Gå til innhold

Flyselskap lov til å endre reisen med flere timer?


Anbefalte innlegg

Hei

hadde bestuilt flytur for en stund siden og er noen måneder til jeg drar.

så fikk jeg en mail om at de hadde forandret flighten fra morgen til ettermiddagen.

jeg måtte trykke på en link for å godta dette.

dette passer dårlig med mine planer og jeg venter på å godkjenne tilfelle det er noe jeg kan gjøre.

 

er det det? og har dem lov til dette uten min godkjennelse?

 

<akker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du spør om et flyselskap har lov til å endre rutetidene sine uten å spørre deg? Selvsagt kan de endre rutetidene, og hvis du har bestilt flere måneder i forveien, er det selvsagt en mulighet for at det kan skje.. Mener dog å ha hørt at om endringen er over et visst antall timer, så kan du evt. velge å få billetten refundert. Men andre kan sikkert svare bedre på det enn meg. Prøvd å ringe flyselskapet? Får jeg spørre hvilket selskap det er?

 

Jeg hadde forøvrig en lignende situasjon: Hadde bestilt forårets sommerferie, hos Continental Airlines, ca. et halvt å før jeg skulle dra. En dag jeg var inne og kikket på bestillingen, fikk jeg beskjed om at avgangstidspunktet for en flight var endret, fra klokken 09:48 til 09:47 :roll:

Lenke til kommentar
Du spør om et flyselskap har lov til å endre rutetidene sine uten å spørre deg? Selvsagt kan de endre rutetidene, og hvis du har bestilt flere måneder i forveien, er det selvsagt en mulighet for at det kan skje.. Mener dog å ha hørt at om endringen er over et visst antall timer, så kan du evt. velge å få billetten refundert. Men andre kan sikkert svare bedre på det enn meg. Prøvd å ringe flyselskapet? Får jeg spørre hvilket selskap det er?

 

Jeg hadde forøvrig en lignende situasjon: Hadde bestilt forårets sommerferie, hos Continental Airlines, ca. et halvt å før jeg skulle dra. En dag jeg var inne og kikket på bestillingen, fikk jeg beskjed om at avgangstidspunktet for en flight var endret, fra klokken 09:48 til 09:47 :roll:

 

takk for svar:)

var Norwegian

men tenkte hvis jeg ikke goskjenner hva skjer da?

dem kan jo sikkert gjøre det uansett eller??

Lenke til kommentar

De har rett til å endre både tid og dato. Dette varsler de vanligvis god tid i forveien. Du kan velge å:

 

a) Godta endring med de ulemper det medfører for deg.

b) Kontakte selskapet og kreve å få endret til en annen avgang. Har gjort dette flere ganger og har da ikke hatt problemer med å få en dyrere avgang med selskapet.

c) Ikke godta endringen og kreve kjøpet hevet. Her er det separat tilbakebetaling for flybilett og avgifter som kan gi litt jobb. Det er ofte så nært avgang at det vil bli mye dyrere å bestille reisen med et annet selskap, men det får du ingen erstatning for.

 

Husk at det også kan oppstå endringer når du kommer til flyplassen og det er problemer med vær/tekniske feil/streik og lignende.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Ah, tenkte meg det.. De har holdt på sånn før og. Det "fine" med Norwegian, er at de har mange ruter, hvor de ikke engang flyr hver dag. Om de endrer ruten, så har de ikke så mange alternativer, enn den ene flighten den dagen..

 

Om du godkjenner, har du sagt: "Greit, jeg godtar at jeg må reise flere timer senere", og du har ikke noe mer du skulle ha sagt. Jeg har ikke så store erfaringer med Norwegian, men mener som sagt å ha hørt at du kan få igjen pengene dersom endringen er på mer enn en viss tid (husker ikke hvor mye). Du nevner heller ikke hvor du skal fly, men om de kun har den ene avgangen, har de heller ingen andre fly å plassere deg på. De eneste alternativene for deg, blir da å enten godkjenne dette, eller kontakte de, og få igjen pengene, og kansellere hele reisen. Men som sagt, hør med Norwegian. De er de eneste som kan gi deg riktig svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...