Gå til innhold

Særemne Harry Potter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal ha særemne om Harry Potter, og har valgt å ha Harrys utvikling fra bok 1 til bok 7 som problemstilling. Da tenker jeg på hvordan han utvikler seg som person, til venner, til Voldemort og andre ting, så hvis du har nå å bidra med så hadde det vært topp. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at det største utviklingen skjer i løpet av bok 6. Harry skjønner at han selv må ta ansvar og kan ikke lenger støtte seg på de "voksne" (spesialt Humlesnurr) i kampen mot Voldemort.

Harry har alltid vært selvstendig, men jeg synes det er opplagt at han først blir voksen og må ta ansvar som voksen i bok 6. Tidligere har han bare blitt behandlet som et barn.

Det var hvertfall litt input.

Skrevet

Mitt tips er at du leser kapittelet "The Silver Doe" (husker ikke hva det heter på norsk) grundig, det er etter min mening vendepunktet i hele trioens emosjonelle utvikling mot å bli "mer voksne".

Skrevet (endret)

Husk at en problemstilling skal formuleres som et spørsmål eller en påstand, som oppgaven så skal besvare eller underbygge. "Harrys utvikling fra bok 1 til bok 7" er ikke en problemstilling, men du kan fint bruke det som utgangspunk for å utforme en.

Endret av Gapwick
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...