Gå til innhold

Å bli en god fighter - Hva kreves?


Anbefalte innlegg

Ser man på mange av de typiske tradisjonelle kampsportene, finner man fort ut at f eks smidighet og fleksibilitet er noe av det viktigste for å bli "en god fighter".

 

Det som er sikkert og visst, er at flere aspekter spiller inn. Smidighet, fleksibilitet, styrke, utholdenhet, balanse, psykisk styrke, envnem til å handle under press, reaksjon, tyngde osv. Ser man på Bas Rutten og gutta, har man all grunn for å tro at tyngde, styrke og utholdenhet er viktigst.

 

Hva mener dere er viktigst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser man på mange av de typiske tradisjonelle kampsportene, finner man fort ut at f eks smidighet og fleksibilitet er noe av det viktigste for å bli "en god fighter".

 

Det som er sikkert og visst, er at flere aspekter spiller inn. Smidighet, fleksibilitet, styrke, utholdenhet, balanse, psykisk styrke, envnem til å handle under press, reaksjon, tyngde osv. Ser man på Bas Rutten og gutta, har man all grunn for å tro at tyngde, styrke og utholdenhet er viktigst.

 

Hva mener dere er viktigst?

 

 

Å orke å få ræva si til trening de dagene man skal.

Lenke til kommentar
Det er vell kanskje i MMA det hjelper veldig og kunne lese motstanderen.

plutselig ligger dere og grappler på gulvet da er det fint og vite om han skal prøve på en armbar eller triangle choke.

 

 

Pisspreik, selvfølgelig er det like viktig å lese motstanderen i MMA som i boxing. Bortimot viktigere, ettersom motstanderen kan bruke både føtter, armer og kast, i motsetning til bare slag.

 

Men for faen da, jeg gjentok jo kun det Sebbe sa. Jeg vet ikke hva MMA er engang, så jeg har i grunn ikke grunnlag til å uttale meg om det!

Lenke til kommentar
Det er vell kanskje i MMA det hjelper veldig og kunne lese motstanderen.

plutselig ligger dere og grappler på gulvet da er det fint og vite om han skal prøve på en armbar eller triangle choke.

 

 

Pisspreik, selvfølgelig er det like viktig å lese motstanderen i MMA som i boxing. Bortimot viktigere, ettersom motstanderen kan bruke både føtter, armer og kast, i motsetning til bare slag.

 

Men for faen da, jeg gjentok jo kun det Sebbe sa. Jeg vet ikke hva MMA er engang, så jeg har i grunn ikke grunnlag til å uttale meg om det!

 

Vel, nå vet du ihvertfall hvorfor :p

MMA er Mixed Martial arts, altså to typer i en ring med bakgrunner fra forskjellige kampsporter som skal dælje løs på hverandre

Lenke til kommentar
Det er vell kanskje i MMA det hjelper veldig og kunne lese motstanderen.

plutselig ligger dere og grappler på gulvet da er det fint og vite om han skal prøve på en armbar eller triangle choke.

 

 

Pisspreik, selvfølgelig er det like viktig å lese motstanderen i MMA som i boxing. Bortimot viktigere, ettersom motstanderen kan bruke både føtter, armer og kast, i motsetning til bare slag.

 

Men for faen da, jeg gjentok jo kun det Sebbe sa. Jeg vet ikke hva MMA er engang, så jeg har i grunn ikke grunnlag til å uttale meg om det!

 

Det var det jeg og tenkte; at du ikke hadde noen grunn til uttale deg om det dersom du ikke viste hva det var. Men fint du så det selv :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...