Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Diagnosert med Hortons. Noen tips til hvordan å kunne lindre hodepinen?


XtaZ

Anbefalte innlegg

Jeg, en kvinne, fikk Hortons for 3 år siden. Som hyperallergiker overfor de fleste kjemiske medisiner har jeg funnet min metode for å ikke klikke fullstendig av anfallene. Mine anfallsperioder varer i 17 uker - og hittil en periode pr. år - og kun nattlige anfall. Jeg har migrene i tillegg, men migrene i forhold til Hortonshelvetet er ikke nevneverdig. Min "egenoppskrift", i tillegg til bruk av oxygen, er 7,5 mg Imovane gngr. 2 pr. dagtid (formiddag og ettermiddag). Jeg kan selvsagt ikke jobbe i Hortonsperiodene, men Imovane gjør meg heller ikke sløv. Imovane roer ned hjernen og senker blodtrykket og hvert nattanfall har blitt forkortet ned til 20 minutter - mot timesvis tidligere. Jeg har periode nå - så jeg poster mer en annen dag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis effekten av LSD er stabiliserene så man vel spekulere på om det vel si at utgangspunktet er en ubalanse som på en eller annen måte blir tilbakestilt ?

 

Mener og ha lest at det kan ha noe med serotonin, lsd og flere andre psykedeliske påvirker dette. Psilocybin skal og visstnok hjelpe.

Trist at narkohysteriet påvirker forskning på dette og flere andre områder. Selv om det virker som det går i riktig retning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvis effekten av LSD er stabiliserene så man vel spekulere på om det vel si at utgangspunktet er en ubalanse som på en eller annen måte blir tilbakestilt ?

 

Mener og ha lest at det kan ha noe med serotonin, lsd og flere andre psykedeliske påvirker dette. Psilocybin skal og visstnok hjelpe.

Trist at narkohysteriet påvirker forskning på dette og flere andre områder. Selv om det virker som det går i riktig retning.

 

Det er jo forsket og gjort forsøk på en type LSD som ikke er psykedelisk som virker på serotonin 2a reseptorer på celler i frontal cortex i hjernen.

 

Synd om det fremdeles er så mye gamle fordommer mot

den ikke-hallusinogene varianten av LSD (2-Bromo lysergic acid diethylamide)

Virker som dette stoffet er det beste som finnes for behandling og det hadde effekt på 5 av 6 pasienter.

 

Her er et klipp som tar for seg seriøs forskning på det:

 

Om du vil se hele dokumentaren på ca 45 minutter så finnes den her:

http://www.youtube.com/watch?v=IJrRBWbtJZ0

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Heisann!

Frykter dessverre at jeg også har fått hortons nå. Opplevde det for første gang idag, og det var mildt sagt helt jævlig! Jeg dro til legen og han skrev ut noen tabletter for meg som funket veldig bra! Har ikke fått et anfall siden klokken 3 idag ettermiddag. Noen som har noen tips mot Hortons? Håper virkelig ikke at jeg får flere anfall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...