kicks Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Var på Ski/brett tur i helga i Tromsø. To av bildene ble jeg relativt fornøyd med, men det er rom til forbedringer så det er bare å komme med kritikk/tips/triks til hva jeg kan endre på eller gjøre bedre neste gang Bilde 1: EXIF: Fokal åpning: 6.3 Focal lengde: 180mm ISO: 200 Lukketid: 1/1250s Bilde 2: EXIF: Fokal åpning: 8 Fokal lengde: 10mm ISO: 200 Lukketid: 1/1000s
b-real Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Første bilde ga meg lite og ingenting, ser ut som vedkommende står å kjeder seg
einaros Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 (endret) Bilde nummer én var forsåvidt fint, men jeg synes snøen i bunnen ble mer forstyrrende enn en effektskaper. Det formidler ellers lite, utover å være et bilde av en person på ski, men det har jo også sin plass Bilde to var flott, men for meg virket fargene ørlitt bleke. Dra litt i kotrastspakene, eller juster kurvene litt, og se om det ikke gjør det enda mer spennende Endret 2. mars 2009 av einaros
TheBoxhead Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Hva med å kommentere litt mer ? Første bilde er som nevnt intetsigende og egentelig et snapshot av en skitur med appelsin og kvikklunch Derimot er bilde nr 2 veldig bra. Masse action og en bra vinkel og komposisjon. Snøføyka bak skiløpern gir masse liv til bilde. Hvitbalansen er korrekt, linjene på hver side er bra utført og gir et flott vanishingpoint. Skiløperen befinner seg rett over det punktet og det er perfekt. Himmelen er også blitt bra. Alt i alt et svært vellyket vintersport bilde !
ImNotHere Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Bilde nr 1 er intetsigende for min del. Bilde nr.2 funker veldig bra. luftig og masse fart. I tillegg til det som er sagt tidligere så er bildet skikkelig skikkelig skeivt, og det funker! Det er noe med linjene i himmelen, skavelen og retningen på skiløperen som kjør det hele naturlig og underbygger luftigheten. Veldig bra sett og gjort!
einaros Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 (endret) Håper ikke jeg tråkker deg på tærne her, kicks. Tenkte bare jeg ville vise (med en to-minutters-jobb i PS) hva jeg mente med fargene Liker bildet godt, altså, så dette blir bare min subjektive oppfattelse av hvordan det kunne heves enda et hakk. Jeg gjorde redigeringen temmelig uforsiktig, så med råmaterialet, og mer fintuning av kontraster i f.eks. snøen, ville resultatet bli betraktelig bedre. Endret 2. mars 2009 av einaros
kicks Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 (endret) Takk for tilbakemeldingene. Det er bare å komme med utkast av bildet, blir ikke fornærmet av det. Ser nå at det er behov for litt mer smell i fargene, men personlig syns jeg justeringene i utkastet ble litt for harde. Mistet en del dynamikk i de mørke delene av bildet. Prøvde en liten endring selv Endret 2. mars 2009 av kicks
einaros Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Ser nå at det er behov for litt mer smell i fargene, men personlig syns jeg justeringene i utkastet ble litt for harde. Mistet en del dynamikk i de mørke delene av bildet. Helt klart Jeg tok i litt ekstra, sånn at forskjellen ble klarere. Regner med du har orginalen i betraktelig høyere oppløsning, også, så da har du enda mer å hente. Det viktigste jeg følte at jeg gjorde, var å legge på en (om enn litt brutal) unsharpmask, for å gjøre skimannen hakket skarpere. Prøvde en liten endring selv Den likte jeg veldig mye bedre enn orginalen. Nå ble det riktig pent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå