Gå til innhold

Uklart bilde på skjerm


Avathar

Anbefalte innlegg

Jeg har en Hansol 710D som fungerte helt fint da jeg kjøpte den for ca. 2 år siden, men i det siste har bildet etter hvert blitt veldig uklart. Det er vanskelig å lese tekst og se små detaljer i 1280 oppløsningene og høyere, og det begynner å bli ganske irriterende. Er det noen som vet hva som kan være problemet, og eventuelt hva som kan gjøres for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at bildet ikke har blitt svakere på grunn av at du har satt opp oppløsninga i det siste? Noen gamle skjermer er utrolig dårlig til å vise tekst i oppløsninger over 1024x768!

 

Jeg har alltid kjørt samme oppløsning på skjermen og skjermen er ikke mer enn 2 år gammel, så det er litt rart at dette skulle være problemet. Skjermen selges fortsatt http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=3&s=pl og jeg kjenner fler somkjøpte samme skjerm omtrent samtidig som meg der bildet fortsatt er helt fint.

 

Jeg vet sikkert at det er skjermen om er problemet siden jeg har en annen 6 år gammel skjerm som jeg har testet på pc'n og der ble ikke bildet på langt nær så uskarpt. Jeg har også testet skjermen min på en annen pc og det samme problemet oppstår der. Fabrikkinstillinger er restored uten at noe hendte, og jeg har prøvd diverse drivere. Ingen ting har hjulpet.

Lenke til kommentar
Skjermen din er slitt... slikt skjer vet du..

 

Du kan justere bildet skarpt igjen ved å skru på justeringsskruene inni skjermen, sitter på hf trafoen, den som sender høyspent til bilderøret..

 

Gjort det med mange skjermer jeg :D

 

men husk at dette er farlig å gjøre om skjermen er koblet til

stikkontakten. egentlig skal du vente i 20 timer før du åpner den (etter

at støpselet er dratt utav stikkontakten). men gjør som du vil. sikkert

vanskelig å stille dritten om du ikke kan se hva som er på den.

Lenke til kommentar
Skjermen din er slitt... slikt skjer vet du..

 

Du kan justere bildet skarpt igjen ved å skru på justeringsskruene inni skjermen, sitter på hf trafoen, den som sender høyspent til bilderøret..

 

Gjort det med mange skjermer jeg :D

 

Det er utrolig morsomt å gjøre for oss som ikke har så altfor lange armer. Kan ikke skru samtidig som jeg ser på skjermen på min "17.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...