Gå til innhold

Red Ring of Death garanti


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Jeg vet at dette sikkert står på forumet en plass, men jeg fant ikke det etter et kjapt søk. Jeg har fått RRoD for andre gang, er det da slik at etter jeg fikset den første gangen at garatien starter på nytt? Og for det andre, er det 3 eller 5 års garanti for fiksing av RRoD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at du kjøpte den som en privatperson fra en butikk.

Og da trenger du ikke å bry deg om garanti. Garanti er faktisk noe fabrikat tilbyr, og de bestemmer lengden og hva garantien innebærer.

Men vi har etter forbrukerkjøpsloven 5 års reklamasjonsfrist på slike varer.

Den dekker produksjonsfeil, og ikke feil fra brukers side selvsagt.

Og reklamasjonsretten gjelder selvsagt videre om konsollen har vært på verksted og slikt.

Lenke til kommentar
Heisann folkens!

 

Jeg vet at dette sikkert står på forumet en plass, men jeg fant ikke det etter et kjapt søk. Jeg har fått RRoD for andre gang, er det da slik at etter jeg fikset den første gangen at garatien starter på nytt? Og for det andre, er det 3 eller 5 års garanti for fiksing av RRoD?

 

1. hvis garantien har gått ut:

MS har utvidet garantien fra 1år til 3år grunnet RROD, uansett betyr ikke det en dritt for deg,for i Norge har 360 5år reklamasjonstid. Ta turen ned til butikken du kjøpte den(eventuelt en butikk i samme kjeden) og få en ny.

 

Du har fortsatt garanti:

Men MS kundeservice er svært god etter det jeg selv har erfart, og er faktisk service innstilt! Bare å ta kontakt med dem. For hvis du fikk en ny xbox sist gang starter garantien på nytt igjen på den nye xboxen:), men hvis fikk tilbake den gamle xboxen, er det jo den garantien som gjelder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Xboxsupport ...

Dere (eller forhandler) kan ikke nekte reperasjon på det grunnlag av garantien er brutt. Man har reklamasjonsretten, og den har en helt annen tilnærming til dette. Ellers kan jeg si at jeg har hatt RRoD selv, og Microsoft klarte å behandle saken på en god måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...