Gå til innhold

Skandinaver bruker nettet lite i fritiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Til tross for at Holland kun er en region i Nederland er det helt greit å kalle Nederland for Holland og vice versa.

Nei.

 

Til tross for at Vest-Noreg kun er ein landsdel i Noreg er det heilt greitt å kalle Noreg for Vest-Noreg og vice versa.

Lenke til kommentar
Til tross for at Holland kun er en region i Nederland er det helt greit å kalle Nederland for Holland og vice versa.

Nei.

 

Til tross for at Vest-Noreg kun er ein landsdel i Noreg er det heilt greitt å kalle Noreg for Vest-Noreg og vice versa.

 

I dagligtale har det egentlig ikke mye å si - noen bryr seg, noen ikke. Når det kommer til saklige produkter som artikler har du helt rett - korrekt skal være korrekt. Noord- og Zuid-Holland er deler av Nederland.

 

Edit: Men la oss ikke gå off-topic. Det er trossalt irrelevant i forhold til artikkelens stoff.

Endret av Patrick de Maar
Lenke til kommentar

Merkelig at danskene er så "internett-invalide" som de ser ut til å være, i følge undersøkelsen. Jeg trodde skandinaverne var ganske like på dette området, så kommer danskene med dobbelt så mange "not aware of" på både blogger og forum. På sosiale nettverk har de fire ganger så mange på "not aware of".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Her er resten av undersøkelsen. Massevis av interessante tall og diagrammer. :)

Kjempespennende :) Vel, flesteparten sitter vel foran en data hele dagen på jobb, og da frister det for å være ærlig lite å sitte seg ned foran den når jeg kommer hjem..

 

*kremt* Den statistikken treffer vel ikke deg så godt Simen1 ;)

Lenke til kommentar
Merkelig at danskene er så "internett-invalide" som de ser ut til å være, i følge undersøkelsen. Jeg trodde skandinaverne var ganske like på dette området, så kommer danskene med dobbelt så mange "not aware of" på både blogger og forum. På sosiale nettverk har de fire ganger så mange på "not aware of".

At danskene fremdeles lever i internettsteinalderen er ikke noe nytt. :)

Lenke til kommentar
Resultatet er at folk i Skandinavia er de som bruker nettet minst i fritiden.

 

Det er kineserne som bruker nettet mest i fritiden.

 

En faktor som kan forklare forskjellen er at skandinaver har mer fritid enn kinesere.

 

At mer fritid (skandinavia) liksom skulle medføre mindre tid på nett, henger ikke på grep

 

I stedet for å spørre om hvor mange prosent av fritiden pr.dag personen bruker på internett, burde de heller spurt om antall timer pr.dag, da tror jeg resultatet hadde vært stikk motsatt for de 5 øverste landene vs. 5 nederste landene, og man ville fått fjernet "usikkerheten" om hvorvidt det hadde noe med lang/kortere arbeidstid.

 

All logikk tilsier at jo mer fritid, jo mer internett-bruk. Har man derimot veldig lite fritid, vil de få timene man da har, ofte gå med til andre viktige/nødvendige gjøremål, og da blir nettet nedprioritert.

 

Det er iallefall min teori :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...