Gå til innhold

Grundig DTR8720 undertekst faller ut (RiksTv)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har hatt RiksTv siden de startet opp. De kom med en oppdatering til min Grundig DTR8720 for ca en uke siden. Det som skjer nå på Nrk sine kanaler (har ikke merket på noen andre kanaler) er at underteksten forsvinner plutselig på program der det er annen tale enn norsk.

Dette fikses lett med å slå mottakeren av og på igjen. Men vil helst slippe dette i nær fremtid. Sendte melding til RiksTv for ca 3 dager siden men har ikke fått noe svar.

Noen ideer?

Har ikke merket dette på noen andre kanaler enn NRK 1, 2 og 3. Men har merket det mest selvfølgelig på NRK 3 når jeg har sett på Last Man Standing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Har hatt RiksTv siden de startet opp. De kom med en oppdatering til min Grundig DTR8720 for ca en uke siden. Det som skjer nå på Nrk sine kanaler (har ikke merket på noen andre kanaler) er at underteksten forsvinner plutselig på program der det er annen tale enn norsk.

Dette fikses lett med å slå mottakeren av og på igjen. Men vil helst slippe dette i nær fremtid. Sendte melding til RiksTv for ca 3 dager siden men har ikke fått noe svar.

Noen ideer?

Har ikke merket dette på noen andre kanaler enn NRK 1, 2 og 3. Men har merket det mest selvfølgelig på NRK 3 når jeg har sett på Last Man Standing.

Det er kun NRK1,NRK2 og NRK3 som sender DVB subtitles. De andre kanalene sender enten teletext subtitles eller så er programmene tekstet i video før de sendes ut.

Har sett et sted at det anbefales å gjøre en "factory reset" etter software oppgraderingen men jeg vet ikke om det vil løse problemet. Det skader hvertfall ikke å forsøke å nullstille tilbake til fabrikkinstilling.

Skrevet

Det ser da ut til at TV2 sender ut samme slags undertekster som NRK? Hvor man kan skru dem av og velge språk, eller hørselshemmet hvis det finnes flere varianter med en knapp på fjernkontrollen.

Til trådstarter: Har du prøvd å aktivere undertekstene enten med undertekstknappen eller optionsknappen, i stedet for å skru boksen av og på?

Skrevet (endret)
Det ser da ut til at TV2 sender ut samme slags undertekster som NRK? Hvor man kan skru dem av og velge språk, eller hørselshemmet hvis det finnes flere varianter med en knapp på fjernkontrollen.

Til trådstarter: Har du prøvd å aktivere undertekstene enten med undertekstknappen eller optionsknappen, i stedet for å skru boksen av og på?

Du har helt rett. TV2 (hovedkanalen) sender dvb subtitles i bakkenettet. De andre TV2 kanalene sender "innbrent" subtitles. Det er uansett ikke mulig å se forskjell men forskjellen er at underteksten kan fjernes på hovedkanalen.

Nå er det meldinger på AVforum om at fabrikk reset faktisk fikser problemet med at underteksten faller ut på NRK så da er det ganske enkelt å løse problemet :)

Endret av Bobben1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...