Gå til innhold

Bofiber - nytt selskap i Bergen


Anbefalte innlegg

Vi har 100/100 fra dem og jeg skal si de leverer det som de lover, er ofter langt over det også så jeg er super duper fornøyd med hastigheten. Leveringstid og generelt andre ting er et kapitel for seg selv, så man bør ha litt tålmodighet. .

Endret av Sakiko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg glemmer forsåvidt ikke det, det er bare ikke relevant hva andre betaler når dere kommer å banker på min dør, så er det jo prisene jeg får dere må matche, eller?

 

Grunnen til at jeg nevnte at du får rabatt er at du mente vi burde vise at vi kan være billigere på pris, og det er vi som fastslått i veldig mange tilfeller.

 

Som jeg tidligere skrev, så kan det godt være at akkurat nå er canaldigital sin grunnpakke og internett tilfredsstillende for deg med tanke på pris og behov. Det er jo kjempe bra, men fiberutbyggingen gjøres ikke for å dekke et behov for alle her og nå i dag, det er et proaktivt tiltak da vi umulig kan dekke alle forespørslene og områdene om vi venter med utbygging til "skaden har skjedd".

 

Kansje rundt 80% av de jeg gjør avtale med er i grunn fornøyd med hastigheten de har i dag og 100 kr pluss eller minus spiller liten rolle opp mot det å få oppgradert infrastrukturen på sin bolig og i sitt område, det viser seg da vi har en helt enorm oppslutning på 100/100mbit.

 

Men da er man tilbake til kjernen Fiber vs kobber. Hvis du har troen på fiber som fremtidens teknologi og dette er noe du ønsker tilknyttet din bolig til nåværende priser gjelder det å være med når vi kobler kollektivt. Vi leverer dedikert fiber fra skap til din stue noe som gjør at fiberkablene og skapene nødvendigvis fylles opp.

 

Da vil man i fremtiden være avhengig av ny oppsluttning på langt færre boenheter, siden vi allerede har koblet brorparten.

 

Derfor gjentar jeg meg selv og sier at hovedgevinsten her er selve kabelen på veggen og at infrastrukturen er på plass. Det er dette man betaler etablering og binder seg for, og det er dette selger burde informert deg om, og selvsagt ikke lagt seg opp i en krangel om hva du betaler og hvor "misfornøyd" du burde være. Vi har forøvrig tatt en runde angående dette på huset slik at vi kan unngå slikt i fremtiden.

 

Angående hastighet kan man ikke uten videre bestemme det selv, derfor sa ikke vår selger dette, men vi i Bofiber er løsningsorienterte så vi setter oss gjerne ned og ser på løsninger slik at du kan få den internettilgangen du har behov for om du har ekstraordinære behov utover våre normale produkter.

 

I fremtiden når man vil trenge høyere hastigheter (Og det mener jeg ved å se på historien er selvsagt at vi vil komme til trenge) vil vi med et "tastetrykk" kunne øke våre hastigheter for at våre kunder alltid skal være i forkant og fortsatt i fremtiden ha de beste prisene og hastighetene i fibermarkedet.

 

Fiber er langt overlegent ADSL, det er jeg helt enig i. Glad jeg ikke sitter på det. (Det er coax også, sammenligningen du stiller opp fungerer like godt der.)

 

Coax er fortsatt kobber og jeg mener man må regne coax som et "plaster på såret" og ikke en løsning på problemet når det kommer til infrastruktur.

Lenke til kommentar

Bofiberselger.

 

Lurer på om du kan svare meg på om det eksisterer noen planer for utbyggelse av fiber på Danmarksplass. Tenker da spesifikt i bygget hvor forum kino er og det er poppet opp en ny peppes.

 

Kan tenke meg at logistikken bak utbyggelse i et slikt område er et rent helvette. Men siden Telehor var hyggelig nok til å sette en 4g mast på taket her med fiberføring til koblingsboks i bakgården som jeg bokstavelig talt kan pisse på fra vinduet mitt uten å gi beboere i området tilgang på fiber. Så må vel mulighetene være der for dere også?

 

Som det sikkert kommer frem i uttalelsene mine er jeg lettere frustrert over situasjonen og på den bakgrunn beklager jeg språkbruken.

 

 

Kan du gi meg noen gode nyheter?

Lenke til kommentar

Bofiberselger.

 

Lurer på om du kan svare meg på om det eksisterer noen planer for utbyggelse av fiber på Danmarksplass. Tenker da spesifikt i bygget hvor forum kino er og det er poppet opp en ny peppes.

 

Kan tenke meg at logistikken bak utbyggelse i et slikt område er et rent helvette. Men siden Telehor var hyggelig nok til å sette en 4g mast på taket her med fiberføring til koblingsboks i bakgården som jeg bokstavelig talt kan pisse på fra vinduet mitt uten å gi beboere i området tilgang på fiber. Så må vel mulighetene være der for dere også?

 

Som det sikkert kommer frem i uttalelsene mine er jeg lettere frustrert over situasjonen og på den bakgrunn beklager jeg språkbruken.

 

 

Kan du gi meg noen gode nyheter?

 

Hei!

 

Så vidt meg bekjent er det pr. dags dato ikke lagt noe planer om utbygging av den siden av Danmarksplass

 

Det er som du sier endel problemer med logistikken for å komme seg dit da man ikke uten videre klarer komme med kabel over fra vestsiden av krysset, men må over endel lenger sør.

 

Området er i og for seg interessant og du skal ikke se vekk i fra at det vil komme på planen men en ferdigstilt utbygging der vil nok dessverre ligge et stykke frem i tid vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Leveringstid og generelt andre ting er et kapitel for seg selv, så man bør ha litt tålmodighet. .

Hei, jeg jobber ikke for Bofiber, men for et annet selskap som tilbyr fiber (forløpig på få lokasjoner sett med privatøyne) og ADSL/ADSL 2+.

 

En av våre kunder hadde bestilt fibernett fra et av de større fiberselskapene i landet, og den kunden pratet jeg selv med i september 2011 og da spurte kunden om priser for brudd i bindingstid etc.

På fredag ringte samme kunde tilbake da for å si opp grunnet at fiber var tilgjengelig.

 

Her gikk det altså nærmere 21 måneder fra første gang kunden tok kontakt til at kunden faktisk måtte si opp grunnet fiber. Det er nok ikke noen særtilfeller at dette tar tid da det er mye arbeid bak det å bare få lagt kjernenettet/infrastrukturen. Gravingen skal godkjennes og gjerne gjøres i sammen med andre ting som f.eks. legging av rør etc. som kommunen administrerer (jeg sier ikke at det må være slik, men ofte kan det være tilfellet i forhold til at man slipper å grave opp på nytt kort tid etter at noe kommunalt arbeid ble gjort).

 

Når det gjelder fibernett er vi langt bak andre land, men vi kommer sterkt i landet totalt sett (da tenker jeg på alle som tilbyr fibernett). Det er vel kun rundt 10-20 % av alle nordmenn som har tilgang på fibernett, men gjett om det ikke vil ekspandere med tiden. Fiber er for fremtiden.

Ellers så synes jeg bofiberselger svarer bra på vegne av selskapet, og jeg håper at de gjør det bra lokalt.

Lenke til kommentar

Hadde det faktisk vært slik at det måtte til meg graving og slik skulle jeg vert ening her, men faktumet er at kabelen liger i stolpene og alt er klart i gaten. Det som skulle gjøres var og dra kabel fra huset og ut noe osm tok ca 1 time når de først var der samt få koblet dette sammen ute i stolpen. Dette var da en annen montør som måtte gjøre.

 

Men når alt kommer til alt så hadde jeg hele tiden holdningen at, det kommer når det kommer og det blir bra :p.

 

For har selv jobbet på kundservis hos en innternet leverandør og vet hvordan det er men dritt folk som tror det tar 1 dag og få innternett ;/

Lenke til kommentar

Ok, føler bare for å rante litt her, og da må jeg si at helt siden vi fikk ADSL for mange år siden har jeg knapt nok sett på TV. Fiber har fordelen over coax med at man slipper å ha TV-kanaler i det hele tatt. Dette er det mye å spare på da TV er et veldig overpriset produkt som overhodet ikke egentlig er nødvendig, og da må man ikke glemme NRK-lisensen som kommer på toppen.

 

Det er helt skammelig at man må betale minst rundt 500kr/mnd for TV, der mesteparten av kanalene til og med er finansiert av irriterende reklame i tillegg. Til den prisen skulle man kanskje tro at man fikk et reklamefritt produkt, men ikke en gang det får man, nei.

 

Jeg kan ikke med min villeste fantasi forstå at folk faktisk er villige til å betale så mye for TV som de gjør, og at de mener det er en av de primære tingene man absolutt må ha, på lik linje med varmtvannstank. Jeg har lenge sagt at kringkasting er verdiløst når man har alternativer der man selv har valget over hva man skal se og hvilken informasjon man vil skaffe.

 

For 8-9 år siden bare lo folk av meg, for "TV var jo bare noe man enkelt og greit skulle ha", men nå ser det ut som flere endelig begynner å forstå :)

Neste generasjon vil nok ikke anse TV som en nødvendighet i det hele tatt, noe som bare er bra for samfunnet, da samfunnet utelukkende styres av TV2 som har hjernevasket gjennomsnittsmannen til å tro, mene og vite det TV2 vil de skal.

/rant mode off :)

Lenke til kommentar

Jeg er på litt tynn is her så anbefaler deg å ta kontakt med kundeservice og teknisk for å få de riktige svarene angående det tekniske :roll:

 

Akkurat denne type spørsmål kan enkelte kunder komme med, og eventuelle spørsmål om routere etc.

Anbefaler alle type xDSL- og fiberselgere å sette seg sånn halvveis inn i det tekniske.

 

Jeg ser spørsmål vi også får som ISP fra våre kunder som selgerne burde ha informert bedre om etc. så vi hadde vært spart medarbeid av og til. Det er heldigvis noe utbredt i noen stor grad, men det skjer.

Lenke til kommentar

På Mindeområdet har vi siste uken strukket stamnett på Fredlund/Grønnestøl-området og kunder der blir nå online hver dag. Se opp for en fiber i gaten nær deg om du bor på Løvstakkensiden, det er heldigvis veldig nærme nå! :-)

 

Dette er jo veldig kjekt å høre! Har du noe mer spesifikk info/estimat langs Fjøsangerveien? Ser det ligger noen kabler å slenger i området.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

En liten bump.

 

Er det noen som har positive tilbakemelding angående Bofiber?

 

For jeg sitter her skuffet over den dårlig kundeservicen de har.

De skulle sette opp fiber her jeg bor og de estimerte mars / april. Men nå har jeg hørt så mange rykter og tipper det ikke blir noe av i det hele tatt.

 

De svarer heller ikke på mailene jeg sender som gjør meg enda mer forbanna.

Såg liksom veldig fram til å få fiber og nå skjer det mest sannsynlig ikke.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

En liten bump.

 

Er det noen som har positive tilbakemelding angående Bofiber?

 

For jeg sitter her skuffet over den dårlig kundeservicen de har.

De skulle sette opp fiber her jeg bor og de estimerte mars / april. Men nå har jeg hørt så mange rykter og tipper det ikke blir noe av i det hele tatt.

 

De svarer heller ikke på mailene jeg sender som gjør meg enda mer forbanna.

Såg liksom veldig fram til å få fiber og nå skjer det mest sannsynlig ikke.

Jeg har akkurat samme problem med bofiber. Kundeservicen er elendig! For å være helt ærlig den værste kundeservicen jeg har vært møtt. Jeg har sendt gjentatte eposter og tatt kontakt x antall ganger på tlf for å få svar på leveringstidspunkt. Bofiber svarer aldri på epost og på tlf sier de at det er opprettet sak på forespørselen min og at jeg vil få svar på epost. Første eposten sendte jeg i midten av august og har ringt hver uke etter det, samt sendt eposter innimellom. Det virker ikke som om det er så viktig med nye kunder. Da jeg bestilte fiber, ble jeg forespeilet en levering innen det var gått 12 mnd dvs. innen august 2014. I vilkårene for bestilling og bindingstid står det at de er forpliktet til å levere innen 12 mnd. Må si jeg vurderer å gå ut av avtalen med bofiber og vente til andre aktører kan levere i mitt område.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...