Gå til innhold

Samsung leverer 1,5 TB disk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel dette forteller meg ikke når de kommer i nettbutikkene her i Norge eller hvilken pris de får her. Jeg kjøpte 5x1.5TB av seagate sine til 1195,- per stk i januar. Så fort jeg nå får orden på et par PCer skal det oppgradere min filserver med et 6GB Raid5 array. Men ny firmware skal disse diskene oppføre seg helt flott.

 

Personlig synes jeg andre produsenter har vært altfor trege i dette sjiktet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

sett mye negativt skrevet om de med hakking i videoavspilling og bricking på seagate sine men for meg virker det litt som ei fjær til 10 høns.

 

har brukt 8x1,5tb i raid på filservern siden tidlig desember og har ikke opplevd noe av det som skrives om, men tok firmware oppdateringen for sikkerhets skyld siden det var seagate sin anbefaling.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Det var det jeg hadde en mistanke om ja, prisguiden har jo desverre også feilaktig oppgitt WD sine GP-disker som 7200 rpm. WD gjør jo også sitt beste for å være utydlige angående hvilken hastighet GP-diskene faktisk kjører på.

 

AtW

 

 

WD GP diskene har variabel hastighet 5400-7200rpm, etter behov :p

Endret av mago
Lenke til kommentar
Det var det jeg hadde en mistanke om ja, prisguiden har jo desverre også feilaktig oppgitt WD sine GP-disker som 7200 rpm. WD gjør jo også sitt beste for å være utydlige angående hvilken hastighet GP-diskene faktisk kjører på.

 

AtW

 

 

WD GP diskene har variabel hastighet 5400-7200rpm, etter behov :p

 

Nei, det har de ikke. WD gjør derimot ingenting for å oppklare misforståelsene. GP-diskene kjører på samme omdreiningshastighet hele tiden, og den hastigheten har på modellene hittil vært 5400 rpm

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...