Gå til innhold

Boikott av Earth Hour


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

– Det er ikke lenger et spørsmål om hvor du var da Oddvar Brå brakk staven, men hvor du var da verden slukket lyset, sa WWFs generalsekretær Rasmus Hansson til Aftenbladet sist lørdag.

 

Jeg satt på diskusjon.no i tussmørket, senere skal jeg på kino og se på lysende bilder.

Lenke til kommentar
Poenget med Earth Hour er ikke å spare strøm, men å gi et budskap til politikerne, i følge de som står bak.
Da kan det være en idé å gjøre det på en måte som ikke motvirker sin hensikt!

MOT SIN HENSIKT?

 

Hensikten er å demonstrere ved å vise at vi bryr oss, korleis vi gjer det er eigentleg usakleg.

Lenke til kommentar
haha for en utrolig meningsløs tråd.. flere lyspærer må produseres pga vi skrur lyset av og på EN gang? og vi må ha mer varme på i huset?

 

jaja..

Dette er for å understreke hvor meningsløst tiltaket er!

 

Det sliter på lyspærene når du slår av én gang unødvendig ja, men det blir mye til sammen om en milliard personer skrur av 2-3 lyspærer hver, så betyr dette mye unødvendig slitasje.

 

Jeg er pisslei av miljøtiltak som virker mot sin hensikt, dette føyer seg inn i rekken.

Lenke til kommentar
Poenget med Earth Hour er ikke å spare strøm, men å gi et budskap til politikerne, i følge de som står bak.
Da kan det være en idé å gjøre det på en måte som ikke motvirker sin hensikt!

MOT SIN HENSIKT?

 

Hensikten er å demonstrere ved å vise at vi bryr oss, korleis vi gjer det er eigentleg usakleg.

Ja, mot sin hendikt, men vi viser derimot at vi ikke bryr oss om miljøet. :)

Lenke til kommentar
Poenget med Earth Hour er ikke å spare strøm, men å gi et budskap til politikerne, i følge de som står bak.
Da kan det være en idé å gjøre det på en måte som ikke motvirker sin hensikt!

MOT SIN HENSIKT?

 

Hensikten er å demonstrere ved å vise at vi bryr oss, korleis vi gjer det er eigentleg usakleg.

Skal du demonstrere for/mot noe bør du gjøre det på en måte som setter et godt eksempel, ikke bidrar til det motsatte av det du ønsker.
Lenke til kommentar
Kva er det med alle folka som vil gjøre "opprør" mot dei som vil demonstrere for miljøet? Er dere tilbakestående?

 

Nja vi er iallefall ikke hykleriske.

 

post-47774-1238269231_thumb.jpg

 

Vi bør heller se på realistiske løsninger, med stor forskningsinnsats på for eksempel thorium kan energiproblemet løses. Hvor realistisk er det egentlig å senke verdens energiforbruk UTEN å senke befolkningen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hvorfor ikke slå av unødvendig lys hver dag heller? I stedet for å dedikere kun èn dag til å vise politikerne hva de bør gjøre, så bør heller enkeltindivider gå i seg selv og tenke: Trenger lyset på badet å stå på når det ikke er noen der? Er ikke verre.

Her er lyset slått av så og si hele uken.

Hovedsaklig på grunn av den skyhøye strømregningen jeg fikk sist. :hmm:

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke slå av unødvendig lys hver dag heller? I stedet for å dedikere kun èn dag til å vise politikerne hva de bør gjøre, så bør heller enkeltindivider gå i seg selv og tenke: Trenger lyset på badet å stå på når det ikke er noen der? Er ikke verre.

Her er lyset slått av så og si hele uken.

Hovedsaklig på grunn av den skyhøye strømregningen jeg fikk sist. :hmm:

 

Et eksempel på en mye bedre holdning.

 

Earth Hour blir et påskudd for bedre samvittighet uten å måtte tenke gjennom den egentlige problemstillingen.

Lenke til kommentar
slitasje på lamper? hva?
Hver gang du slår på en glødelampe når tråden er kald er det liten motstand, derfor går det mer strøm enn normalt, og dermed sliter dette mer på glødetråden enn å la den stå på jevnt. Derfor bør du la lyset stå på f.eks. på badet så lenge folk er stadig innom, men slå det av f.eks. om natten når ingen sannsynligvis bruker lyset på en del timer. Å slå av lyset i en time bidrar altså til kortere levetid på lyspærer, og dermed flere utskiftninger.

Lenge siden jeg så denne på TV, men den der ble busted hvis jeg ikke husker feil ;)

http://video.google.com/videoplay?docid=180639728096740394

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Det er vel dei politiske endringene vi håper å sjå, ikkje at vi kan spare strøm ein time :)

 

Alt for mange sitter på ræva og venter på "politiske endringer" når de faktisk kan gjøre en liten del hver dag uten å måtte anstrenge seg for det engang.

Lenke til kommentar
Jeg stemmer på førstepostingen og trådoverskriften til månedens mest idiotiske innlegg her på diskusjon.no :woot:
Deg om det. Hvis du ikke har noe saklig argumentasjon for det kan du finne deg en annen hobby.

 

-----

 

Jeg er for miljøtiltak som faktisk virker.

BTW: hybelen min har hatt 5 grader celcius i mesteparten av vinter.

Lenke til kommentar
MOT SIN HENSIKT?

 

Hensikten er å demonstrere ved å vise at vi bryr oss, korleis vi gjer det er eigentleg usakleg.

 

Eksakt. Dere gjør det ikke for å faktisk hjelpe miljøet, men for å vise hvor jævlig omtenksomme dere er uten at det går ut over resten av hverdagen deres. Hvis man bryr seg så mye om miljøet får du faktisk ta å gjøre noe som hjelper, selv om det kanskje er litt mer arbeid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...