marius_b2 Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Hei! I forbindelse med trekking av VGA-kabler og USB-kabler gjennom vegger i huset, lurer jeg på om det er en lett operasjon å åpne (kutte av enden) og lodde denne type kabler, uten merkbart kvalitetstap, eller at kabelen i verste fall blir ødelagt? Det er med tanke på at hullene jeg har boret i veggen ikke er større enn selve kabelen at jeg gjerne skulle likt å vite dette... Jeg takker for alle svar!
Ekko Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 http://avforum.no/forum/kabler/56125-termi...-vga-kabel.html
awesnes Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Jeg har både loddet VGA og USB, det var noe av det første jeg loddet. Det er mange tynne ledninger i VGA (14 tror jeg), men ikke verre enn at det gikk greit nok (selv for en debutant som meg). Spesielt pent ble det ikke, men det synes jo ikke uansett. Husk selvsagt å isolere hver ledning med tape når du har loddet. USB var mye enklere, var vel bare 4 ledninger tror jeg.
Hårek Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 ... Det er mange tynne ledninger i VGA (14 tror jeg .. Lenge siden du gjorde dette? De første VGA kablene har slike ledninger, men på den tiden var vanlig oppløsning 640x480. En slik kabel fungerer dårlig til dagens bruk. Nå er det bare coax som brukes, og det er mye vanskeligere å håndtere.
Big_JT Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Vet det finnes VGA kabel som kommer med en ende "åpen." Det vil si at lederne er satt på "pinnene" som skal inn i kontakten. Når kabelen så er trukket er det bare å stikke pinnene inn i rett hull på baksiden av VGA pluggen, og sette på lokket. Tror nok dette er den enkleste løsningen. Men vet dog ikke hvor en slik kabel er å få kjøpt.
marius_b2 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Skrevet 18. mars 2009 Hei!Jeg takker for all hjelpen jeg har fått hittil!Det høres lurt ut å kjøpe en VGA-kabel hvor man kan skru av "pluggen". Men, så langt har jeg ikke klart å oppdrive denne type kabel.. Er det noen som vet hvor jeg kan finne en sånn?
Wattengård Skrevet 19. mars 2009 Skrevet 19. mars 2009 Hva med å bruke en slik: http://search.digikey.com/scripts/DkSearch...;name=4815FE-ND og bare dra vanlig tp-kabel? -C-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå