Gå til innhold

Linux på gammel laptop.


Anbefalte innlegg

kubuntu 8.10 bruker kde 4.1? problemet var ikke at samba ikke fungerte i dolphin, men at det er mye jobb å permanent mounte en windows share. først en tur inn i /etc og mekke en cifspw (sikre den) , så mekke hosts fila, så mekke fstabs og referere til cifspw i den, tilslutt om du ikke vil restarte, så må du kunne endaen ting. terminal ->sudo mount -a ... om et eller annet ikke funker da, så får du ikke skrudd av maskinen på en normal måte.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Linux ble nok litt for innviklet for meg med tiden jeg har til rådighet nå.

Det eneste som egentlig fungerer fra første sekund er Internett ved hjelp av Firefox. Hvis man "må" ha programmer som erstatter Office-pakken og MSN fra Microsoft så vil det ta litt tid før alt fungerer.

Det er mange ting GNU/Linux systemer ikke er spesielt bra på, men dette er ikke en av de.

Linux Mint er veldig nær perfekt for den som vil sjekke ut Linux, men det er en del ting som ikke gjør seg selv. Jeg brukte et par kvelder på å oppgradere fra OpenOffice 2.4 (som fulgte med) til 3.0. Det tok også litt tid å installere Spotify. IE 6.0 har jeg ikke klart å få til ennå. Den som kommer fra et windows-miljø må nødvendigvis lære seg en del nye programmer og nye måter å gjøre ting på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...