Gå til innhold

Nå får Chess Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mystisk :hmm:

 

Er det kundeservice som er dårlig informert, er det administrerende direktør som har skrytet på seg en avtale han ikke klarte ro i land, er det i det heletatt Rolf Barmen amobil har vært i kontakt med.. ?

 

Følg med i neste episode av amobil.no

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Grunnen til at Telenor, Chess og de andre har brukt lang tid på å forhandle frem avtale med Apple om å få selge iPhone, er vel nettopp den at Apple ikke er som andre telefonfabrikanter: De har en annen forretningsmodell enn Nokia, Sony Ericsson, etc, og skal ha penger inn i kassa også etter at mobilen er solgt! Det betyr at de enten tar prosenter eller et fastbeløp (eller gjerne begge deler?) av den regninga vi betaler til operatøren.

 

Det blir jo bare en antakelse/spekulasjon fra min side, men jeg tror ikke Netcom har størt fortjeneste på sine iPhone-abonnementer. Mye penger går altså rett i lomma til Apple. Så Telenor turde neppe å kaste seg på iPhone-bølgen før de kjente bedre til telefonen/populariteten rundt den, samt at de muligens krevde å gå noen ekstra runder med Apple før de fikk forhandlet frem greie betingelser?

Lenke til kommentar

Første post på dette forumet

 

Jeg er også Chess kunde som venter i spenning på Iphone. Sendte en melding til kundeservice, og dette var svaret jeg fikk:

 

Hei.

Takk for din henvendelse.

 

Vi har ikke fått avklart den endelige datoen enda. Jeg anbefaler at du holder et øye med https://www.chess.no/ da datoen vil bli annonsert der først.

 

Apple stiller strenge krav til operatører som skal selge deres telefon. Det gjennomføres derfor i disse dager opplæring av våre konsulenter slik at vi får den påkrevde kompetansen som kreves av forhandlere av Iphone.

 

Med vennlig hilsen

Anders

Chess Kundeservice

 

Ingen bløff i alle fall, men ser ut som apple er rimelig nazi på kontroll...

Lenke til kommentar

Fakk, det var det jeg viste.. Akkuratt kjøpt hos netcom på nett, så har jo angrefrist!

 

Synd de ikke kommer med noen som helst dato da!

 

btw, jævelig bra av chess å totalt avise meg forige uke da, når jeg spurte om akkuratt det samme!

Endret av %Username%
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske totalprisen på iPhone blir rundt 3000.

 

Da vil jo mange fler kjøpe telefonen! Og de er jo nødt til å presse prisene nedover nå som fler og fler operatører skal begynne å selge iPhone.

 

Akkurat slik det er nå så ender du opp med å betale 5-6 tusen tilslutt uansett hva slags abbonement du kjøper.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...