Gå til innhold

Mat vi ikke vet hvordan vi spiser


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hei!

 

I en verden stadig i forandring og globalisering er det ikke rart vi ser en større og større andel av ny og spennende mat på det norske markedet. Selv var jeg forleden innom godtebutikken Dropsen i Stavanger hvor de har et stort utvalg med ulike typer godterier fra rundt om kring.

Som den fattige studenten jeg er ble jeg, av en forumbruker på besøk, spandert bl.a. på en liten sjukroners sak som helt klart skulle etterligne et kamskjell med rødt innhold.

De ytre målene er omtrent 35 x 37 x 5 mm.

 

post-86885-1237407066_thumb.jpg post-86885-1237407087_thumb.jpg post-86885-1237407102_thumb.jpg

 

Når dagen var omme og jeg var på vei hjem satte jeg meg i bilen og rev godteriet ut av plasten med stor iver. Skuffelsen var stor når jeg oppdaget at selve skjellet ikke var ment å spises. Det var laget av plast, og selve innholdet (som var ment å spises) satt så fast at en skulle tro det var besatt.

 

Jeg prøvde, uten hell å:

- Suge på hele skjellet

- Slikke på innholdet

- Bite innholdet ut av skjellet. Gjorde at jeg fikk vondt i tennene.

 

Så, kvasiskjellet ligger her enda og samler støv, og jeg kan vel si meg fullt åpen for forslag på hvordan jeg kan nå inn til det søte innholdet, helst uten å knuse eller ødelegge skjellet. ;)

 

 

Så, til poenget:

 

Jeg vil oppfordre alle som har vært borte i lignende situasjoner til å dele sine erfaringer her i tråden.

Kanskje det er noen stakkarer der ute som ikke vet hvordan man spiser noe så enkelt som en banan eller et eple, for den saks skyld?

Hvis så, søk hjelp her, så finner vi nok ut av det i fellesskap. :)

 

 

Mads.

 

 

Edit: Endret faktafeil.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Nå er ikke jeg en særlig nøttespiser av meg siden jeg allergisk, men hva med å knuse nøttene for å spise det som ser mest innbydende ut, Isbilen? :hmm:

Lenke til kommentar

Tror det er paranøtter Isbilen snakker om. De er lettere å åpne hvis de legges i vann noen minutter.

 

Og ja, de er verdt det!

 

Min ting jeg egentlig ikke har forstått hvordan burde spises er kjøtt med innbakte grønnsaker. Type kyllingfilet som er surret rundt f.eks. mais, brokkoli og tomat. Grønnsakene blir dritvarme og brenner deg, men skal man vente til de er kjølige nok så er kjøttet daukaldt. Funker dårlig, men gir god smak.

 

P.S. jeg river det i stykker og blander alt, men er ikke veldig delikat.

Lenke til kommentar

Tacoskjell, denne merkverdige, sprø, U-formede innretningen som knekker sammmen etter første bit, og etterlater deg med tacosaus på fingrene og et kaos på tallerkenen. Må spises ytterst forsiktig, selv spiser jeg heller tortillachips til tacoinnholdet mitt.

 

Pizza. Bestikk eller fingre? Umulig å svare på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Pleier alltid selv å droppe tacoskjell om jeg har muligheten til å velge sånn lefse, pita eller hva det heter. Pizza spiser jeg både med fingrene og med bestikk, alt avhengig. Er pizzaen glovarm og slapp i fisken blir det bestikk, ellers holder det med fingrene.

Lenke til kommentar
sånn lefse, pita eller hva det heter

Tortilla! Forøvrig er Old El Paso de beste. Enig i at tortilla er suverent mye bedre enn tacoskjell, men av og til er det godt med sprø og gode tortillachips.

 

Sliter også litt med tapas. Man får masse små skåler på bordet med diverse bra eller uggen mat, og så... mikser man sammen diverse kombinasjoner på sin egen tallerken? En kjøttbolle ved siden av en spekepølse, med litt bønnestuing som garnityr og en bit skinke på toppen? Får ikke helt taket på hva som egentlig er den beste måten å spise tapas på.

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Tacoskjell, denne merkverdige, sprø, U-formede innretningen som knekker sammmen etter første bit, og etterlater deg med tacosaus på fingrene og et kaos på tallerkenen. Må spises ytterst forsiktig, selv spiser jeg heller tortillachips til tacoinnholdet mitt.

 

Pizza. Bestikk eller fingre? Umulig å svare på?

Jeg knekker dem i to.

Lenke til kommentar
Tacoskjell, denne merkverdige, sprø, U-formede innretningen som knekker sammmen etter første bit, og etterlater deg med tacosaus på fingrene og et kaos på tallerkenen. Må spises ytterst forsiktig, selv spiser jeg heller tortillachips til tacoinnholdet mitt.

Ser den, pleier å ha pita-brød eller lumpe isteden. Smaker bedre, og mindre søl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...