Gå til innhold

BF: Bad Company verd 200kr?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du liker ekstrem lag / ikke merker forskjell på 100 og 500 ping --så er battlefield bc gøy.

 

jeg spillte akurat bfbc med tre kompiser...

 

en motstander kom fra japan. en motstander fra russland, mesteparten fra USA...

 

jeg husker godt tick 100 fra counter-strike: alt over 100 ping ble av de fleste gamere r4egnet som uspilbart - og folk med over 100 ping ble kicket fra de fleste servere.

 

utviklerene av batlefield regner 500 ping som spillbart. 100 ping er et tidels sekund delay, og påvirker gjerne to tidelers forskjell på hva du ser og hva andre ser. med 500 kan fol se deg er du var for ett sekund siden.

og JEG merker godt når noen har 90 ping i CS. 500,som gjennomsnittet ser ut til å være i bfbc, føles nesten som turn-based combat for meg som er vant til å skyte motstanderene tre ganger i brystet og gå videre til nestemann.

 

i bfbc tåler fiendene tre fire skudd i HODET, og man kan bli drept av dem man skjøt. ikke bare fordi kulene har reisetid, men også fordi motstanderen skjøt deg fra en annen verdensdel med så høy ping at erveren umulig kan si hvem som skjøt først.

 

det faktum at alle tåler like mye som man gjør i call of duty 4 oldschool.

 

Noe som faktisk er en god oppsummering:

cod 4 oldschool med tidobbel lag og 720p oppløsning, med vehicles og ti ganger så store maps

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg elsker dette spillet, det er det spillet jeg har spilt mest online etter COD4, og det COD4 har jeg sluttet med for ei stund siden.

 

Det skjer så sinnsykt mye morro i det spillet.

Og det KRYR av nabbs, noe som kan være gøy til tider.

 

200kr kan man runde ned til gratis, så det er absolutt verdt det.

Litt vanskelig er det også, noe som gjør det gøyere.

Kuler bruker tid på å komme frem, og det gjør det artig!

Når du skal snipe må du ofte skyte 2 meter foran folk som løper.

Så ser du bare kula på vei mot hodet, digg <3

 

Legg meg til hvis noen vil spille BF:BC!

 

gamertag: DrBabyCollector

Lenke til kommentar
Du må da ha en fantastisk dårlig linje viss det er slik når du spiller. Hos meg er det helt knirkefritt, merken ingen lag.

 

og jeg som trodde 10000 / 10000gjennom fiberoptisk kabel var bra. Det er akurat det samme nå som da jeg hadde DSL i BFBC, nemlig det samme problemet som oppstår når man spiller med mennesker fra hele verden.

jeg husker et par spillbare games for et halvt år siden når bfbc hadde flere spillere online enn diablo ii i samme tidsrom- men nå spiller jeg bare med amerikanere og japanere og noen få euopeere, med en delay som får to gule bars i cod4 til å virke gullkantede i forhold.

 

jeg har ikke hatt lignende problemer med andre spill enn turok, the darkness og cod4 mot australiere med amerikanere tilstede i tillegg.

 

hva er forresten din ping til vestkysten av usa?

 

og opplever virkelig ikke du å bli knivet av japanere som på skjermen din er 15 meter unna, eller snipet halvannet sekund etter at du rundet hjørnet?

 

vis gjerne resultatet fra speedtest.net.

 

for jeg tviler på at du har godt spillbar ping(<100) i games med amerikanere, som utgjør 3/4 av bfbc spillerene

 

jeg fatter ikke hvorfor uviklere ikke sperrer av kontinentene

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Absolutt verdt 200 kroner, aldri opplevd Andre1983's sine problemer. Kan kose meg med å snipe på enorme avstander og vente er par sekunder før kulen treffer og få en kjempefin følelse. Eller bare sprenge meg gjennom veggene for å drepe noen idioter. Men masse å kose seg med!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Du må da ha en fantastisk dårlig linje viss det er slik når du spiller. Hos meg er det helt knirkefritt, merken ingen lag.

 

og jeg som trodde 10000 / 10000gjennom fiberoptisk kabel var bra. Det er akurat det samme nå som da jeg hadde DSL i BFBC, nemlig det samme problemet som oppstår når man spiller med mennesker fra hele verden.

jeg husker et par spillbare games for et halvt år siden når bfbc hadde flere spillere online enn diablo ii i samme tidsrom- men nå spiller jeg bare med amerikanere og japanere og noen få euopeere, med en delay som får to gule bars i cod4 til å virke gullkantede i forhold.

 

jeg har ikke hatt lignende problemer med andre spill enn turok, the darkness og cod4 mot australiere med amerikanere tilstede i tillegg.

 

hva er forresten din ping til vestkysten av usa?

 

og opplever virkelig ikke du å bli knivet av japanere som på skjermen din er 15 meter unna, eller snipet halvannet sekund etter at du rundet hjørnet?

 

vis gjerne resultatet fra speedtest.net.

 

for jeg tviler på at du har godt spillbar ping(<100) i games med amerikanere, som utgjør 3/4 av bfbc spillerene

 

jeg fatter ikke hvorfor uviklere ikke sperrer av kontinentene

 

Vet ikke om du er klar over det, men forskjellen på hvordan multiplayer er satt opp på cod4 og bfbc er veldig forskjellig.

På COD4 treffer skuddene veggen i samme sekund som du skyter, selvom du sitter med 5000 i ping. På BFBC treffer ikke skuddene veggen før serveren sier så. Altså er det serveren som bestiller om du dør, og ikke den lokale linja. På COD4 kan man få en lagg som gjør at folk hopper rundt og er helt umulige å skyte hvis de laster eller har dårlig forbindelse, men i BFBC så har jeg ikke sett dette ennå, og jeg har spilt siden release. I cod4 har jeg skutt folk 100% sikkert på min skjerm, men de døde ikke fordi de var en annen plass på sin skjerm, hakker rundt. I BFBC er det ikke til hjelp om du lagger, folk skyter deg på sin skjerm, og du faller død om, selvom du egentlig var rundt hjørnet.

 

Leste en artikkel om dette for lenge siden, at man velger forskjellige måter å kode multiplayeren på. Som du ser har jeg ikke så mye peiling på dette, men trur det var noe slikt. Hvertfall har jeg aldri hatt så store problemer med BFBC som du forteller om.

 

:-F

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Det vil alltid være en viss lagg i spill.

Hvordan man løser det, finnes det inget "best" svar på.

 

Enten må man bli skutt etter man har rundet hjørnet, ellers må man

risikere å skyte en i panna, men at han ikke dør fordi han var rundt hjørnet på SIN skjerm.

Lenke til kommentar

Det er et herlig spill, og som nevnt, med litt erfaring fra FPS på konsoll kan du ranke sinnsykt fort.

 

De lag-problemene som nevnes lenger opp har jeg merket, og særlig de siste ukene, og de siste par dagene har det ikke funket i det hele tatt, muligens fordi de restarter serveren (?). Men stort sett flyter det veldig greit, selv med 12v12.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det skulle tatt lengre tid for å oppnå total rank, slik som i det nyeste cod spillet. For meg lagger bad company også, spes. ille er det med sniperen. Syns dog ikke dette spillet er mye værre enn andre spill.

 

Det er jo desidert flest LIVE brukere fra amerika, så at 2/3 i bad company er derfra vil jo være ganske sannsynlig:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...