Gå til innhold

Bør muslimer ha egne skoler?


Anbefalte innlegg

Jeg vil det. Jeg er imot kristne skoler.

 

Så hvorfor kaller du det snik-islamering og ikke snik-religionisering? Dagens friskolelov er jo forøvrig utarbeidet av en KrF-ledet regjering. ;)

 

Jeg er forøvrig også i mot friskoleloven av samme grunn som deg men synes likebehandling er en fin ting.

 

Når det er sagt, er Norge fortsatt et kristent land, dermed er det naturlig at det skjer en forskjellsbehandling.

 

Jeg er uenig i premissene: Jeg vil ikke kalle Norge et kristent land. Uansett ville jeg vært i mot forskjellsbehandling basert på religion i denne sammenheng.

 

Og hva tror du hadde skjedd dersom du hadde dratt til Saudi-Arabia og krevd egne kristne skoler?

 

Det at noen fratar oss det vi oppfatter som en rettighet betyr ikke at vi automatisk må eller bør frata andre den samme rettigheten. På den annen side: Det finnes kristne skoler også i mange muslimske land, dog har jeg ingen formening om dette finnes i akkurat Saudi-Arabia. Samtidig er vel ikke Saudi-Arabia et land jeg ønsker vi skal ta etter når det gjelder måten annerledes religiøst tenkende blir behandlet.

 

Det er sant at det finnes Kristne skoler i mange muslimske land. I mange muslimske land blir kristne forfulgt av muslimer på grunn av sin tro. Drap, bortføring, ekskludering er ikke unormalt. Slike land er Iran, Somalia, Afganistan, Pakistan, Egypt osv.

I Nordkorea blir alle som ikke tror på "den evige president" eller hører til noen religion sendt i fangeleir. Flere blir i tillegg henrettet. Offentlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Religion og skole hører ikke sammen rett og slett! Det er ingen skole som burde vært forbeholdt noen religion, dette gjelder forsåvidt kristne også, men at muslimer får egne skoler ser jeg alikevel som verre pga dette er som trådstarter sier, snikislamisering.

Lenke til kommentar
I Nordkorea blir alle som ikke tror på "den evige president" eller hører til noen religion sendt i fangeleir.

 

Kilde?

 

Privatskoler er ikke greit.

Å sende barna dine på privatskole er det beste du kan gi med hensyn til læring.

 

Det er fordi de beste lærerne går dit penga er. Privatskoler bidrar til forskjellsbehandling av barn på bakgrunn av foreldrenes inntekt. Jeg skal selvsagt også sende unga mine til privatskoler, men jeg mener at privatskoler bør forbys.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Privatskoler er ikke greit.

Å sende barna dine på privatskole er det beste du kan gi med hensyn til læring.

 

Vet du ikke at det beste for barna dine er å bli inndoktrinert i den politisk korrekte (dvs sosialistiske) tankegangen i offentlige skoler ifra dag en? Private skoler oppfordrer folk til å tenke selv, og det kan vi ikke ha noe av. Selv om du har råd til å sende barna dine på en god skole, kan vi ikke tillate det. Folk må ikke få lov til å utvikle seg og lære i eget tempo. Det er best for alle om vi alle tenker likt og ikke stiller kritiske spørsmål. Det ville jo være en trussel mot staten. ;)

Lenke til kommentar
To viktige poenger: Selv om de har egne skoler må de fortsatt følge de læreplanene som er fastsatt av myndighetene. De kan ikke la være å undervise i evolusjon og vitenskap bare fordi de er uenige i det, og lærematriellet som skal brukes må godkjennes.

 

For det andre: Vi har i dag gitt flere skoler med religiøs tilknytning, for eksempel for kristne. Hvorfor er ikke dette snik-kristning, og hvorfor vil du ikke gi muslimer samme rett som andre religioner?

 

Kristne skoler er vel åpne for alle... jeg har vært med i kristent kor, leir og allting.. men jeg er langt fra kristen!

Jeg tviler på at muslimske skoler hadde latt helt vanlige nordmenn starte på skolen. de vil jo ha skoler for bare muslimer!

 

Jeg syns ikke noe om dette. Muslimene bør bli en del av Norge hvis dem skal bo her, og ha norske venner og sånn..

det blir bare forskjellsbehandling hvis ikke.

Lenke til kommentar
I Nordkorea blir alle som ikke tror på "den evige president" eller hører til noen religion sendt i fangeleir.

 

Kilde?

 

Privatskoler er ikke greit.

Å sende barna dine på privatskole er det beste du kan gi med hensyn til læring.

 

Det er fordi de beste lærerne går dit penga er. Privatskoler bidrar til forskjellsbehandling av barn på bakgrunn av foreldrenes inntekt. Jeg skal selvsagt også sende unga mine til privatskoler, men jeg mener at privatskoler bør forbys.

 

 

Jeg betaler flybiletten din om du drar til Nord Korea og offentlig proklamerer at du ikke tror på den evige president.

Lenke til kommentar

Privatskoler koster nå mye penger, det ligger nå i navnet!

De blir ikke drevet av staten på samme måte som gratis skoler, og da sier det seg selv at skolene trenger penger for å kunne drive denne skolen!

 

det koster jo penger å gå på vanlig skole og.. høyskole, vgs... jeg må ihvertfall ta opp lån når jeg skal studere snart.

Lenke til kommentar
I Nordkorea blir alle som ikke tror på "den evige president" eller hører til noen religion sendt i fangeleir.

 

Kilde?

 

Privatskoler er ikke greit.

Å sende barna dine på privatskole er det beste du kan gi med hensyn til læring.

 

Det er fordi de beste lærerne går dit penga er. Privatskoler bidrar til forskjellsbehandling av barn på bakgrunn av foreldrenes inntekt. Jeg skal selvsagt også sende unga mine til privatskoler, men jeg mener at privatskoler bør forbys.

 

åpnedører.no tror jeg. Orker ikke å finne link.

Lenke til kommentar
Det er fordi de beste lærerne går dit penga er. Privatskoler bidrar til forskjellsbehandling av barn på bakgrunn av foreldrenes inntekt. Jeg skal selvsagt også sende unga mine til privatskoler, men jeg mener at privatskoler bør forbys.

Alle i Norge har råd til å sende barna deres på privatskole. Det handler bare om prioritering og ikke alle privatskoler tar 40 mill. i året. Forskjellsbehandlig er vel noe av det dummeste jeg har hørt, om foreldrene vil at barna deres skal bli rimelig dannet skal de få lov til det. Skal jeg nå ikke kunne kjøpe meg stort hus eller bil fordi jeg har penger? Tenk på de som må ta bussen! At barnet går på privatskole betyr ikke at man går ut med bare 6ere eller er et super talent. Jeg gikk 6 år på en privat ungdomsskole og da jeg kom til vidregående var det som å komme i barnehagen igjen. Nordmenn er så negative mot alt.

Lenke til kommentar
Private "religiøse" skoler oppfordrer folk til å tenke selvstole blindt på Koranen og Bibelen

 

Fixed, beklager, har bare alltid hatt lyst til å gjøre sånn fixed greie.

 

Når det kommer til debatten så synes jeg ikke skoler bør startes med religion som grunnlag. jeg synes også det blir gøy å se hvordan de kommer til å undervise i vitenskap og naturfag o.l. med take på læreplanmålene (eller hva de heter, husker ikke nå)

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Alle i Norge har råd til å sende barna deres på privatskole.

Du har utført en grundig studie av det norske folk og deres økonomiske status? Regner med dette da du kan tilsynelatende uttale deg på andres vegne? Og til opplysning, alle har ikke råd til dette, uavhengig av prioriteringer.

 

:)

 

Dette til sies er trådstarters problemstilling en særdeles dårlig ide.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Jeg er sterkt imot religiøse skoler generellt og da også muslimske skoler. Men så lenge friskoleloven er som den er må vi godta at muslimer starter egne skoler. Vi kan ikke fravike et av rettsstatens viktigste prinsipper. Gjorde vi det ville vi tatt et stort skritt mot et mindre fritt og retferdig samfunn. Konklusjonene min må bli at vi må endre friskoleloven slik at den forbyr alle religiøse skoler.

Lenke til kommentar
Alle i Norge har råd til å sende barna deres på privatskole.

Du har utført en grundig studie av det norske folk og deres økonomiske status? Regner med dette da du kan tilsynelatende uttale deg på andres vegne? Og til opplysning, alle har ikke råd til dette, uavhengig av prioriteringer.

 

:)

 

Dette til sies er trådstarters problemstilling en særdeles dårlig ide.

Var kanskje litt ekstremt sakt men på tanke på hva mange har i gjeld så er det det koster (alt fra 40 000 og oppover) ikke vanvittig mye.

 

Den mest uintelligente sammenligningen jeg har sett på forumet.

Forklar gjerne. Er det fordi mennesker ikke er gjenstander?

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...