Gå til innhold

En ide for hvordan vi skal takle innvandrerproblemene


Anbefalte innlegg

Man må ha regler for å ha noe å forholde seg til, man kan ikke bare gjøre som man vil. Akkurat som på jobb må du være kvalifisert til jobben, det stilles krav for at du skal kunne jobbe der, disse er ofte regulert av myndigheter. Du kan ikke søke om jobb som pilot når du er utdanet gartner, fordi det er imot loven å ansette deg da. Det samme gjelder norsk statsborgerskap, man må oppfylle visse krav, og disse må være klart definert av lover for at det skal være gyldig.

Saken er at firmaer ikke går etter regler. Det er ikke sånn at hvis de følger alle reglene deres så vil de bli ansatt som det er med asyl. Det er helt prikk likt med forslaget, man vet hva slags person man vil ha, men det er ingen klart definerte regler. Jeg vil ha det mer likt et intervju til en jobb eller et universitet. Der ser de på personen og kvalifikasjone hans, men det er ingen klart definerte regler og de kan bryte en retnigslinje her og der om de gjør opp for det på andre måter. Med asyl, hvis du bryter en regel blir du kastet ut med en gang.

 

Det handler om ting må fungere og være likt for alle, det fungere ikke å evaluere hvert enkelt menneske, man må kunne sette dem i system for å ta unda søkermassen. Det er allerede ekstrem ventetid på flere år, og hvis man skulle evaluere hver enkelt....

Du vet at det er mulig å ta penger fra et annet sted å bevilge dem i dette her? Hvorfor må det være likt for alle. Det er helt klart ikke sånn på jobbintervjuer.

 

Dessuten er det jo forskjeldsbehandling hvis alle skal evalueres enkeltvis. Man kan ikke bare sitte å si om han/hun er en "god innvandrer". Dessuten kan man ikke bare få norsk pass fordi at man har norske venner

Ja, for det er så mye bedre å sende ut de beste innvandrerene, og slippe inn de håpløse som fører til lavere BNP, mer krimnalitet, større fremmedfientlighet. Vent, du støtter jo dette.

 

hvis man skal etterprøve kildene må man kunne komunisere, og englesk snakkes ikke av så amnge mennesker. Dessuten må man avklare før eller etter oppbevaringstillatelse.

Hæ, de fleste personene som driver klubber i Norge kan norsk. Hvis kandidatene ikke kan norsk iløpet av perioden vil de ikke bli sluppet inn uansett. Det gjør de ikke en gang med dagens system. Det har blitt gjort en endring nå, sånn at du må dokumentere at du kan norsk før du kan få innvilget norsk statsborgerskap.

 

Ingen, ingen, har problemer med å lyge, og hvertfall ikke på gebrokent engleks/norsk. Foto og skriftlige "bevis" kan veldig lett forfalskes

Ok, la oss si at personen har vært med på et svømmelag. La oss si at han tar et bilde av han selv når han svømmer og lager falske diplomer. Plutselig finner ut saksbehandleren at det er på god tid å ringe denne klubben som han gjør det så bra i. Da er du busted. Det er ikke så lett som du skal tro. For det andre kan man fatte mistanke med at han prøver å forsvare seg selv og blir anspent. Det er mange ting man kan se på. Ergo, det er ikke lett å jukse.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det en tabbe å slippe inn mennesker som ikke kan dokumentere hvem de er og hva slags historie de har? må jeg virkelig besvare ett slikt spørsmål for deg? samma faen hva slags reguleringer og forandringer vi gjør i innvandringspoltitikken så er Norge ett skakkjørt land langt inn i fremtiden pga ett par tiårs naivitet, du vet at det er ingen andre land i hele verden som har tatt inn flere innvandrere i forhold til befolkningsantallet enn de nordiske landene? har du en spåkule som tillater deg å se at dette blir en suksess i fremtiden?

 

Jeg mener at alle folkeslag har en rett til å eksistere i sine egne land, det er det som er ekte mangfold

Lenke til kommentar

Fordi disse menneskene stort sett ellers ville vært jævlig sultne mennesker, eller i verste fall jævlig døde mennesker.

 

Har vi det? og enda så har vi ikke hatt slike opptøyer som man har sett i Frankrike? Da må vi vell gjøre noe som er riktig da? Hva spåkulen svarer, det kommer helt an på deg og meg, og resten av forumet. Dere forbanner denne innvandringen, men tenker dere aldri over at det ikke er innvandringen selv det er noe feil på, men måten den blir gjort?

 

 

Det mener jeg også, men nå er det ikke slik og vi må ta oss av de som ikke har retten til å eksistere i sitt eget land.

Lenke til kommentar

Kanskje du burde sette deg inn i den økonomiske årsaken til at verden er såpass skakkjørt, å tro at Norge alene kan redde verden er toppen av naivitet.

 

hah, at vi enda ikke har hatt slike opptøyer de har i frankrike er din definisjon på suksess? når vi kommer til det punktet så er du altså villig til å innrømme at du har tatt feil?

Lenke til kommentar

Nei, men om Frankrike har tatt inn så mange mindre enn oss, og har så store problemer. Så betyr vell det at vi gjør jobben bedre enn Frankrike?

 

Jeg tror ikke Norge skal redde hele verden, men de få menneskene vi faktisk kan redde, de er jeg veldig glad for at vi kan hjelpe!

 

Vil du forklare en idiot som meg dette nærmere:

 

Kanskje du burde sette deg inn i den økonomiske årsaken til at verden er såpass skakkjørt
Lenke til kommentar
For hver mann vi tar inn som sover med øynene åpne, så tar vi enda flere som ellers ikke ville overlevd. Jeg veit ikke med deg, men jeg mener ikke nordmenn er mer verdt enn noen andre.

Vi kan gjerne definere ordet "tabbe", personlig synes jeg dette blir feil ordbruk (da vi tross alt snakker om mennesker). Det er mer en sikkerhetspolitisk risiko for Norge, vi vet at i år kommer det til Norge over 14.000 asylsøkere uten identitetspapirer, dette er en utfordring for Norge. Dette er hva Ingrid Wirum, sjef for Politiets utlendingsenhet, uttalte i denne sammenheng:

 

På et generelt grunnlag er det en stor politimessig utfordring og en sikkerhetsmessig utfordring, at det befinner seg mange personer i Norge som vi ikke vet hvem er. Når det gjelder personer som har fått et endelig negativt vedtak så er utgangspunktet at de skal reise frivillig. Men vi ser jo at det er mange som ikke gjør det, og at det da er Politiets utlendingsenhet som skal foreta en tvangsmessig retur av disse. For at vi skal kunne klare det, er vi avhengige av å få fastslått sikker identitet og få sikre reisedokumenter, Ingrid Wirum erfarer at det er få som forlater Norge frivillig. Det er en forutsetning for at de skal kunne uttransporteres. Vi erfarer at en del forsvinner for oss. De bor ikke på oppgitte adresser, er ikke innmeldt i andre offentlige registre slik at de er svært vanskelig å finne.

Vedkommende presiserer altså at det utfordring. Vi vet også hva de illegale innvandrerne selv sier i denne sammenheng:

 

Jeg mener det finnes bare ett Lykkeland, og det er Norge - verdens beste sted. Jeg møtte en bekjent i går. Han kom fra Italia klokka tolv om natta og dro direkte fra flyplassen til "Plata". Jeg spurte hvorfor han kom hit, og han fortalte at han skulle jobbe på "Plata". De som blir tatt av politiet søker bare asyl, sier Ahmad. 80 prosent av de som selger narkotika på Plata er utlendinger, ifølge Ahmad. Disse folkene selger hele tiden. Etter to-tre måneder er småselgerne blitt Pablo Escobar (kjent narkobaron, red.anm). De er plutselig blitt store og har lommene fulle av penger, sier Ahmad.

Les også artikkelen "Paradiset Norge" av journalist, Jon Hustad samt resten av saken.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
det er en reel fare for at nordmenn kommer i mindretall her i landet
Det er i skrivende stund 9.7 % innvandrere i Norge, den største delen er polske. (Regner med du lider av ekstrem islamfrykt)

 

90.3% Er ikke et mindretall om du har blitt lært det

Tallet er ikke stabilt eller jevnt fordelt. Oslo vil få muslimsk flertall om noen få tiår om dagens utvikling fortsetter. Det er deler av Oslo hvor nordmenn allerede er i mindretall og på barneskolene er det kanskje 1 eller 2 nordmenn per klasse.

 

Visste du for eksempel at Mohammad Khan allerede er den mest vanlige navnekombinasjonen i oslo?

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2942841.ece

Lenke til kommentar
hvordan folk uten verdipapirer kommer seg inn til norge i det heletatt er ett mysterium for meg. umulig å komme inn i de fleste land uten paprer?

-Pass og visum takk!

-Det har jeg ikke

-Da kommer du selvsagt ikke inn i Norge

-Men jeg skal søke asyl

-Hvorfor sa du ikke det med en gang. Velkommen, her har du penger til buss og hotell. Husk å dra innom UDI om du gidder.

 

:wallbash:

Det finnes absolutt ingen grenser for naiviteten til norske sosialister.

Lenke til kommentar
det er en reel fare for at nordmenn kommer i mindretall her i landet
Det er i skrivende stund 9.7 % innvandrere i Norge, den største delen er polske. (Regner med du lider av ekstrem islamfrykt)

 

90.3% Er ikke et mindretall om du har blitt lært det

Tallet er ikke stabilt eller jevnt fordelt. Oslo vil få muslimsk flertall om noen få tiår om dagens utvikling fortsetter. Det er deler av Oslo hvor nordmenn allerede er i mindretall og på barneskolene er det kanskje 1 eller 2 nordmenn per klasse.

 

Visste du for eksempel at Mohammad Khan allerede er den mest vanlige navnekombinasjonen i oslo?

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2942841.ece

 

Det er fordi nordmenn er mye flinkere til å bruke forskjellige navn, muslimer har en pose med 12-13 navn som de velger utifra.

 

Det handler heller ikke om å være naiv, men om å ville hjelpe. De fleste er klar over at situasjonen kan utnyttes, men velger heller å hjelpe, selvom det er tvilsomme personer.

Lenke til kommentar
Det handler heller ikke om å være naiv, men om å ville hjelpe. De fleste er klar over at situasjonen kan utnyttes, men velger heller å hjelpe, selvom det er tvilsomme personer.

Om en asylsøker er innom flere andre sikre land før de kommer til Norge så vet man jo med sikkerhet at det ikke er å finne et sikkert land som er målet deres. De som ønsker å hjelpe denne personen burde derfor også forholde seg til at det ikke er å finne et sikkert land som står øverst på agendaen til denne personen.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Hvis vi veit dette med sikkerhet ja, at personen har fått oppholdstillatelse i et annet land, men dermed flyttet til Norge.

Hvem har sagt at de har fått oppholdstillatelse der? Om de hadde ville de ikke kunne søke asyl i Norge. De har selvsagt reist transit videre mot Norge og kastet reisepapirene før de ber om asyl.

 

Fra Somalia og Afghanistan for eksempel er det ikke mulig å komme til Norge uten å ha vært innom andre sikre land først. Vi vet da helt sikkert at de har andre grunner for å komme seg til Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...