Gå til innhold

Bofiber - nytt selskap i Bergen


Anbefalte innlegg

Interessant sak?

 

Her virker det som at Bofiber er veldig dårlige på leveransetider og har mye å jobbe med for å beholde de kundene som har bestilt, men ikke fått levert varene.

 

Men det kan godt være at situasjonen er bedret i løpet av 2013-2014, ihvertfall om det er mest pga. at de er avhengige av strøm fra BKK til utstyret sitt omkring.

 

Jeg har lite med kjennskap til selskapet, men det er jo interessant nok å bare google: Bofiber og se hva som dukker opp.

 

Jeg klarte gjennom en bekjennt å finne ut hvorfor selskapet slet mye i 2010. De var rett og slett tom for penger. Så et lokalt kraftlag fra Austevoll kjøpte seg inn i selskapet og tok over en god del av eierskapet. Så det er noe som ikke skurrer skikkelig her når de klarer å bruke så mye penger uten å ha noe inntjening. Bare sjekk proff.no for 2010, http://www.proff.no/selskap/bofiber-as/nesttun/oppf%C3%B8ringer-uten-bransjetilknytning/Z0HXI3YX/

-31% i egenkaptial...

 

Kan heller ikke skjønne hvorfor de ikke bare bygger ut ett område 100% før de begynner på neste, istedenfor å ta litt her og litt der. De må jo skjønne at de ikke vil ha noe inntekt før området er ferdig levert.

 

I tillegg er websidene deres nede nå også, faktisk være nede nå i over 5 dager og INGEN har gjort noe med det i selskapet, bare det er nok til å være bekymret for fiberfremtiden. I hvilket som helst selskap som selger bredbånd er det ingen av de ansatte som sjekker at websidene er oppe...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BigMedium: Jeg har akkurat flyttet til Søndre Skogveien, og er også interessert i fiber. Har du hørt noe mer om hvordan det ligger an? Etter å ha lest denne tråden er jeg litt usikker på om jeg skal ta meg bryet med å melde interesse før det foreligger noe konkret.

Lenke til kommentar

Det er vel bare å melde interesse, for så å la det ta den tiden det tar. Det er vel bedre med fiber sent enn aldri? :)

 

Samme tenker jeg, vi bestilte i oktober ikke hørt noe mer enda. Her i gaten er det ferdig utbygget, men tenker at det blir jevligt fett når det kommer :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du synes det er ok å betale tusenvis av kroner for å si bli løyet til gjentatte ganger må du bare melde din interresse.

Man skal ikke betale noe før man får levert tjenesten. Ikke betal bofiber før du får fiber. Sleipt at de sender ut regninger, men ikke noe problem om du ringer og sier at det ikke er på tale å betale.

Lenke til kommentar

Man skal ikke betale noe før man får levert tjenesten. Ikke betal bofiber før du får fiber. Sleipt at de sender ut regninger, men ikke noe problem om du ringer og sier at det ikke er på tale å betale.

 

Kunne ikke vært mer enig. Har forøvrig ikke betalt noe selv, og er glad for det. Men jeg synes jo synd på alle de andre som har punget ut med tusenvis

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har akkurat bestilt. Så blir spennende å se hvor lang tid det tar:P

Snakke med kundeservice og det er jo nytteløst. har ikke akkurat så mye peiling der. så tenkte jeg kunne spørre her. det jeg lurer på er om det går ann å ha 3 trådløse rutere knyttet opp mot et abonnement/modem, og i tillegg legge inn kapasitet sperre i ruterne slik at jeg får 1/3 på hver. har tre leiligheter.

 

Håper det var forståelig :)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Hadde en kar på døren fra Bofiber her om uken.

 

Han fremsto såpass useriøs at vi sendte ham på døren igjen . Litt for mye hype og ute av stand til å kunne forklare hva han faktisk solgte (jeg spiller "helt grønn" når jeg snakker med sånne) og litt for mange skrøner om hva vi allerede betalte og fikk hos Canal Digital.

 

Skulle gjerne hatt fiber i hus, men jeg fikk ikke lyst å kjøpe det hos Bofiber. At TV pakken han prøvde seg på var både dyrere og dårligere enn det vi har fra før hjalp lite, at han prøvde å lyve på seg det motsatte hjalp heller ikke.

 

Vi lider forsåvidt ikke noe nød med 70/10 på coax heller.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Skal melde interesse iallefall. Så ser jeg det an! Har allerede bestilt ADSL med 12 måneders binding. Tenkte det var like greit å ha internett så lenge.. Har fått intrykk av at Bofiber bruker litt tid :p

 

Hei!

 

Hvis vi leverer og du fremdeles er i binding vil vi kjøpe deg ut av din internettavtale, eller du vil få bruke vår linje vederlagsfritt ut din bindingstid!

 

Det er forøvrig riktig som Kirchhoff sier, man skal ikke betale noe før man er -online-.

Lenke til kommentar

Hadde en kar på døren fra Bofiber her om uken.

 

Han fremsto såpass useriøs at vi sendte ham på døren igjen . Litt for mye hype og ute av stand til å kunne forklare hva han faktisk solgte (jeg spiller "helt grønn" når jeg snakker med sånne) og litt for mange skrøner om hva vi allerede betalte og fikk hos Canal Digital.

 

Skulle gjerne hatt fiber i hus, men jeg fikk ikke lyst å kjøpe det hos Bofiber. At TV pakken han prøvde seg på var både dyrere og dårligere enn det vi har fra før hjalp lite, at han prøvde å lyve på seg det motsatte hjalp heller ikke.

 

Vi lider forsåvidt ikke noe nød med 70/10 på coax heller.

 

Hei!

 

Var kjedelig å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med en av oss på salg. Ønsker gjerne å sjekke opp i dette for deg da det er viktig for oss at du får riktig informasjon.

 

Ta kontakt på PM så kan jeg sa hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

bofiberselger:

 

Flott at dere er komt på nett for å besvare spørsmål, ros og kritikk :) Kanskje en lettere tilgjengelig side på FB hadde vært en idé etter hvert som kundemassen blir større?

 

Har du en statusoppdatering på oppkoblingen i Mindeområdet? Vet om flere her som knapt klarer å vente lenger! ;)

Lenke til kommentar

bofiberselger:

 

Flott at dere er komt på nett for å besvare spørsmål, ros og kritikk :) Kanskje en lettere tilgjengelig side på FB hadde vært en idé etter hvert som kundemassen blir større?

 

Har du en statusoppdatering på oppkoblingen i Mindeområdet? Vet om flere her som knapt klarer å vente lenger! ;)

 

 

Facebookside er noe vi har snakket mye om og de sidene som pr. i dag er på facebook er ikke våre og ikke noe vi har kontroll over, men det vil komme!

 

På Mindeområdet har vi siste uken strukket stamnett på Fredlund/Grønnestøl-området og kunder der blir nå online hver dag. Se opp for en fiber i gaten nær deg om du bor på Løvstakkensiden, det er heldigvis veldig nærme nå! :-)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Var kjedelig å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med en av oss på salg. Ønsker gjerne å sjekke opp i dette for deg da det er viktig for oss at du får riktig informasjon.

 

Ta kontakt på PM så kan jeg sa hva jeg kan gjøre?

 

Tar det heller her, så alle kan se...

 

Det som var mest turnoff for meg var at jeg måtte diskutere med ham hva vi har nå og hva vi betaler.

 

Vi er tilknyttet coax gjennom et "plussnett", som CanalDigital kaller det. Dvs, innhold fra CanalDigital gjennom et lokalt kabelselskap. Vi betaler da rett under 300,- i måneden for tilkobling, CD sin grunnpakke og èn tv-mottaker (blir vel en god femtilapp i mnd i rabatt sammenlignet med et direkte abbonement). Vi får også CD 70/10 internett, men uten rabatter.

 

Da mente han at:

 

- Prisen kunne ikke stemme i følge ham, Her måtte jeg rette på ham og insistere (rett før jeg gikk inn etter fakturaen).

 

- Homebase skulle gi meg 10 kanaler som jeg kunne velge selv i tillegg til ca 20, det var jo mye bedre enn det vi hadde i dag. Prøvde å forklare at det var jo ihvertfall 5 mindre valgfrie enn vi hadde i dag. CD har jo 15+noen-og-tredve. Det måtte jo være "noe ekstra" mente han. Han hadde jo "god kontakt med CanalDigital", så det hadde han kontroll på.... Dette kan umulig være sant. Det er jo minst halvannet år siden CD la om sitt nåværende tilbud, med alt bråket med TV2 så skulle dem meste ha fått med seg det... Mest av alt en som er i bransjen og "har god kontakt med Canal Digital"

 

Opplevde at jeg på begge punkter ble motsagt av ham flere ganger, og jeg måtte nærmesst i forsvarsposisjon og "stå på mitt" om rene faktaopplysninger om det vi har i dag...

 

Men nå er det ikke kun påtrengende råtass-selgere som stopper meg fra Bofiber. Men hvis dere faktisk viser at påstandene om at "fiber er fremtiden" og "nesten ubegrenset hastighet" faktisk er riktige og gir oss en overkommelig priset 200-400mbit så skal jeg slå til ;)

 

Inntil det så har dere ikke et produkt som coax-selskapene ikke kan matche. Spesielt når dere er såpass svake på TV.

 

Edit: Gjelder selger som var på tur i bydelen i øst i uke 24.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Tar det heller her, så alle kan se...

 

Det som var mest turnoff for meg var at jeg måtte diskutere med ham hva vi har nå og hva vi betaler.

 

Vi er tilknyttet coax gjennom et "plussnett", som CanalDigital kaller det. Dvs, innhold fra CanalDigital gjennom et lokalt kabelselskap. Vi betaler da rett under 300,- i måneden for tilkobling, CD sin grunnpakke og èn tv-mottaker (blir vel en god femtilapp i mnd i rabatt sammenlignet med et direkte abbonement). Vi får også CD 70/10 internett, men uten rabatter.

 

Da mente han at:

 

- Prisen kunne ikke stemme i følge ham, Her måtte jeg rette på ham og insistere (rett før jeg gikk inn etter fakturaen).

 

- Homebase skulle gi meg 10 kanaler som jeg kunne velge selv i tillegg til ca 20, det var jo mye bedre enn det vi hadde i dag. Prøvde å forklare at det var jo ihvertfall 5 mindre valgfrie enn vi hadde i dag. CD har jo 15+noen-og-tredve. Det måtte jo være "noe ekstra" mente han. Han hadde jo "god kontakt med CanalDigital", så det hadde han kontroll på.... Dette kan umulig være sant. Det er jo minst halvannet år siden CD la om sitt nåværende tilbud, med alt bråket med TV2 så skulle dem meste ha fått med seg det...

 

Opplevde at jeg på begge punkter ble motsagt av ham flere ganger, og jeg måtte nærmesst i forsvarsposisjon og "stå på mitt" om rene faktaopplysninger om det vi har i dag...

 

 

 

Hei igjen!

 

Nå kan jeg bare svare for meg selv, men jeg er godt kjent med rabattene dere har som "plusskunder" hos canal-digital og jeg vil tro at dette leveres gjennom Seram IKT?

 

Dessverre så er det nok en av våre selgere som ikke har vært oppdatert på dette og tydelig har stått på sitt. Det var derfor jeg ønsket å komme i kontakt med deg da vi ønsker å gi riktig informasjon og la vårt produkt snakke for seg selv!

 

Vi sammenligner oss egentlig i svært liten grad med adsl- og coaxleverandører da hovedgevinsten etter min mening ved å inngå avtale med oss er at du får den beste og mest fremtidsrettede infrastrukturen på boligen din. En direkte konsekvens av dette er at du får et hurtig internett som bare vil bli raskere og raskere med tiden.

 

Sammenligner du oss derimot mot andre fiberselskap vil du se at vi er svært gunstig priset og at du får mye for pengene hos Bofiber. Dette forutsetter jo selvsagt at du tror at fiber er teknologien å satse på for fremtiden.

 

På TV-delen er det lite som skiller pr. i dag mellom de fleste selskap og koker egentlig ned til egne preferanser. Er du fornøyd med ditt TV-tilbud så kan du gjerne beholde det og bare velge internett hos oss i første omgang, slik at du får sikret deg fiberkabelen.

 

 

Men nå er det ikke kun påtrengende råtass-selgere som stopper meg fra Bofiber. Men hvis dere faktisk viser at påstandene om at "fiber er fremtiden" og "nesten ubegrenset hastighet" faktisk er riktige og gir oss en overkommelig priset 200-400mbit så skal jeg slå til

 

 

 

Gjerne besøk nettfart.no og se våre snittmålinger, der ligger vi helt i toppsjiktet på nedlasting, opplasting og svartid. Vi kan i prinsippet allerede nå levere ca. 800mbit til deg, som jeg registrerer andre i tråden har peaket mot tidligere. Begrensningen ligger forøvrig primært i utstyret du får installert i din bolig og vil bli byttet når man trenger høyere hastigheter.

 

Om du ønsker så skal du få 200/200 mbit til kr 898,-/mnd eller 100/100 til kr 598,-/mnd :-)

Lenke til kommentar

På TV-delen er det lite som skiller pr. i dag mellom de fleste selskap og koker egentlig ned til egne preferanser.

Dette er positivt galt. Homebase Basis er f.eks et subset av ca 70% av kanalene til CD (24+10 vs 33+15) for ca 10% høyere pris. Da er det ene tilbudet rett og slett mye bedre enn det andre. Det er ikke en "egen preferanse", men det ene er objektivt mye bedre enn det andre.

 

Om du ønsker så skal du få 200/200 mbit til kr 898,-/mnd eller 100/100 til kr 598,-/mnd :-)

Var kun klar over 50/50 og 100/100 som selgeren deres presenterte for oss. For prisen vi betaler i dag, og får dekket av arbeidsgiver (opp til 500) kunne han tilby 50/50. Krone for krone er det vanskelig å vurdere det som overlegent 70/10. 898 for 200 er av de bedre jeg har sett, men det blir litt for stivt for meg.

 

Selv om dere ikke mener det er interessant å "sammenligne dere mot coax-selskapene" så kan dere jo vise kundene at dere leverer et overlegent produkt, også krone mot krone. Ikke bare skryte av det "i prinsippet".

Legger man litt "godvilje" til kan man jo skjønne at man ikke ønsker oppmerksomhet om dem...

 

 

Men dette blir bare subjektiv "whining" og skuffelse fra min side, over at fiberselskapene struper ned og priser seg opp, likt som "alle andre", til tross lovordene om hvor mye bedre teknologien er.

 

Du skal ha for at du svarer godt ihvertfall. Jeg kom sånn passe på "krigstien" etter selgeren som var her. Han kom ganskje mye dårligere ut av det.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Dette er positivt galt. Homebase Basis er f.eks et subset av ca 70% av kanalene til CD (24+10 vs 33+15) for ca 10% høyere pris. Da er det ene tilbudet rett og slett mye bedre enn det andre. Det er ikke en "egen preferanse", men det ene er objektivt mye bedre enn det andre.

 

 

Med preferanse tenker jeg ikke bare på grunnpakken men TV-tilbudet i sin helhet. Eksempelvis får du nå Viasat sport hos canal digital for 259,-/mnd mot at du binder deg i 12 måneder, etter bindingsperioden går prisen opp til kr 319,-/mnd i følge cd sin hjemmeside.

 

Hos homebase er prisen fast 269, med avtaletid på minimum 3 måneder og oppsigelsestid 1 måned.

 

Nå vet jeg ikke hvordan dette er hos canal digital men mange andre TV-tilbydere tar f. eks betalt for "TV i flere rom", dette koster ikke noe ekstra i måneden med Homebase gjennom Bofiber.

 

Så må du heller ikke glemme at du har en rabatt som svært mange andre ikke har, men i ditt tilfelle kan det hende at canal digital sitt tilbud akkurat nå er det som passer deg best og det respekterer jeg :-)

 

Selv om dere ikke mener det er interessant å "sammenligne dere mot coax-selskapene" så kan dere jo vise kundene at dere leverer et overlegent produkt, også krone mot krone. Ikke bare skryte av det "i prinsippet".

 

Langt på veg de fleste og spesielt Bofiber av fiberleverandørene er billigere pr. mbit enn coax og canal digital. Du har i dag 80mbit fra Canal digital for 499? Hos oss får du 100mbit (50+50). Om du heller hadde ønsket foreksempel, 70/30 eller 80/20 eller 90/10 linje fra oss til kr 498,- så hadde dette latt seg ordne, men vi anbefaler å kjøre synkron hastighet. I tillegg får du ofte mer enn det du har bestilt, dette tilhører sjeldenhetene på adsl og coax, hvertfall etter egen personlig erfaring.

 

Uten å nevne navn så har vi en tidligere lokal adsl-leverandør her i Bergen som eksempelvis kjører disse prisene:

 

30/5 til 399,-/mnd + kr 19 i ruterleie gir en månedspris på kr 418,-

 

5/0,5mbit til kr 309,-/mnd + kr 19 i måneden i ruterleie.

Har du ikke fasttelefon må du betale kr 79,-/mnd i nettleie da blir månedesprisen kr 407,- på denne hastigheten.

 

Som du ser så er det svært mange kunder som faktisk sparer penger i måneden samtidig som produktet er mye bedre og man har sikret boligen med en kanon infrastruktur.

 

Så både i teorien, prinsippet og praksis mener jeg at fiber er bedre, nesten uansett leverandør :-)

 

 

Setter pris på ditt innspill og det er selvsagt mye vi kan forbedre oss på og vi er selvsagt svært klar over at oss på salg ofte er førsteinntrykket folk får av Bofiber og det er viktig for oss at dette blir gjort på en seriøs og skikkelig måte.

 

Uansett hvis du ombestemmer deg må du bare ta kontakt med oss så skal vi være løsningsorienterte og forhåpentligvis klare å komme til enighet :-)

Lenke til kommentar
Hos oss får du 100mbit (50+50). Om du heller hadde ønsket foreksempel, 70/30 eller 80/20 eller 90/10 linje fra oss til kr 498,- så hadde dette latt seg ordne, men vi anbefaler å kjøre synkron hastighet

Hvis du setter 1:1 verdi mellom opp og ned så ligger dere godt an. Jeg gjør ikke det, og en 50/50 vil være en nedgradering for oss fra 70/10. (og ja, vi får det vi betaler for. klokker inn 69-72 jevnt, også i prime time.)

 

Men hvis kunden faktisk kan sette hastigheten selv, kunne ikke din kollega foreslått det da? Det hadde jo vært et godt argument. I stedet for at han står der å rynker på panna og mumler noe usikkert om "fremtidsrettet" og "kobber er gammeldags" når jeg spør hvorfor jeg skal bry meg om "synkront" og raskere upload? Heller han ikke fant noen grunn til at vi trengte mer enn 10mbit upload, annet enn at kobberet "var på vei ut, så det må vi jo bort fra uansett".

 

Jeg kan ikke vurdere annet enn det som presenteres. 70/30 eller 80/20 er for knapt til å gå på etabelering og bindingstid, men hvis han f.eks kunne gi et konkret tilbud på f.eks 150 downlad og >=10 upload til noe i nærheten av 500,- og levering ikke for langt frem så skulle jeg gjerne vært med på det. Hvis vi tar utgangspunkt i 100/100 til 598,- og anvender din logikk med 1:1-forhold så burde jo det være fullt mulig for ham (siden asynkront jo er "på vei ut" og "gammeldags" og "ikke anbefalt" iflg dere så må jo denne prises lavere enn 100/100, eller?.).

 

Men han gjorde ikke det. hoppet rett på å forklare hvor dårlig det vi allerede har er (på feile premisser) før han i det heletatt presenterte noe av det han hadde eller hvor han kom fra...

 

Fiber er langt overlegent ADSL, det er jeg helt enig i. Glad jeg ikke sitter på det. (Det er coax også, sammenligningen du stiller opp fungerer like godt der.)

 

Så må du heller ikke glemme at du har en rabatt som svært mange andre ikke har.

Jeg glemmer forsåvidt ikke det, det er bare ikke relevant hva andre betaler når dere kommer å banker på min dør, så er det jo prisene jeg får dere må matche, eller?

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Vell, hvis de banker på døra mi og sier 100/100 tii 598 så hadde jeg ikke nølt engang. Hadde bestilt på flekken.. Men hadde jo klokelig ikke betalt en skit før jeg så speedtest.net glise mot meg :-)

 

Men jeg bor i feil bydel, så vdsl er det eneste som blir levert til eneboliger her. (surt, siden alle borettslag/blokker rundt oss har fiber fra både de ene og andre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...