Gå til innhold

Warhammer Online tynnes ut (PC)


Anbefalte innlegg

Fortsatt veldig lite konkret annet enn en flom av superlativer. Oser av kvalitet?

Ask and ya shall recieve.

Det vi mener med kvalitet i WoW er:

-At spillet har et godt laget grafisk design.

-Gode animasjoner

-En god grafikkmotor som føles veldig glatt (i mangel på et bedre ord)

-Utmerket UI

-Svært få bugs

-Stor verden med serdeles mye innhold

 

 

Dette er mer eller mindre fakta som alle kan være enig i. Om man liker grafikk stilen eller synes det er gør å farme er en annen sak og har lite med kvalitet å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill uten "death penalty" kommer til å dø.

Bare se på EVE-ONLINE, i 2003 så var ikke mer enn "3500" player's online i 2009 "52 000" player's online !.

Mens alle andre spill mister kunder får EVE flere enn noen gang, bare på grunn av "death penalty". Hva skjedde med Age of Conan ? Det samme kommer til å skje med War online.

(kanskje ikke med WOW :p )

Lenke til kommentar
Spill uten "death penalty" kommer til å dø.

Bare se på EVE-ONLINE, i 2003 så var ikke mer enn "3500" player's online i 2009 "52 000" player's online !.

Mens alle andre spill mister kunder får EVE flere enn noen gang, bare på grunn av "death penalty". Hva skjedde med Age of Conan ? Det samme kommer til å skje med War online.

(kanskje ikke med WOW :p )

Stunning logic.

 

Hva med: Gode spill lever, dårlig spill dør?

Lenke til kommentar

Når det gjelder WoW tror jeg enkeltheten er en viktig faktor til at den ble så populær. Det er på en måte MMOenes "Donald Duck" og "Disney". I tillegg ble det markedsført, pushet og bevisstgjort riktig samt at de klarte å holde det tekniske i god stand.

 

De brukte en enkel oppskrift, gjorde det meste riktig og fikk braksuksess. Men personlig er hele WoW litt puke for min del, men jeg forstår at det appelerer til massene.

 

Ikke minst fenget det godt til farmere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
De brukte en enkel oppskrift, gjorde det meste riktig og fikk braksuksess. Men personlig er hele WoW litt puke for min del, men jeg forstår at det appelerer til massene.

 

Ikke minst fenget det godt til farmere.

Jeg tror at et mer avansert spill som hadde gjordt de samme tingene riktige kunne fått svært gode tall og. Ingen kan slå mcdonalds, men alle kan sette pris på et steak house... om vi skal bruke oppbrukte metaforer. :p

Lenke til kommentar

Det som gjorde wow u-utholdelig i lengden for meg var det grusomt kjedelige kampsystemet. Høyreklikk på fienden. Bruk en ability eller to. Gå til neste creep. Repeter et par tusen ganger til du når max-level og SÅ kan du begynne å spille. Da gjør du selvfølgelig akkurat det samme, bare mot andre spillere eller større creeps.

 

Det wow trenger i følge meg, er store slagmarker, comboer, unikhetsfølelse for din karakter (syntes jeg drukna i alle de andre, var liksom ingen måte å stå ut fra resten på), og om mulig (vær så snill gud) sanntidskamp ala AOC.

Lenke til kommentar
Ja. EVE Online har rundt 45.000 aktive spiller og har siste fem år økt gradvis fra 20.000 aktive til 45. De har sin trofaste kvalitetsbeviste skare, men det appelerer ikke til alle fordi kompleksiteten blir for stor samt at resultater kan ta uker og måneder.

Få tallene dine riktig hvertfall.

 

De har til stadighet 45.000 spillere online SAMTIDIG, ikke aktive spillere. Der ligger de på rundt 200,000 spillere sist jeg så noen tall rundt dette (2008 en gang).

Lenke til kommentar

ophus:

Da missforstår du virkelig haha. Jeg mener selvfølgelig samtidige spillere online :) Tallene mine er korrekt, om du leser de rett.

 

Mulig lett å missforstå "aktive" men med det mentes "samtidig online". Ellers har de nok mye mer enn 200.000 aktive kontoer (som betales) siden det tallet har eksistert i en del år nå, mulig det dog holder seg nogenlunde konstant.

 

Jeg har spilt EVE siden 2004 og har 4 aktive kontoer. Du?

 

EDIT:

Apropo, jeg har alltid vært litt sløv med skillingen så evemon har alltid mast mer en biologiske bekjentskaper. På tide å bytt skilltraining igjen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd meg på 5 MMOs nå (EVE, AO, WoW, AoC & WAR (og AoC en gang til...)) og WoW var det første som virkelig fikk meg hektet. Nå som det er ca et år siden jeg sluttet så ser jeg på WoW på samme måte som militæret - i den forstand at man fortrenger alle kjedelige/ubehagelige opplevelser og heller tenker på det som faktisk var morsomt.

 

Det beste med WoW for meg var den sosiale delen, det å spille PVE eller PVP med folk man "kjenner" eller bare å delta i spamming av guildchatten.

Dette er ikke noe som kommer med en gang når man er ny i et MMO-spill, og hvis man ikke klarer å finne en like bra gjeng å spille med som man hadde i forrige MMO blir det gjerne ikke like moro...eller hva?

 

Man kan diskutere frem og tilbake hvilket spill som er best, noe folk aldri blir lei av virker det som, men det er jo tross alt et spørsmål om smak.

For min del var WoW dritgøy (frem til jeg ble dritlei og sluttet), AoC hadde sine feil, men har tatt seg kraftig opp...bare synd så mange har sluttet (inkludert meg) og WAR er noe av det kjipeste jeg har spilt de siste par årene....

/rant

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...