Gå til innhold

[Løst]Ser Dette Vannkjølingssystemet Greit Ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, halvparten av grunnen til at jeg vurderer å gå over til Vannkjøling er pga utseende, sier lit når jeg skal kjøle ned en E1200 :p

 

Ønsker ikke å bytte ut verken Pumpa eller CPU-Blokken, det jeg lurer på er om det passer, altså om slange-dimmen min passer på Nipla jeg har valgt, og om festene mine (til slangene) passer?

Lenke til kommentar

De passer :thumbup: Men om du ønsker økt sikkerhet, så kan du kjøpe 7/16 ID slanger og tre dem på 1/2" nipler. Blir vanskeligere å få på, men blir sikkert som banken.

 

Klemmene passer så vidt jeg kan se :)

 

Du sier det er på grunn av utseendet.. Da ville jeg heller gått for slange fra Feser, da Tygon har skrift på seg, noe som ikke ser veldig pent ut. Feser sine har ikke en bokstav.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Nei, jeg velger 1/2 ID Slanger, Big Is Beatiful :p

 

Feser-slangene finnes bare i Rød og Blå farge på SW, så det er nok uaktuelt. Men det er vel Hvite bokstaver som deter på Tygon sine slanger og er vel knapt synlig.

 

Når det gjelder dette med Nipler, jeg tenker på å bestille slike bitspower Fat-Boy nipler til Vanntanken (Er dette anbefalt, mtp at tanken jeg har valgt er Plexi?) og Radiatoren, MCP 655 Pumpa har jo sveiset 1/2 innganger, så der trenger jeg vel ikke nipler (?), men når det gjelder CPU blokken, så vet jeg ikke hva den indre diameteren er (bare den utvendige, som er 1/2), hvilke nipler passer da?

 

Ønsker å ha hele systemet mitt på Bitspower Nipler see :)

Lenke til kommentar

Fordi den har vanvittig stygge nipler, den har Dual radiator og den har Grønn Vannfarge.

 

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe et Kit fra PTS, men så trakk de det kittet pga at pumpen som de hadde i pakken ikke ble produsert mer (Var en nokså dårlig pumpe, tror det var Swiftech DC4).

 

Må si jeg blir usikker på om jeg virkelig gidder å kjøpe VK når det kommer over 3 K. Det koster å være mann, og mann har jeg aldri vært :p

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Antec P180 Mini (Micro Atx)? Off Course :p

 

Neida, jeg ville nok at puttet den utvendig og satset på at Denne ville holdt Raddisen på plass :)

 

Men du har vell Cosmos, den har da plass til en Trippel Raddis? Din kjære venn Ourasi har en Trippel Raddis i sitt Cosmos.

 

Jeg ville aldri kjøpt en Singel Raddis, da det koster svært lite å "oppgradere" til en Dual Raddis. Du kan evt gå for en Thermochill PA160 Radiator, denne skal visstnok være på høyde med en rekke brukbare Trippel Radiatorere. :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Jo, jeg kunne modde litt(ikke stort) og få en 3-rad inne i Cosmos 1000, men den har perfekt plass for 2xrad på taket alereade.

 

Jeg skal prøve med 2x120 først og håper at det holder, men har plass til en 1xrad på baksiden også, og kanskje bruker den etterhvert. jeg har ikke noe erfaring med vann, men dette Swiftech H20-220-APEX ULTIMA vil dekke mine behov, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Jo, jeg kunne modde litt(ikke stort) og få en 3-rad inne i Cosmos 1000, men den har perfekt plass for 2xrad på taket alereade.

 

Jeg skal prøve med 2x120 først og håper at det holder, men har plass til en 1xrad på baksiden også, og kanskje bruker den etterhvert. jeg har ikke noe erfaring med vann, men dette Swiftech H20-220-APEX ULTIMA vil dekke mine behov, tenker jeg.

Tror ikke Ourasi har moddet, er det forskjell på Cosmos'ene når det gjelder dette (?).

Uansett, når du kan få et bedre og penere oppsett velger jeg det. Dessuten, et "kitt" høres så utrolig noob ut :p

Lenke til kommentar

Du er noob på vann , jo :p

 

Ja, det er forskjell, cosmos S har 3 vifter (plass til 3xrad) på taket, men Cosoms 1000(min) har bare plass til 2xRad. Men den har god plass og jeg kan modde litt for 3xrad veldig enkel.

 

Velg det du synes du er fin, men det er mye tryggere å velge kit, når man er så noob som meg og deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...