Gå til innhold

Problemer med vrang katt


Anbefalte innlegg

hoy

 

Har en katt, ca 6 måneder. Den er helt villt, har sikkert adhd elns :p

Tok over katten for ikke mange ukene siden.

Katten løper nesten hele tiden rundt og leker eller sloss med andre katta.

Slossinga regner jeg med ordner seg etterhvert.

 

Men katta pisser også inne. Den har en kattekasse som den skal bruke, og han driter i kassa, men pisser rundt omkring. Jævlig kjett siden vi har vegg til vegg teppe :thumbdown:

 

Katta har også mad noja for å være ute. Den nermer seg ikke frivillig utgangsdøra, den nekter. Prøver vi å bære den ut slår han seg helt vrang, og prøver å klore seg løs :p

Får vi han ut står han utenfor døra å mjauer.

 

Regner med vi kan bli kvitt innepissinga hvis vi lærer katta å være ute, men blir det riktig å bare kaste ut katta? Vil jo ikke være slem mot han heller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha høres akkurat ut som min for 2 månder sia :D Hannkatt vel og merke.

Fikk katta når den var 10 uker, da den allerede hadde vært til en annen eier i en uke, men den ble levert tilbake siden den var for "gal" :)

Min og slo seg vrang når jeg skulle ha han ut, men dette løste jeg ved å invistere i et kattebånd som festes rund hals, skuldre og mage. Løftet han med ut i hagen og lot han venne seg til omgivelsene, noe som tok utrolig mye tid.. Han var heldigvis husren i utgangspunktet men nektet å gjøre fra seg ut i starten.

 

Jeg mistenkte han for å ha ADHD++ elns og siden han var helt rabiat inne, men han ble en helt annen katt etter han ble kastrert og sosialisert med morsjan sin katt, så nå er han utrolig rolig inne.

Jeg har også sosialisert han med div hunder som er i familien, men han er fortsatt utrolig skeptisk til de, men bedre at han ikke hopper på de og klorer de opp.

 

Jeg bor forsåvidt alene og det er rolig hjemme, noe som kan ha en påvirkning, ingen unger eller lignende som stresser han.

 

Han er nå 8 månder og elsker å være ute og når han er inne sover han, spiser eller er oversosial og fangban :)

Lenke til kommentar

Kjøp "get off" i dyrebutikken. Det holder ikke bare å vaske med vanlig såpevann, katten lukter det fortsatt og vil ikke bli reinslig. Er den ikke kastrert, så gjør det med en gang. Kan godt være at den markerer fordi du har en annen katt.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...