Gå til innhold

XP finner ikke USB HD-adapter


Anbefalte innlegg

Kjøpte et USB HD-apapter om dagen, tenkte jeg skulle se gjennom en haug gamle disker i skuffer og skap, samt at det er litt kjekt å ha.

 

Men XP sutrer bare og kommer med Ukjent Enhet.

 

Adapteret er av typen Digitus, og er IDE / SATA 3.5 -> USB. Visstnok skulle dette fungere akkurat som å koble en ekstern disk til PCen via USB.

 

Drivere sier du? Vel, det eneste som fulgte med var en mini-cd (vet ikke en gang hva det er, annet enn at plata som fulgte med har rundt halve radiusen til en normal CD og jeg har selvsagt ingenting som leser slikt tull). På hjemmesidene til Digitus finner jeg ikke en dritt.

 

Manual sier du? Vel, det eneste som fulgte med var en illustrasjon over hvordan ting skulle kobles på et papirark. Ser ikke helt at jeg har gjort noe feil, harddiskene starter opp når strømkabelen går i, samt at windows helt klart finner ut at NOE har blitt koblet til en USB-port.

 

Jeg er 100% sikker på at (minst en av) diskene jeg har prøvd fungerer som de skal.

 

Noen som har vært borti dette før? Trenger tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drivere sier du? Vel, det eneste som fulgte med var en mini-cd (vet ikke en gang hva det er, annet enn at plata som fulgte med har rundt halve radiusen til en normal CD og jeg har selvsagt ingenting som leser slikt tull). På hjemmesidene til Digitus finner jeg ikke en dritt.

 

Manual sier du? Vel, det eneste som fulgte med var en illustrasjon over hvordan ting skulle kobles på et papirark. Ser ikke helt at jeg har gjort noe feil, harddiskene starter opp når strømkabelen går i, samt at windows helt klart finner ut at NOE har blitt koblet til en USB-port.

Mini-CDen kan leses i alle CD/DVD-enheter. Den inneholder både manual og evt. drivere.

Lenke til kommentar
Mini-CDen kan leses i alle CD/DVD-enheter. Den inneholder både manual og evt. drivere.

 

Jaha, heh, det var vel omtrent det eneste jeg ikke hadde orket å prøve.

 

Fungerer fortsatt ikke.

 

Det fins ikke driver til XP, dette skulle iflg. manualen ikke være nødvendig. Manualen ser forøvrig ut som om den er oversatt fra kinesisk med babelfish.

 

Windows finner fortsatt ikke enheten. Manualen foreslår ikke noe annet enn "check cables" etc. - uten at den viser hvordan ting faktisk skal kobles. Ikke det at det i utgangspunktet er mye å misforstå, men greit å hatt noe å dobbelsjekke koblingene med ihvertfall.

 

Harddisken står som oppgitt i manualen i Master-posisjon.

 

Ubrukelig dritt dette her.

Lenke til kommentar

Ukjent enhet i Windows når det gjelder USB saker kan komme av 2 ting.

 

1. Problemer med selve enheten, altså at den adapteren din er defekt.

 

2. Windows har USB rot, spesielt om det er en del USB enheter fra før og enkelte hovedkort roter enda mer.

 

Sistnevnte kan du forsøke å løse ved å avinstallere alle USB Hubene i enhetsbehandling og la Windows legge inn driverne til disse på nytt.

Får du fortsatt samme feil burde du teste adaptret på en annen maskin, disse skal være plug and play og får du samme feil der så sier jeg en ting... RMA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...