Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En som står deg veldig nær har drept noen, tyster du?


  

306 stemmer

  1. 1. Ville du tystet om noen som står deg nær begikk et drap?

    • Ja, uansett hvem det var
      71
    • Ja, men ikke familie
      41
    • Nei
      96
    • Vet ikke
      98


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så er ikke bare jenter som liker badboys altså.. ;)

 

 

Jeg tror ikke jeg kunne "ofret" meg for en venn på den måten, det å skjule info om et drap er ganske ødeleggende psykisk tror jeg. Det ligger nok og gnager til man blir sprø. Men om det handler om en bror som har drept, ja da hadde jeg aldri avslørt han til noen. Blod er tjukkere enn vann, heia brann.

Lenke til kommentar
Jeg tror kanskje de fleste her hadde blitt spist opp av skyldfølelse etterhvert.. Man skal være ganske sterk psykisk for å kunne holde på en slik hemmelighet. Bare se hvordan folk sliter på å holde på hemmelighet om at kompisen/venninna har vært utro mot kjæresten sin liksom.. Ofte tråder om det her inne.
Off-topic

 

Jeg har ikke enda ikke sagt ifra om utroskapet til kameraten min (orker ikke å linke til tråden). Klart det tærer på psyken, men ikke noe som sovetabletter og kanskje en psykolog kan hjelpe meg med.

 

Men eksempelet ditt, dog hvor dårlig det var, har noe til felles. Man blir medskyldig hvis man ikke sier ifra.

Lenke til kommentar
Me too,

 

jeg syns det er spennende å være litt sånn på kanten av loven ;p

Og det er noe kult ved rebeller :)

 

Ja det er jo dritkult å ta livet av noen. Skikkelig rebell.

 

Jeg er usikker på om jeg hadde tystet. Mord er sjeldent en løsning slik jeg ser det (å, så kvinnfolk jeg føler meg nå:p), men det kommer helt an på situasjonen, Jeg hadde nok ikke gått til politiet uoppfordret iallefall, men jeg ser det som sannsynelig at jeg hadde tystet under et avhør. Hvis en venn av meg er så dum at han dreper noen og er så nær ved å bli tatt at en nær venn som meg blir kalt inn til avhør ville ikke jeg løyet og blitt medskyldig. Så mye er ikke noe vennskap verdt for meg. (Men det kommer som sagt an på saken)

Endret av Capria
Lenke til kommentar

MRN, it's all in your head. Du velger selv å gjøre det til en byrde. Jeg er faktisk i akkurat samme situasjon. En kompis av meg er utro, likevel har jeg ingen problemer med å ikke si noe. Dog, jeg holder meg på avstand fra henne, for jeg vil ikke knytte noen bånd til henne.

 

What? Melisma, heier du på brann?

 

Og ja, Badbøys er Awesome!

Lenke til kommentar
Når ble det å ta livet av noen på kanten av loven?

 

Hva for et land er det du lever i? ;p

 

Jeg sjønte hva du mente, jeg bare satte det på spissen fordi det var komisk skrevet av deg i denne sammenhengen. Skal huske å slenge på en smiley neste gang^^

Lenke til kommentar

hm, jeg beklager men nærmeste familien min betyr mer enn alle andre her på planeten. Jeg hadde aldri satt vekk broren min frivillig inn i mange års fengsel. Vet det er galt sånn sett, men hadde ikke sagt noe for det. Da hadde jeg heller tatt på meg skylda om jeg måtte.

Lenke til kommentar
Tyste er så negativt ladet ord. Jeg hadde vært ærlig om jeg fikk spørsmålet om jeg viste noe, og jeg hadde gått til politiet om jeg viste noe av betydelig interesse for dem. Så det blir vel et ja.

 

Skriver under på denne.

 

Føler dette minner litt om Martine saken, der faren til han som er ettersøkt ikke gir ut noe informasjon om sønnen. Jeg kan ikke respektere mordere, om de ikke tar straffen sin. Uansett om det gjelder familie eller venner.

Lenke til kommentar
Selv hvis det ikke var med vilje? Hadde du angitt broren din (om du har noen da) ?

Er enebarn, men ja.

 

Nå skal det nevnes at familie betyr nesten ingenting for meg. Men jeg hadde gjort det samme med vennene mine, eller en kjæreste (Nå er jeg tilfeldigvis ikke interessert i å ha en kjæreste lenger, men hvis jeg hadde vært).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...