Gå til innhold

Hvorfor er det forskjellige fysiske krav for menn og kvinner på Politihøgskolen?


Idioteque

Anbefalte innlegg

Forstår ikke hva som er så vanskelig å forstå..

 

For å ta benkperss eksempelet ditt og sette det på spissen, dersom kravet for 1 var og løfte 20 gram 3 ganger for menn? Er det da riktig at kvinner skal løfte 5 gram? De greier da fint og løfte 20 gram 3 ganger de også.

 

Hva i alle dager skal dette bety? Dersom jentene ble nødt til å løfte 60 kilo 18 ganger ville det vært svært få jenter som kom inn. Du kan ikke sitte her og mene at jenter "fint greier det"?

 

Hva i alle dager skal dette betyr? Og hvor i alle dager får du 60kg fra? Jeg vet selvfølgelig at mange jenter kan få problemer med å løfte 60 kilo 18 ganger. MANGE gutter ville også hatt problemer med dette.

 

Men veldig få ville hatt problemer med å løfte 20 gram 3 ganger. Tror du virkelig ikke en jente klarer dette? Er det da riktig å gjøre forskjell på gutter og jenter? 20 gram er satt på spissen, men det er også 60 kg. Her er det snakk 20 gram eller 60 kg men om krav både gutter og jenter like enkelt kan klare.

 

 

På samme måte er det for kvinner når det kommer til løping en gitt strekning med enkle krav. Det er like vanskelig for en kvinne og springe en gitt strekning, som i følge deg, har veldig enkle krav på tid, som det er for en mann.

 

Jasså? Så hvorfor konkurrerer ikke kvinner og menn sammen i OL på løpsøvelser, dersom det er like enkelt for en kvinne å løpe en gitt strekning, som det er for en mann? Disse argumentene faller på sin egen urimelighet.

 

Fordi det er OL og ikke en opptraksprøve. På samme måter som dama mi ikke må gå 1 min før meg ut døra om vi skal komme samtidig til butikken. Det er ikke snakk om noen OL krav. Men som du sier ikke spesielt vanskelige krav.

 

Jeg har for øvrig aldri skrevet at kravene er veldig enkle, jeg har skrevet at de ikke er spesielt vanskelige. De fleste som søker PHS liker å trene og drive på med idrett, og det er derfor ikke så veldig mange som stryker på de fysiske testene. Jeg som jente kom greit inn på skolen da jeg var på opptak, men hadde selvsagt aldri hatt mulighet dersom man krevde at jeg skulle klare de samme kravene som gutta.

 

Ser ikke helt forskjellen uansett er kravene ikke verre enn at det er enkle både for gutter og jenter.

 

Som jeg har skrevet to ganger tidligere i denne tråden; de fysiske kravene er ikke satt for å få inn de sterkeste menneskene - de sikrer kun at alle som kommer inn, enten det er gutter eller jenter, er i ok fysisk form ut fra sitt kjønns forutsetninger.

 

Dersom dette er tilfelle burde krava være like for gutter og jenter. En gutt må ikke springe fortere enn en kvinne for å være i god fysisk form. Man hadde sikret seg at søkeren var i god fysisk form ved å ha lik krav. Hvorfor skal mannen være i bedre fysisk form enn kvinnen

 

Jeg er for øvrig usikker på hvor lenge jeg orker å diskutere dette. Det er tydeligvis vanskelig å nå igjennom på et så mannsdominet forum.

 

Selv usikker på hvor lenge jeg orker å diskutere dette. Det er ganske meningsløst å diskutere med noen som mener at kvinner er det svake kjønn i ALLE fysiske øvelser.

Alle vet at kvinner vanligvis ikke vil greie å løfte like mye i benk som en gutt, men når det kommer til noe som f.eks løping under normale hastigheter og avstander er det ikke noe som tilsir at en godt treng kvinne trenger noe særbehandling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og andre egenskaper testes som jeg har skrevet flere ganger i andre tester.

Altså skal man kaste bort massevis av penger på å utdanne folk man ikke trenger, mener du? Eller vil du ha en tre måneders opptaksprosess som vil koste enda mer penger, siden alle kan prøve, så mange ganger de vil? Du ignorerer også at ikke alt kan testes og måles.

 

Man trenger begge deler som politi!

Alle trenger ikke alt. Det ville heller ikke vært noe fordel, siden mennesker ikke kan fokusere på alt.

 

Begge deler er bestemt av våre politikere (ikke av politiet selv) og man kan dermed annta at deres feministiske agenda på f.eks skoleområdet også gjelder i millitær, forsvar og brannvesen.

Politikere detaljstyrer ikke. Men selv om de hadde gjort det, evner faktisk også de å ha flere tanker i hodet enn likestilling.

 

Jeg er ikke videre interessert i å diskutere din paranoia og ditt korstog. Kom med noe håndfast, eller la det ligge som en mulighet.

 

Politikerene sier at kvinneanndelen skal bli større i politiet => politiet må sette ned krav til kvinner (og evt. opp for menn) for å få en større kvinneanndel (uavhengig av om dette er bedre for politiet)

Antagelser.

 

Når du er kvalifisert som politi er du vel også kvalifisert til opperativ tjeneste.

Og man begynner vel ofte også med opperativ tjeneste også går over i "kontorarbeid" etterhvert som man har vært en stund i politiet.

Antagelser.

 

Det er latterlig userriøst og prøve å dra debatten ned på et enda lavere nivå med å komme med slike userriøse utalelser.

Skal man igjennom en betongvegg, holder det ikke med hammer og meisel.

 

Det er som du sier "en del av politiet" ja og da burde man også være kvallifisert for det.

Alle trenger ikke det.

 

Men jeg er enig i at det er litt slappe inntakskrav, men det blir kansje noen litt hardere fysiske krav senere i utannelsen (selv marinejeger er det ikke så veldig harde inntakskrav på, men etterhvert blir det mye hardere fysisk og psykisk)

Det er en grov sil. Mest sannsynlig vurdert mest hensiktsmessig i forhold til økonomi og behov.

 

 

Jeg anntar det ja :roll:

Beklager, jeg leste feil ("høyskolen" i stedet for "høyskoler"). Men det er ingenting som tilsier at det skal være tilfelle andre steder, annet enn skyggene du ser over alt.

 

 

Politikerene pålegger politiet å få opp kvinneanndelen uansett om dette går utover kvaliteten på politistyrken og innebærer diskriminering av menn. Det er ikke politiet selv som vurderer hva som er best for dem.

Det er problemet!

Antagelser.

 

Det er de samme politiske partiene som bestemmer at kvinner skal få fordeler på andre ommråder i sammfunnet kunn fordi de er kvinner (kvotering, gratis taxi, egene parkeringsplasser, fordeler hvis de velger mannsdominert utdanning, alle rettigheter men ingen plikter når det gjelder barn, osv.) og da er det bare logisk og annta at dette også skjer i politi, brannvesen og millitæret, spessiellt når de ikke kommer med hvilke områder kvinner er bedre på som veier opp for fysikken.

Antagelser og rant.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hva spesifikt er det kvinnene har som veier opp for fysikken?

Nøyaktig hva har lite med saken å gjøre, så lenge politiet mener de har det. Og jeg håper for guds skyld at du ikke mener at kvinner og menn er er helt identiske mentalt. Men for å nevne noe: Evne til å holde flere baller i luften enn menn, mindre aggressive og intuitive heller enn logiske.

 

Takk for "dagens" teiteste innlegg, det ga en god latter :)

Jeg håper du snakker for deg selv, og at du innser at dine innlegg i denne tråden er av de mest generaliserende.

Lenke til kommentar
Han som er ansvarlig før opplæringene av politistudenter her jeg bor kan fortelle om helger der dem er i 5-10 slosskamper på en helg pga folk vil sloss.

Folk vil sloss med politistudentene på byen altså?

 

 

 

Fordi de fysiske kravene ikke er de eneste egenskapene som ønskes.

Flott. Da kan vi jo like gjerne senke kravene for menn.

 

 

 

De nåværende kravene for å komme inn på PHS er ikke spesielt vanskelige, og noe de aller fleste klarer dersom de går inn for det. Søkerne man eventuelt går glipp av har altså enten så dårlig helse at det ikke er hensiktsmessig å ta dem inn i utgangspunktet, eller gidder ikke å trene seg opp til testene (= har ikke motivasjon nok til å gå inn i yrket). Så lenge det er like hardt for kvinner å trene seg opp til kvinnekravene, som det er for menn å trene seg opp til sine krav, er det ikke urettferdig.

Så de fysiske kravene er ikke der fordi det faktisk er fysiske krav i yrket, men fordi man bare vil sjekke om folk gidder å trene seg opp? En slags "lathetstest" snarere enn en fysisk test?

 

Men hvis man skal se på innsats snarere enn fysisk tilstand, hvorfor tilpasse det etter kjønn? Selv blant menn er det ulike forutsetninger for hva man får til fysisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...