Gå til innhold

Hva er galt med dagens samfunn!?


Anbefalte innlegg

Det som er galt med dagens samfunn er at menneskene generelt har forlatt Gud.

 

Når det gjelder Norge, så vet vi jo alle hvordan sosialister, og andre ateister har jobbet i alle år for å bekjempe kristendommen

 

Reaultatet ser vi jo også, selv om sosialister og ateister ikke vil innrømme det. I alle år har vi sett økende splittelse, økende kriminalitet og en nedbryting av moral og ærlighet i samfunnet. Den sittende regjering er kanskje et av de beste eksemplene på det.

 

Denne uheldige utviklingen har pågått siden krigen, men skjøt for alvor fart med Gro Harlem Bruntlands ap regjering i 80 årene.

 

Dette skjer også globalt. Og dette er ennå bare begynnelsen.

 

Når du ser på land som Iran, Irak under Saddam Hussein og Saudi-Arabia bare for å nevne noen, vil du da hevde at samfunnet blir bedre når alle skal holde seg etter en gud og en religion?

 

 

Ikke en "gud" eller en "religion" Men kristendom, og Gud. De vestlige samfunn har hatt stor framgang, pga. Guds velsignelser til Israel . Og de vestlige landene har stort sett holdt seg til Gud og kristendom.

 

Men nå ser vi at i takt med sosialisters og ateisters frmmgang i kampen for å avkristne de vestlige samfunn, så øker ogå forråelsen av de vestlige samfunn, kriminaliteten øker, og moral, integritet og ærlighet er allerede nesten ikke-eksisterende blandt ateistiske og sosialistiske politikere. Samt næringslivs ledere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er galt er at alle til stadigheter skal fokusere på det negative ved et samfunn. Ikke at jeg mener mangler og feil skal skyves under et teppe, men det får være måte på.

 

Ta for eksempel den veldebbaterte "snikislamiseringen". I denne debatten har det vært et overveldende fokus på de negative sidene ved innvandring, og islam som religion generelt. Alle ønskene fra muslimene har blitt sett på som et form for angrep på norske verdier og det norske samfunnet (hva nå enn det er, jeg har enda til gode å se noen komme med noen definisjoner her). Et fåtall som ikke har blitt hørt har påpekt at det ikke er kun negative sider ved innvandring, og at det eksisterer positive sider ved å ha muslimer her i Norge. Men det som er positivt er tydeligvis ikke av interesse for FrP og partiets nyttige idioter.

 

Et annet eksempel er skoleutdanningen i Norge. Det rabalderet rundt PISA-undersøkelsen for en stund tilbake hadde også kun ett fokus; Norge var ikke på toppen av listen! Vel å merke over matte- og språkkunnskaper (noe som egentlig de fleste innleggene i denne tråden også beviser). Det som derimot gikk hus forbi for de fleste var at Norge også er et av de landene med de mest sosiale oppegående elevene, og at landene hvor fagkunnskapen var på topp var det også dårligere sosial integrasjon hos elevene. Personlig foretrekker jeg sosialt fungerende mennesker fremfor kunnskapspuggende stressende mennesker. Selv om de har et snitt på C og ikke A.

 

Det grunnleggende problemet med nordmenn er den evige søken etter å være best. Den norske drømmen er tilsynelatende å toppe samtlige lister, samma hva de lister opp (med mindre det er noe negativt såklart). Hva skjedde med holdningen om at det er viktigere å delta, enn å vinne? Hvorfor skal en 3. plass være grobunn for ramaskrik og politisk debatt? Når skal vi nøye oss med å konkludere at vi er ikke best, men vi er fortsatt fordømt god i forhold til store deler av verden? Når skal vi konkuldere med at det å være best ikke nødvendigvis er det som gjør det lykkelig? Finnes det ikke andre mål her i livet for nordmenn enn å steve mot det perfekte?

 

Det som er galt med nordmenn, er at det alltid må være noe galt rundt de. Ingenting er godt nok.

Lenke til kommentar
Det som er galt med nordmenn, er at det alltid må være noe galt rundt de. Ingenting er godt nok.

Kanskje det er dette som faktisk holder hjulene igang...? Å lene seg tilbake og si "ja nå er vi fornøyde" er jo ikke helt bra det heller. Men en mellomting er vel å foretrekke ja.

Lenke til kommentar
Det som er galt med dagens samfunn er at menneskene generelt har forlatt Gud.

 

Når det gjelder Norge, så vet vi jo alle hvordan sosialister, og andre ateister har jobbet i alle år for å bekjempe kristendommen

 

Reaultatet ser vi jo også, selv om sosialister og ateister ikke vil innrømme det. I alle år har vi sett økende splittelse, økende kriminalitet og en nedbryting av moral og ærlighet i samfunnet. Den sittende regjering er kanskje et av de beste eksemplene på det.

 

Denne uheldige utviklingen har pågått siden krigen, men skjøt for alvor fart med Gro Harlem Bruntlands ap regjering i 80 årene.

 

Dette skjer også globalt. Og dette er ennå bare begynnelsen.

 

Når du ser på land som Iran, Irak under Saddam Hussein og Saudi-Arabia bare for å nevne noen, vil du da hevde at samfunnet blir bedre når alle skal holde seg etter en gud og en religion?

 

 

Ikke en "gud" eller en "religion" Men kristendom, og Gud. De vestlige samfunn har hatt stor framgang, pga. Guds velsignelser til Israel . Og de vestlige landene har stort sett holdt seg til Gud og kristendom.

 

Men nå ser vi at i takt med sosialisters og ateisters frmmgang i kampen for å avkristne de vestlige samfunn, så øker ogå forråelsen av de vestlige samfunn, kriminaliteten øker, og moral, integritet og ærlighet er allerede nesten ikke-eksisterende blandt ateistiske og sosialistiske politikere. Samt næringslivs ledere.

 

 

Ja, for vi hadde det så jævli bra da kristendommen var en sentral makt i Europa? Da var det ingen som sulta ihjel, det var ingen som stjelte, drepte eller oppførte dårlig? Det var gratis skolegang til alle, ble man syk så betalte Paven for sykehusregningen din, hadde du vondt i tanna betalte han tannlegeregningen din. Det var offentlige bibliotek som hjalp folket med å utdanne seg, det var sosialkontor som tok vare på de fattige. Mens i dag, da er det jo helt jævlig. Moralen har råtna opp, staten gir faan. Det er bare de som er født under riktig familienavn som kan bli noe her i verden, for ikke å snakke om alle de som daglig dør av haugene med sykdommer som herjer landet.. Huff ja, sosialismen er et åk dere.

Endret av pesja
Lenke til kommentar

Synes det er fantastisk å se at en tråd som jeg opprinnelig laget ut av sinne har fått såpass med konstruktiv respons.

Svar som "Folk som ********" eller andre indikasjoner på at vedkommende ikke har noe bedre å si er fortsatt ikke å foretrekke..

 

Gjerne kom med fler innspill til denne tråden da jeg fortsatt leter etter en god grunn til å fortsette å slave for dette skatteinnkrevende avgiftspulende paragrafhumpende norge.

og ja! Jeg mener det jeg sier her. Norge er ett møkkaland med dårlig politikk og enda dårligere økonomi.

Folket betaler alt og hva får de igjen? Høyere skatter, høyere MVA, høyere priser på dagligvarer og sist samt sannsynligvis minst, en lusen utbetalt brutto lønn.

 

Vi har en tilbakestående lystløgner til statsminister og en konge som kan si nei tre ganger til lovforslag som han er uenig i, men etter det kan han ikke si noe mer imot.

I tillegg til dette har vi ett politisystem som er underbetalt og har råtten prioritering.

De velger å patruljere på rema1000 fremfor oslos gater som nå tydeligvis har blitt ett livsfarlig oppholdssted.

Hvor er logikken?

 

Negativitet:

Grunnen til at det er så mye fokus på de negative sidene er nok nettop fordi de negative sidene har en større impact på oss enn de positive sidene har. Skal man veie det opp mot hverandre så ser man fort at stort sett alt som gjøres i dette landet har fler negative effekter enn positive. It's as EZ as dat.

Pluss en annen faktor som jeg nesten må nevne i stor skrift.

Norge er ett av, om ikke verdens rikeste land. Vi har like mye penger på bok som sverige har i gjeld og alikevel klarer de å gjøre innbyggerne sine happy.

Hvorfor er da ikke norge i stand til å ta tak i dagens problemer?

 

I tillegg vil jeg sette ett spørsmålstegn ved det norske rettsystemet da jeg ser det utrolig merkverdig at en 20 år gammel person som kjører for fort i 60 sonen ikke bare mistet lappen i ett halvt år og må ta den på nytt, noe som koster flerfoldige tusen, men i tillegg illegges en bot på 10 000 kroner.

In the meantime så kan en politibil sette på sirena og kjøre gassen i rassen for å rekke polet før det stenger uten å bli straffet what so frickin' ever!

Er dette rettferdig?

Absolutt ikke.

Men for all del diskuter og kverruler så mye dere vil. Jeg legger meg nå, logger på i morgen klokka 10 og håper å se masse nye svar.

Takk for all konstruktiv aktivitet i denne tråden.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke statsministerens feil at nordmenn ikke er happy, gleder i livet må man ut og finne selv, det da faen ikke noen sosial gode staten kan gi deg tilbake fordi vi betaler skatt menneske.

 

Og jeg syntes faktisk det er bra, at kongen har en mulighet til å sette foten ned, hvis vi for eksempel skulle falle over til å bli et totalitært styre, kongen har ikke brukt makten enda, og intill den dag han/hun gjør det, vil vi jo se om det er for folkets beste eller for høyhetens beste.

 

Politi som alle andre yrkesgrupper, er en like viktig del av samfunnet som lærere, dommere og søppeltømmerne.

Endret av hartvedten
Lenke til kommentar
Dataspill har skylden for alt som er galt i samfunnet. De må forbys!

 

Ja... for åpen problemstilling.

 

Ikke enig. Jeg tror det er mangel på disiplin, selvbeherskelse og dårlig oppdragelse som står for mesteparten av problemene. Ett problem som har forplantet seg og vokst gjennom generasjoner. Jeg sier innfør 3 års verneplikt for ALLE ungdommer og gjør skolesystemet strengt igjen, med strenge lærere, og fastere rammer. Alt er for fritt og da gjør folk akkurat som de vil selv.

Lenke til kommentar
Ikke en "gud" eller en "religion" Men kristendom, og Gud. De vestlige samfunn har hatt stor framgang, pga. Guds velsignelser til Israel . Og de vestlige landene har stort sett holdt seg til Gud og kristendom.

 

Men nå ser vi at i takt med sosialisters og ateisters frmmgang i kampen for å avkristne de vestlige samfunn, så øker ogå forråelsen av de vestlige samfunn, kriminaliteten øker, og moral, integritet og ærlighet er allerede nesten ikke-eksisterende blandt ateistiske og sosialistiske politikere. Samt næringslivs ledere.

Hvordan forklarer du så at vi finner minst kriminalitet og menneskerettighetsbrudd blant de minst religiøse landene?

 

In the meantime så kan en politibil sette på sirena og kjøre gassen i rassen for å rekke polet før det stenger uten å bli straffet what so frickin' ever!

Er dette rettferdig?

Nei, det er ikke rettferdig. Det er derimot en løgn.

Lenke til kommentar
edit - 3 guys 1 hammer

 

Måtte søke opp den der... Har to ord til den videoen: FY FAEN.

 

 

Det viser menneskelig natur av brutalitet i dagens samfunn

 

 

Anbefaler alle å ikke se den

 

Jeg henger meg på der og skriver under på at dere IKKE BØR SE DEN!!!!. Jeg så de første 20 sekundene og holdt på å kaste opp. Dette er det værste jeg noen gang har sett i hele mitt liv, og det lille jeg så av filmen kommer til å hjemsøke meg resten av livet.

 

Ikke gjør samme feilen som meg nå, og bli nysgjerrig når folk anbefaler dere å ikke se den. Denne bør du VIRKELIG IKKE se. Hold dere LANGT unna. Dere vil EGENTLIG ikke se ett ekstremt brutalt mord av en uskyldig mann... virkelig forstyrrende... Ikke i nærheten av noe jeg har sett på internett så langt.

 

Håper de ungdommene som drepte alle de menneskene brenner i h.... lenge.

Lenke til kommentar
Gjerne kom med fler innspill til denne tråden da jeg fortsatt leter etter en god grunn til å fortsette å slave for dette skatteinnkrevende avgiftspulende paragrafhumpende norge.

og ja! Jeg mener det jeg sier her. Norge er ett møkkaland med dårlig politikk og enda dårligere økonomi.

Folket betaler alt og hva får de igjen? Høyere skatter, høyere MVA, høyere priser på dagligvarer og sist samt sannsynligvis minst, en lusen utbetalt brutto lønn.

 

Nå har det vel seg slik at nordmenn har både de høyeste prisene og de høyeste lønningene her i verden. Så en "lusen utbetalt brutto lønn" gjelder få om ikke ingen. At vi har høye skatter er for å kunne subsidere og ha såpass høy statlig inngrepen i både velferd og andre samfunnsøkonomiske ugunstige tjenester.

 

Vi har en tilbakestående lystløgner til statsminister og en konge som kan si nei tre ganger til lovforslag som han er uenig i, men etter det kan han ikke si noe mer imot.

I tillegg til dette har vi ett politisystem som er underbetalt og har råtten prioritering.

De velger å patruljere på rema1000 fremfor oslos gater som nå tydeligvis har blitt ett livsfarlig oppholdssted.

Hvor er logikken?

 

Stikket til kongen er ganske meningsløst, kongen er blitt en symbolsk posisjon og diplomat. At politisystemet er underbetalt og råttent skal jeg ikke si noe på, men det er kanskje en sektor som i lik linje med velferdssystemet der man trenger mer personell og det å slenge inn penger ikke nødvendigvis utgjør de store forskjellene. Og de patruljerer nok oslos gater også, som sikkert er langt ifra ett livsfarlig oppholdssted enda.

 

Negativitet:

Grunnen til at det er så mye fokus på de negative sidene er nok nettop fordi de negative sidene har en større impact på oss enn de positive sidene har. Skal man veie det opp mot hverandre så ser man fort at stort sett alt som gjøres i dette landet har fler negative effekter enn positive. It's as EZ as dat.

Pluss en annen faktor som jeg nesten må nevne i stor skrift.

Norge er ett av, om ikke verdens rikeste land. Vi har like mye penger på bok som sverige har i gjeld og alikevel klarer de å gjøre innbyggerne sine happy.

Hvorfor er da ikke norge i stand til å ta tak i dagens problemer?

 

Som sagt, hva legger du i å gjøre innbyggerne sine happy? Hvordan skal staten stå ansvarlig for å holde innbyggerne sine happy? Vi har såpass stor frihet her at vi kan basicly gjøre hva vi vil, da blir det tross alt opp til innbyggerne å gjøre seg selv happy. Kanskje vi bare er bortskjemte? Fordi de negative sidene i Norge er minimale og de positive er omfattende, likevel så klages det som om vi skulle sittet i ett diktatur uten mat på bordet.

 

I tillegg vil jeg sette ett spørsmålstegn ved det norske rettsystemet da jeg ser det utrolig merkverdig at en 20 år gammel person som kjører for fort i 60 sonen ikke bare mistet lappen i ett halvt år og må ta den på nytt, noe som koster flerfoldige tusen, men i tillegg illegges en bot på 10 000 kroner.

In the meantime så kan en politibil sette på sirena og kjøre gassen i rassen for å rekke polet før det stenger uten å bli straffet what so frickin' ever!

Er dette rettferdig?

Absolutt ikke.

Men for all del diskuter og kverruler så mye dere vil. Jeg legger meg nå, logger på i morgen klokka 10 og håper å se masse nye svar.

Takk for all konstruktiv aktivitet i denne tråden.

 

Er det rettferdig? Vel, jeg får spørre som Gapwick, er det i det hele tatt sant? Eller bare tankespinn som skal passe inn i den negative holdningen? Ellers så ser jeg ikke hva som er problemet med å bli straffet for å ikke følge regler, men akkurat fartsgrenser burde det utøves skjønn i hvor stor risiko som blir utgjort (rette og oversiktelige veier vs svingete og uoversiktelige veier).

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Dere legger probleme på Gud eller politiske ledere.

 

Er det ikke mer riktig å heller ta litt ansvar selv? Du har selv ansvar for din egen tilværelse. At der ikke alt du kan gjøre noe med, men om alle hadde tatt litt mer ansvar så hadde det nok hjulpet.

 

Problemet her er jo at folk har forskjellig oppfatning av hvordan samfunnet skal være.

Lenke til kommentar
Nå må dere nesten forklare hva det er, hvis ikke så må jeg se den

 

 

 

3 ungdommer på ca 19 år har en mann som ligger på bakken i skogen ved en vei i slovakia eller noe sånt. Vi ser da at den ene gutten slår noe på han. ligner på en bil jekk elno. Du ser at trynet blir brutalt slått og kuttet opp osv. Senere tar de en skrutrekker i magen på han FLERE ganger hvor du da ser at huden ''følger'' skrutrekkeren da den går ut. Som om du hadde stikki en pute. Det er rett og slett helt for jævlig. Så går de opp til veien og lar mannen ligge der bevistløs og prøver å si noe elno ''åååh......aa...'' osv. Helt jævlig å høre dette. så går de til bilen og vasker hendene og filmer ansiktene til de stygge faenskapene. Så setter de seg i bilen og kjører vekk.

 

Lenke til kommentar

Når det går en i mot er det så mange topic å velge mellom om hvor fucked det er, blir helt overveldende å ta inn over seg alt, så en må konkludere med noe og riste oppgitt på hode.

 

Bare se hva som blir servert av samtaleemner i tabloide medier, folk mesker seg med alt det elendige så de har noe legitimt å syte over, det hele er så burleskt at det nesten er vakkert :)

Lenke til kommentar

 

For sent, har allerede sett den. Eller sett så mye jeg klarte. Det ble for mye for meg da de begynte å pirke han i ansiktet med den skrutrekkeren. Stønninga hans var som en kniv på nervene mine.

 

 

 

 

Man må virkelig spørre seg, hva har disse guttene vært igjennom som gjør at de tillater seg selv slike handlinger?

Lenke til kommentar
Nå må dere nesten forklare hva det er, hvis ikke så må jeg se den

 

 

 

3 ungdommer på ca 19 år har en mann som ligger på bakken i skogen ved en vei i slovakia eller noe sånt. Vi ser da at den ene gutten slår noe på han. ligner på en bil jekk elno. Du ser at trynet blir brutalt slått og kuttet opp osv. Senere tar de en skrutrekker i magen på han FLERE ganger hvor du da ser at huden ''følger'' skrutrekkeren da den går ut. Som om du hadde stikki en pute. Det er rett og slett helt for jævlig. Så går de opp til veien og lar mannen ligge der bevistløs og prøver å si noe elno ''åååh......aa...'' osv. Helt jævlig å høre dette. så går de til bilen og vasker hendene og filmer ansiktene til de stygge faenskapene. Så setter de seg i bilen og kjører vekk.

 

 

Hele saken er grusom, hvis du ikke vil ha grusomme detaljer rundt den, så ikke åpne spoilerteksten. Jeg leste igjennom saken på wikipedia, og jeg tenker hva skjer egentlig med verden. Hva får folk til å bli så ekstreme. Det er helt sykt.

 

 

Filmen er det værste jeg noen gang har sett. Jeg angrer på at dette festet seg på netthinna mi. Det er en hammer inni en gul pose (jeg tror den var gul, men gidder ikke dobbeltsjekke). Offeret svever mellom bevisstløshet og bevissthet, og du hører det surkler fra ansiktet hans når han desperat prøver å puste. Hele ansiktet er bare bein, blod og vev. Ugjenkjennelig. Jeg har ikke sett resten men det står videre på nettet (wikipedia) at de stikker ut øyet hans og drar det ut med en skrutrekker. Og at de stikker han i hjernen som er eksponert fordi de har slått skallen hans åpen. Det står også på nettet at de står og spøker om drapet og ler av det ved bilen. Senere skal de angivelig også ha dukket opp ved graven hans dagen etter at han ble gravlagt, og filmet/tatt bilde av at de ler og viser graven finger osv. De drepte 20 andre mennesker. Gamle og svake, kvinner, og noen barn. En gravid kvinne ble også drept, der hadde de kuttet opp magen hennes og fjernet fosteret etter at hun var drept. De plukket ofre som de trodde ikke ville yte noen særlig motstand. All denne infoen har jeg hentet fra Wikipedia.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/3_guys_1_hammer

 

Nå skal jeg legge denne saken bak meg og aldri tenke på det igjen. De har blitt tatt og dømt til livstid. Så de er heldigvis "fjernet fra verden".

 

Lenke til kommentar
Reaultatet ser vi jo også, selv om sosialister og ateister ikke vil innrømme det. I alle år har vi sett økende splittelse, økende kriminalitet og en nedbryting av moral og ærlighet i samfunnet. Den sittende regjering er kanskje et av de beste eksemplene på det.

 

Kriminalitet var nærmest ikke-eksisterende i DDR.... Voldtekt, tyveri, og annen "grådighetskriminalitet" skøyt i været etter at muren falt. Er jo et tankekors.

Lenke til kommentar

Ville ikke brukt sovietisk statestikk for å vise hvor mye kriminalitet det finnes, kanskje det var lite fordi samfunnet var totalitært og veldig overvåket, samtidig som straffene var umenneskelig høye.

 

Men igjen sier den Iranske presidenten at det ikke finnes homofile i Iran, er veldig tvilende til den påstanden, men hvis du ikke vil at det skal framstilles som noe i et udemokratisk samfunn, så får du det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...