Gå til innhold

Nå får Chess Iphone


Anbefalte innlegg

At Apple er nazi på forhandlerenes kompetanse er bare bra for oss. Vi trenger ikke dusinvis med iPhone forhandlere, 3-4 burde holde i lange baner for å holde prisene lave. Og det har vi snart.

Om du har 3-4 forhandlere gjør vel at prisen holder seg høy? De kan inngå interne avtaler for at det ikke skal bli priskrig. Jo flere jo bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke vi vil se store forskjeller på telefonprisen, da denne nok er satt fra Apples side. Kan hende teleselskapene er villige til å ta denne regninge selv, det får vi se. Jeg regner med priskrigen vil gjøre utslag på konstadene ved bruken av telefonen, noe vi allerede ser mellom Telenor og Netcom. Blir uansett spennende å se hva Chess kommer opp med. Hadde jo ikke takket nei til å beholde mitt abbonement mot å betale 3500-4000 for en iPhone 16GB.

Lenke til kommentar
Apple skjønner vel at om de setter ned prisen så vil flere folk kjøpe den? :ermm:

 

Apple har ikke for vane med å sette ned prisene på produktene sine. De velger heller å oppgradere dem. Mac Mini er et eksempel på dette. Den ble ikke billigere selv om den hardwaremessig begynte å bli utdatert, nå har de oppgradert den og i tillegg blitt noe dyrere. I alle fall i Norge.

 

Edit: Når jeg tenker meg om satt jo de ned prisen på iPhone like etter at den ble lansert, så det er jo lov å håpe.

Endret av Tror
Lenke til kommentar
Apple skjønner vel at om de setter ned prisen så vil flere folk kjøpe den? :ermm:

Joda, men Apple har sikkert lyst til å tjene penger også.

Så hvis de har f.eks. 70% gevinst på en telefon til 5K mot bar 40% gevinst på telefoner til 3K, så er det ikke sikkert økt markedsandeler er positivt. Nå er riktignok dette tall jeg tok utifra hodet, og som neppe henger på greip. Men kunden skal ha et fysisk produkt: Dette koster det tid, krefter og materiale å produsere og distribuere.

 

Selv ønsker jeg jo på en måte at telefonene koster rundt en tier. Eller ok; la oss si 1000 kr. Men det er jo overhodet ikke realistisk. Og ser vi på Apple sin tidligere fremgangsmåte, så har de aldri vært interessert i å konkurrere på pris. (Hvorfor trenger man det, når man har nok folk som er villig til å betale noen laken mer?)

Lenke til kommentar
Apple skjønner vel at om de setter ned prisen så vil flere folk kjøpe den? :ermm:

Joda, men Apple har sikkert lyst til å tjene penger også.

Så hvis de har f.eks. 70% gevinst på en telefon til 5K mot bar 40% gevinst på telefoner til 3K, så er det ikke sikkert økt markedsandeler er positivt. Nå er riktignok dette tall jeg tok utifra hodet, og som neppe henger på greip. Men kunden skal ha et fysisk produkt: Dette koster det tid, krefter og materiale å produsere og distribuere.

 

Selv ønsker jeg jo på en måte at telefonene koster rundt en tier. Eller ok; la oss si 1000 kr. Men det er jo overhodet ikke realistisk. Og ser vi på Apple sin tidligere fremgangsmåte, så har de aldri vært interessert i å konkurrere på pris. (Hvorfor trenger man det, når man har nok folk som er villig til å betale noen laken mer?)

 

Saken er jo at det å drive priskrig, ikke faller under "forretningsideen" til Apple. Deres fortrinn er jo å tilby produkter som skal oppfattes og som skal virke eksklusive, noe de i realiteten får til. Så da vil de aldri være med på noen form for priskrig på produktene sine. Logisk nok det, og de lykkes så til de grader også.

 

Men håper vi hører noe fra Chess snart! Dårlig PR triks av Chess sjefen å gå ut og si konkret "i dag". når det snart har gått 2 uker.

Endret av Greni
Lenke til kommentar

"Nøyaktig når salget kommer i gang kan ikke Barmen svare på, men han regner med å offentliggjøre prisene allerede i løpet av dagen. Salget av telefonen kan komme i gang allerede i løpet av mars."

 

Litt på overtid nå..!

 

Skammelig at en direktør kan komme met et slik utspill, uten å foreta seg noe mer!!

 

All PR er ikke god PR

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg kjenner ikke til at det skal komme noen ny iPhone-utgave nei. Men såklart; en vakker dag gjør det jo det óg.. Derimot er Blunderguff helt rett i at det utvikles ny software. Denne ligger allerede tilgjengelig på nettet for beta-testere.

 

Abonnementet Chess iTouch så virkelig ikke ille ut, men siden det ikke er bindingstid, er det jo intet som hindrer oss i å bytte abonnement heller ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...