Gå til innhold

Hjelp til strømkonvertering! Haster grunnet kviser.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Først, jeg vet dette ikke har mye med data å gjøre, men jeg fant ikke noen annen kategori utenom off topic å poste i

 

Jeg har kjøpt en facial sauna/steamer, altså en maskin som lager damp, (mot kviser) fra USA. Da jeg for tiden bor i England kjøpte jeg også en strøm og plugg konverterer US to UK.

 

Problemet er at steameren ikke funker. Jeg mistenker at dette er fordi konvertereren ikke takler nok amper. Det står nemmelig på steameren at stikkkontakten man plugger i burde være kablet for minimum 15 amper.

 

Kan dette være årsaken til at steameren ikke funker? Bør jeg kjøpe en konverter som støtter høyere amper? Kan ikke skjønne at man skal måtte trenge så vanvittig mye amper kapasitet for å lage litt damp.

 

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk ikke mulighet til å få til noe bilde her jeg er i England, men jeg skal forklare detaljert hva som står på apparatet og sånn når jeg kommer hjem fra forelesning om noen timer.

 

Hva er en trafo? Transformator? Ja, det er definitivt en transformator som omformer strømmen fra 210 V eller hva det nå er til 120V.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar

Takker for svar geir.

 

Ok, steameren er denne: http://www.amazon.com/gp/product/B0001XLSQ6 I instruksjonsmanualen står det: "Plug power cord into 110-120 Volts AC outlet fused for at least 15 Amps"

 

Da jeg ikke befinner meg i USA men i UK brukte jeg denne (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000NJ26X2) converteren. På den står det: Input: 240V~50Hz cosø = 0.73 Output: AC 120V 45W

 

Problemet er altså at steameren ikke funker. Er det fordi converteren ikke er kraftig nok?

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar

Du kan nok ikke regne med at det vil virke. 45W er jo ingen ting. Det blir 0.375 Amp.

Hvis den trekker 15 Amp så blir det ca 1600 W. Da trengs en stor og tung trafo, som kanskje koster mer enn den vannkokeren.

 

Edit: feilretting

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Om den trenger 5.8 ampere så trenger du ikke noe beist av en trafo. Vil tippe en som trekker 3-4 Amps på primærsiden. Husker jeg ikke feil sies det vel om trafoer at når man halvverer spenning så dobles strømmen ? Det du må huske er at det interessante når det kommer til strømmen er hva som skjer på sekundærsiden av trafoen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...