Gå til innhold

[Løst]Varme og lav ytelse med SLI


Tonyman

Anbefalte innlegg

Jeg har et asus 8800 gts som har fungert utmerket, og så har jeg kjøpt et evga 8800 gts som jeg skal kjøre i SLI. Begge har 640 mb, men det er en liten forskjell i kjerneklokkehastigheten og minnehastigheten.

 

Stream-prosessorer: ASUS 96 EVGA 112

Kjerneklokke: ASUS 513 mhz EVGA 575 mhz

Minneklokke: ASUS 792 mhz EVGA 900 mhz

 

Jeg satte i begge kortene, satte på SLI-broen, og aktiverte SLI men ikke physx i Nvidias kontrollpanel.

 

Problemet er flerdelt;

1. Kortene ble veldig varme.

2. HK ble veldig varmt (tror det er southbrigde chipen som ble varmest)

3. Jeg fikk ikke noe særlig bedre resultat i 3DMark (ca 9800) enn med bare ett kort (ca 8700)

 

Hvert kort fungerer utmerket hver for seg.

 

Er det ikke meningen at jeg skal få bedre resultater med to kort, og hva kan jeg gjøre for å få ned varmen? Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nforce 680i/780i kort blir fryktelig varme og trenger god sirkulasjon, helst direkte kjøling av mcp/northbridge med vifte. problemet vil bare bli værre med ett skjermkort til da det vil utsette chipsettet for mer stress og enda mer varme.

 

Når det glelder ytelsen så må du sjekke at det ikke er noen biosinnstillinger eller lignende du må skru på for å kjøre SLI - uansett vil to 8800GTS i SLI være mye tyngre å dra enn ett kort for cpu'en din, så du vil nok tjene på litt overklokking hvis du ikke har gjort det alt.

Lenke til kommentar

Ikke en fasitsvar, men en E6400 bør greie ihvertfall 2.8Ghz om du har noe bedre enn standardkjøleren, kanskje med standard kjøling også egentlig. Man merker en god del forbedring ved 2.8Ghz faktisk. Min går til 3.2 helt fint, men blir litt for varm, så om du har god kjøling så er det egentlig ganske god sannsynlighet for at du vil ihvertfall greie 3Ghz og da er jo ytelsen ganske bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...