Leifi93 Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Hvordan kan jeg når jeg tar med egen pc på skolen komme forbi skole-nettverket sin brannmur slik at jeg kan koble meg på wow? Prøvde å bare starte det opp helt normalt, men står bare på "connecting" og så kommer det en feilmelding. Noen som kan hjelpe meg?
Gavekort Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Jeg kan hjelpe deg, følg med på skolen, bli smart, få deg en jobb og spill WOW hjemme.
EvenEleven Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Du trenger Your Freedom og socketcap eller lignende. google det! Husker ikke hele fremgangen.
Leifi93 Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Skrevet 23. mars 2009 Jeg kan hjelpe deg, følg med på skolen, bli smart, få deg en jobb og spill WOW hjemme. Ligger veldig bra an på skolen. 5 i snitt sist halvår, men tenker ikke å spille i timene, bare i midttimen og friminuttene.
Gavekort Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 (endret) Jaja, ditt liv. Your freedom og FreeCap. Quoter meg selv fra en annen jeg hjalp: Hei! Bruk Your freedom som server og FreeCap til å porte vanlige applikasjoner gjennom proxy. Spotify har en egen proxy-løsning innebygget i programmet (som du forøvrig finner under Edit > Preferences). Last ned Your Freedom, registrer deg på hjemmesiden, installerer, kjører gjennom guiden og finner den mest fornuftige serveren. Guiden starter du med å velge "use wizard", da lar du alt være hukket av slik som det er og går videre, etter en liten stund vil det komme en lang liste med servere, den lengst oppe er den mest fornuftige for deg. Velg en server og trykk neste. Start så serveren, merk at gratisversjonen av Your freedom har en maks båndbredde på 50Kib/s og du blir frakoblet hver time, men båndbredden skal være mer enn nok til å bruke Spotify. Inne på Spotify/FreeCap så bruker du følgende innstillinger: Host: Localhost Port: 1080 Phew... Lykke til! Edit: Dette gjaldt spotify, så du kan bare ignorere det. Endret 23. mars 2009 av Blomsterbob
Haugli Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 (endret) Skolen min har også nettopp sperret WoW, noe jeg egentlig er glad for. Hvorfor spille WoW på skolen? Er det fordi det er kjedelig? Gå på en annen linje! Ikke kast bort tid på skolen dersom du ikke gjør noe uansett. Du blir å angre på det senere.. EDIT: leste nå at du kun hadde tenkt til å spille i midttime og friminutt. Skolen har ikke lov å sperre dette på din "fritid". Hvis jeg spiller WoW i et friminutt lukkes WoW automatisk idet friminuttet er over. Gå til til it-admin på skolen din og snakk med han. Nekter han å gjøre det, spør du om han kan vise til en regel hvor han kan nekte det det. Endret 23. mars 2009 av iPlex
abandoned Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Hvis du leste gjennom posten så hadde du lest at han skal spille i friminuttene og matfri, ikke timene.
ole_marius Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Hvis du leste gjennom posten så hadde du lest at han skal spille i friminuttene og matfri, ikke timene. spar meg, vær si snill! her på min skole er ikke nettet stengt for diverse spill, det tar hele 5 minutter å åpne google, det er en grunn til at wow er sperret, bry deg litt mindre om deg selv og tenk på de andre forbrukerne på skolen
Gavekort Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Hvis du leste gjennom posten så hadde du lest at han skal spille i friminuttene og matfri, ikke timene. spar meg, vær si snill! her på min skole er ikke nettet stengt for diverse spill, det tar hele 5 minutter å åpne google, det er en grunn til at wow er sperret, bry deg litt mindre om deg selv og tenk på de andre forbrukerne på skolen Dude, har du hørt om trunking?
ole_marius Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 nei, men jeg bryr meg fint lite om det, skolenettet er forbeholdt til skolerelevante oppgaver, ikke spill. og det min venn kan du ikke si deg uenig i
Gavekort Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 nei, men jeg bryr meg fint lite om det, skolenettet er forbeholdt til skolerelevante oppgaver, ikke spill. og det min venn kan du ikke si deg uenig i Nei, det er riktig det, men det var ikke det jeg snakket om.
jevli Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Come on... Må du absolutt være usosial på skolen også? Skolenettet er forbeholdt skolerelatert arbeid, respektèr det.
NikkaYoichi Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 (endret) Min anbefaling til deg trådstarter er følgende: 1. Ikke prøv å omgå sperrene som er satt for bruken av skolens datanett, da dette er både ulovlig og straffbart. 2. Det er en grunn til at skolens nett er sperret for uønsket trafikk. Nekter han å gjøre det, spør du om han kan vise til en regel hvor han kan nekte det det. Han er eier av linjen og står derfor fritt til å filtrere bort uønsket trafikk. Akkurat som at eieren av veiene i Norge kan forby folk å kjøre over 50km/t på en gitt strekning, kan eieren av en datalinje bestemme hvilken trafikk som skal gå over ens linjer. Red.: Det er også slik at man vanligvis sperrer alle porter, for så å åpne de man har behov for, det er derfor ikke slik at noen aktivt har sperret for WoW, men at man ikke har åpnet for portene WoW benytter seg av. Nå er det litt mer komplekst enn som så, men for å gjøre det enkelt så er det slik det gjøres. Endret 23. mars 2009 av NikkaYoichi
Haugli Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Min anbefaling til deg trådstarter er følgende:1. Ikke prøv å omgå sperrene som er satt for bruken av skolens datanett, da dette er både ulovlig og straffbart. 2. Det er en grunn til at skolens nett er sperret for uønsket trafikk. Nekter han å gjøre det, spør du om han kan vise til en regel hvor han kan nekte det det. Han er eier av linjen og står derfor fritt til å filtrere bort uønsket trafikk. Akkurat som at eieren av veiene i Norge kan forby folk å kjøre over 50km/t på en gitt strekning, kan eieren av en datalinje bestemme hvilken trafikk som skal gå over ens linjer. Red.: Det er også slik at man vanligvis sperrer alle porter, for så å åpne de man har behov for, det er derfor ikke slik at noen aktivt har sperret for WoW, men at man ikke har åpnet for portene WoW benytter seg av. Nå er det litt mer komplekst enn som så, men for å gjøre det enkelt så er det slik det gjøres. Er den udugelige data-ansvarlige gubben på skolen eier av internett linja til Indre Troms videregående skole? Iallefall, du har misforstått. Skolen kan ikke nekte deg å spille i friminutte på _din_ pc som du har betalt for å bruke skolen sitt nett, nettopp derfor har vår skole åpnet tilgangen til WoW i friminuttene. Trust me, har vært gjennom denne diskusjonen i elevrådet..
ole_marius Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 det er din pc men ikke ditt nettverk, så den holder ikke
NikkaYoichi Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Er den udugelige data-ansvarlige gubben på skolen eier av internett linja til Indre Troms videregående skole? Nei, det er sannsynligvis fylkeskommunen som er eier av linjen, men skolens representant er disponent av linjen, i dette tilfellet er det rektor, den it-ansvarlige er ansvarlig for å utøve rektors rett her. Iallefall, du har misforstått. Skolen kan ikke nekte deg å spille i friminutte på _din_ pc som du har betalt for å bruke skolen sitt nett, nettopp derfor har vår skole åpnet tilgangen til WoW i friminuttene. Trust me, har vært gjennom denne diskusjonen i elevrådet.. Jeg tror nok det er du som har misforstått, skolen kan faktisk nekte deg å i hele tatt koble din private datamaskin til skolens nett. Hva dere har diskutert i elevrådet er revnende likegyldig for hva som er tilfelle. Mener du virkelig at jeg kan ta med meg min maskin og koble meg til hvilket som helst nett i hele verden og belaste dette nettet med den trafikk jeg måtte ønske? Jeg tror du bør ta deg et lite kurs i hvordan det norske lovverket fungerer. Eieren av linjen står i sin fulle rett til å begrense den trafikk som beveger seg over hans eller hennes samband.
ilpostino Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 unde henvisning til denne tråden stenger jeg denne tråden. det er en grunn til at skolen din ha sperret for dette.
Anbefalte innlegg