå fra popup'ene de hadde før til det nye varslingssystemet. likte den forrige bedre, der man kunne få knapper, se hvor lang tid det var til de forsvant, trykke krysset for å bli kvitt dem osv. Synd at de enda ikke har gjort noe bedre med theme'ingen.

 

men fungerer top på laptopen jeg installerte det på. flere drivere, kjappere oppstart. bare synd det er 6 mnd til neste.. =)

Lenke til kommentar
Eneste som irriterer meg noe grenseløst er at touchpaden på laptopen slutta å fungere(Har ikke fått laget en bug ticket enda).

 

Allerede sett en del bugreports om denne saken. scrollinga i padden min (AAO) fungerer ikke lengre heller (fra 8.10->04).

Endret av Marsan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...