Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Må man være utdannet Politi for å være utryknings kjøre-lærer?


Anbefalte innlegg

Jeg har lest på politiets hjemmesider at dette er en form for videreutdanning, men jeg vet om private firmaer som tilbyr utrykningslappen til private, som tilbyr samme utdanning som på praksis året på phs der man får "blålys lappen". Det jeg da lurer på, må man være utdannet politi, eller bare ha utryknings lappen? Ja jeg er klar over at det er ett separat kurs som trengs for å bli lærer (som koster flesk). Det Jeg lurer på om det er noen som vet noen mer og eventuelt har noen erfaring. Det er nemlig litt uklart det som står på phs syntes jeg.

 

Hilsen bluezn2s

Endret av bluezn2s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at det kreves at du er/har vært politi, ettersom det er flere enn kun polititjenestemenn som har bruk for slike kurs. Brannmenn og ambulansesjåfører må jo også gjennom slike kurs.

 

Husk at det er ikke hvem som helst som kan ta disse kursene.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at det kreves at du er/har vært politi, ettersom det er flere enn kun polititjenestemenn som har bruk for slike kurs. Brannmenn og ambulansesjåfører må jo også gjennom slike kurs.

 

Husk at det er ikke hvem som helst som kan ta disse kursene.

 

jeg tenkte jo på og være lærer i politiet, men sjekk 'utrykningsforum.no' Hvorfor er det så få som kan da de kursene? så lenge man blar opp 80k og en politibil så trodde jeg det bare var og melde seg på.

Endret av bluezn2s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...