Gå til innhold

Kan iphone regnes som en spillkonsoll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest flere artikler de siste mnd angående spill, konsoll og dens fremtid.

Og hver gang så bli iphone tatt opp og hyllet for dens spill egenskaper.

Blir skrevet om det høye antall spill som fines der ute, og i det siste jeg leste var blitt tatt med i hva som var viktigst i fremtiden for spill.

Jeg leste også flere inlegg om at iphone var en fryd, og at folk er så fornøyde fordi det finnes så mange spill der ut. Leste også om en skrev at "iphone kan bli en slager, siden gameboy var det".

Da ble jeg ganske provosert. (i kjøpevannet at at jeg faktisk ikke er noe apple fan så kan det hende dette her en liten invirkning på min mening). jeg er født og oppvokst i gameboys sinde glade glansdager, og ikke kom her å si at iphone er for unge i dag som gameboy var for unge på 90 tallet! Var det en som hadde med seg gameboy på skolen, så flokket det seg 10 andre rundt han, gameboy var STORT! noe som er alt annet en hva iphone er som en håndholt konsoll. Å sammenligne gameboy med iphone er bare en krenkelse mot gameboy.

Og dessuten, hvem er det som vil spille på mobilen sin. Det er som å ha en tv med innebygget dvd spiller.. hvor dvd spilleren naturlig nok har sine begrensniger og i bunn og grunn er ganske jalla, sett med øyne til en som har noen minimunskrav.

Og for det andre, en liten skjerm som du berører kan aldri noen som helst erstatte en gamer joystick eller mus+tastatur. Den er knotete å spille på, når hendene dine allerede dekker halve skjermen, er det like irriterende som å se en film, mens den feite svigermorra di står å vanner blomstene over tven.

en iphone er en iphone og jeg tror folk som skryter hemmet over spillmulighetene den har, er bare folk som selv har kjøpt seg iphone og bare kommer med argumenter for å overbevise andre om at deres overpriset nye mobil var et svært god kjøp. Å si noe annet ville jo bare vært å drite seg selv ut. og hvem er det som vil det.

nei..iphone er IKKE en konsoll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

iPhone kan kalles en spillkonsoll, men det er jo ikke en dedikert konsoll. Men den er absolutt noe som er laget til å spille på, og duger nokså godt til det.

Du har et poeng at den kan være knotete i forhold til spill sånn de er laget nå, men det gjør det at det mindre er en spillkonsoll.

Skrevet

Greit nok at den ikke har 2 skjermer slik en nintendo DS har men har du prøvd Zelda - Phantom Hourglass? der styrer du så godt som ALT via berøringsskjermen og du trenger egentlig ikke noe annet. Kjekt med et kart på skjerm nr 2 osv men det er ikke nødvendig. Og jeg må si at det hele fungerer meget godt.

Greit nok at det mest sansynlig vis ikke hadde vert noe serlig å spille spill som Left4Dead og den slags på men som en slags håndkonsoll fungerer den nok utmerket om man bare får tak på/lager spill som godt nok utnytter det man har av kontrollmuligheter.

Som :--{D sier over her er det ikke en dedikert konsoll men ja, det er nok fullt mulig å spille gode spill på den.

Skrevet

Du sammenligner først Gameboy og Iphone som gamingplattform, for å så slakte den fordi den ikke kan sammenlignes med mus og tastatur?

Jeg synes det er mange flotte spill på Iphone og jeg bruker den mye til spilling i små pauser i hverdagen. Spillene er som oftest designet med multitouch kontroll i sikte, og det fungerer veldig bra.

Grafikkmulighetene er faktisk bedre enn på nintendo DS, som har veldig lav prosessorkraft. Jeg ser ikke poenget med en rant tråd om hvorfor du ikke liker at folk har spill på mobilen sin.

Skrevet

Tror de fleste regner Xbox, Playstation og Wii som konsoller, men det går sikkert an å være vrang og si at ALT er en konsoll fordi det er en form for underholdning. Spilte mye "orm" på min Nokia 5110 i militæret, men hadde vært forsiktig med å kalle den for en konsoll av den grunn.

Grafikken er rimelig mye bedre på min nye SE C905, men personlig synes jeg fortsatt det er en telefon, og ikke en spillkonsoll.

Samme med Gameboy, PSP, DS, iPhone, Tamagotchi og resten av røklet også IMHO.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...