Gå til innhold

Tråden for Post-Rock

CypheroN

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet ikke om denne er lagt ut før, men for å spre gleden: Det Sør-Afrikanske post-rock/ambient/electronica-bandet The Watermark High har lagt ut albumet Loneliness as an Art Form for gratis nedlasting i en begrenset periode.

Det kan lastes ned her. Hører på det nå, fine greier. :)

Endret av mOkk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører Lights Out Asia for tiden. Uenig i å kalle det post-rock, er vel hovedsaklig electronica og ambient. Men så har jeg ikke hørt alt ennå. Uansett, fantastisk! :D

• 3 uker senere...
Skrevet

Så nettopp på Sigur Rós' dvd Heima. Sitter her uten ord nå. Det var en ufattelig vakker, episk, gripende, interessant og mektig opplevelse.

Alle post-rock/Sigur Rós fans burde skaffe denne DVDen! Mye overgår studiomateriale, og bildene i tillegg til musikken gjør det til en nesten tårefremkallende opplevelse!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så, har folk fått med seg det jeg mener er årets beste post-rock-plate, Hymn to the Immortal Wind av Mono? Med fire av sjangerens mest drevne musikere, backet av et 28 mann sterkt orkester og produsert av halvguden Steve Albini har det blitt et mesterverk.

Og bare for ordens skyld, nummer to og tre blir respektivt Do Make Say Think - The Other Truths og And So I Watch You From Afar - s/t.

Endret av Lord Britishface
Skrevet

For min del var The Other Truths by far bedre enn Hymn. Mye mer originalt!

Men, bedre enn begge to var Years - Years. Vet ikke om det kan kalles post-rock, men instrumentalt er det ihvertfall. JESUS for ei plate

Skrevet

Skjønner hva du mener.

Men sjekk ut Years, med det selvtitulerte albumet. Det er Ohad fra DMST sitt sideprosjekt, helt fantastisk. Finner det på spotify!

Skrevet
Det nye albumet Fra A Silver Mt. Zion, Kollaps Tradixionales har lekket. Jeg må si jeg fikk litt samme overraskelsen som med DMST's Other Truths. Begge var veldig annerledes sammenlignet med tidligere album.

Se filmen hos Youtube

Hvordan er albumet i forhold til f.eks. 13 Blues for Thirteen Moons? Likte ikke så godt vokalen på den.

Skrevet

Albumene er ganske forskjellige men Efrim er fortsatt på vokal, så det kan godt hende du ikke liker Kollaps heller. Jeg syns nå vokalen er helt grei, men så likte jeg 13 Blues veldig godt også da :p

• 1 måned senere...
Skrevet

Noen som kan anbefale meg musikk som ligner på Maybeshewill sin? Har sjekket ut Explosions in the Sky, GY!BE, Sigur Ros og Mono og jeg syntes det er fantastisk å høre på det også, men det er liksom ikke samme trykket som i maybeshewill sine låter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...