Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Bytte bensinpumpe Opel Astra F stv.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vinterbilen min, Opel Astra F stv, sportive 12/94 mod har tatt kvelden.

 

Etter litt feilsøking, bensin på ketchup flaske og sjekk av strøm, har jeg kommet fram til at feilen ligger i at bensinpumpen er død.

 

Det som er dritten med denne bilen er at pumpen ligger inni tanken, og nei, det er ingen luke under reservehjulet som man kommer til den med. Den er montert inn trangt å j... ca. der en på normale biler finner kardangen. Ser ut som eneste mulighet er å ta ned tanken :wallbash:

 

Poenget med denne bilen er at den skal vare over vinterern og thats it. Er likksom ikke noe gale med den ellers, (annet en rust da).

 

Så lurte jeg på om det er mulig å klare å montere en billig utenpåliggende pumpe etter den som er gåen for å suge igjennom den gamle. Bilen har ikke langt igjen. Planen er å levere skilt i slutten av juni å få halve avgiften igjen.

 

Noen som har noen "tjuvtriks" på lager? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Mener at bensinpumpe står inn i sida på tanken. Bare til å skru den ut, viss du har lite på tanken trenger du ikke drenere.

 

Det du kan gjøre er å prøve å slå på tanken, så kanskje pumpa starter.

 

100 % sikker på at den ligger på toppen av tanken. Kan være bensinfiltert du tenker på som ligger på siden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har funnet ut av det. Er en nedsenkpumpe inne i tanken.

 

Har løst problemet med å montere en pumpe fra merc 300E på slangen mellom tank og filter. Det funker bra. :yes: Pumpene fra biltema er mindre bra, og er sendt i retur. :no:

 

En uke etter jeg fikk bilen til å gå, røk eksosanlegget. Da jeg lappet det ved å sveise på noen rørbiter (dvs punkte forsiktig i rusten og tette med gungum) så jeg at en bakfjær va knekt. :wallbash:

 

Kan ikke anbefale noen å kjøre på denne måten, da det er litt reodorfelgen for å få slanger osv. til å passe. Jeg kjører bilen på dynga i juni så jeg i alle fall får igjen halve årsavgiften...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...