Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?


Anbefalte innlegg

 

Som jeg har svart: Livet er døden og døden er livet for oss kristne. Det er ett liv etter at vi dør og dermed så er dette døden. Det eneste det går utover er dere som ikke er kristne. Grunnen til at gud så kaldt dreper folk under naturkatastrofer er: Jorden tilhører gud. Gud har fullt rett til og gjøre hva han vil med den. Og for det andre så er det for at vi skal frykte gud. En tåre fra gud kan utslette hele verden. Hvorfor du skal frykte gud finner du ut på dommedagen.

Men hva med at gud skal være god da?

Det slår jo totalt sprekker....

 

Frykte den tåpelig guden din vil jeg aldri gjøre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vist umulig og få dere til og forstå hva gud har utrettet og hva han har gjort for menneskene. Hvis du nekter og tro på det jeg skriver og det gud sier så får du bare vente og se til du dør eller til den store dommedagen er her. Det gjelder dere andre også.

 

Som du selv sier så baserer det seg på å tro. Man kan ikke "forstå hva gud har uterttet" når en ikke tror på gud i første omgang. Det å drive skremselspropaganda for en overbevisning som for mange virker sinnsyk fungerte åpenbart for deg, men det gjør nok ikke det for de som kan tenke.

Lenke til kommentar

Det er vist umulig og få dere til og forstå hva gud har utrettet og hva han har gjort for menneskene. Hvis du nekter og tro på det jeg skriver og det gud sier så får du bare vente og se til du dør eller til den store dommedagen er her. Det gjelder dere andre også.

Gi eksempler på gode ting han har gjort, så skal jeg gi minst like mange eksempler på dårlige ting.

 

Skjønner du ikke at alt det du tro guden din gjør, egentlig har en helt naturlig forklaring?

 

Og hva med å gi gud skylden for det som er dårlig, og ikke bare kredit for det som er bra?

Hvorfor skal han slippe så lett unna?

Lenke til kommentar

Gi eksempler på gode ting han har gjort:

 

Svar:

 

Han skapte deg og meg, hele universet sånn at du finnes. Han skapte maten som du putter i munnen, han skapte alt som finnes, han skapte eksisteringen i et univers. Han har helbredet mange syke og mange skadde. Han har kjærlighet for deg. Han elsker deg. Han kjenner deg bedre enn alle andre. Det er også mye mye mer godt han har gjort. Blant annet ett eksempel er at han har skapt deg sånn at du kan skrive enn massevis av dritt om han. Likevel så elsker han deg er du ikke ydmyk?

Lenke til kommentar

Gi eksempler på gode ting han har gjort:

 

Svar:

 

Han skapte deg og meg, hele universet sånn at du finnes. Han skapte maten som du putter i munnen, han skapte alt som finnes, han skapte eksisteringen i et univers. Han har helbredet mange syke og mange skadde. Han har kjærlighet for deg. Han elsker deg. Han kjenner deg bedre enn alle andre. Det er også mye mye mer godt han har gjort. Blant annet ett eksempel er at han har skapt deg sånn at du kan skrive enn massevis av dritt om han. Likevel så elsker han deg er du ikke ydmyk?

Han har skapt jordskjelv, sykdommer, tsunamier, tørkekatastrofer, vannskapelser, dødfødte.

Han skapte flommen som drepte alle utenom 8 stk på jorden, inkludert tusenvis av uskyldige barn.

 

Han elsker meg så mye at han vil at jeg skal brenne i ildsjøen i evig tid.

Han elsker barn som vokser opp i islamske familier uten et reelt religiøst valg så mye at han lar den gå fortapt i evig tid.

 

Han elsker barna i tørkekatastrofer så mye at han ikke hjelper dem, men heller fikser den dårlige ryggen til rike onkel Bernard på Oslo vestkant.

Lenke til kommentar

Jeg benekter ingen Gud, slik som jeg ikke benekter Russel sin tepotte. Jeg velger derimot å ikke definere noen Gud, og ser på vitenskapen som den riktige veien!

 

Om det skulle finnes en Gud (Les: De Facto Ateisme og Russel's teapot), så er jeg UTROLIG skeptisk til at de kristne har definert denne guden riktig, og at vitenskapen fortsatt er det riktige svaret på vårs eksistens!

 

Er jeg kristen? Nei!

Er jeg religiøs? Nei!

Er jeg en Ateist? Ja!

Benekter jeg Gud? Nei!

Lenke til kommentar

Det er ikke han som vil brenne deg i ildsjøen til evig tid det er satan!

 

Det er menneskene som forårsaker naturkatastrofer. Hvis menneskene hadde vært lydige mot gud så hadde det ikke inntruffet noen naturkatastrofer. Det er din og min skyld så ikke skyld på gud!

Hvordan kan mennesker forårsake naturkatastrofer?

 

Nei, gud har laget naturkatastrofene. Og lar dem gå utover tusenvis av uskyldige mennesker hvert år.

Lenke til kommentar

Det er ikke han som vil brenne deg i ildsjøen til evig tid det er satan!

 

Det er menneskene som forårsaker naturkatastrofer. Hvis menneskene hadde vært lydige mot gud så hadde det ikke inntruffet noen naturkatastrofer. Det er din og min skyld så ikke skyld på gud!

Hvordan kan mennesker forårsake naturkatastrofer?

 

Nei, gud har laget naturkatastrofene. Og lar dem gå utover tusenvis av uskyldige mennesker hvert år.

 

Nei det er ikke gud som har laget dem men forårsaket dem. Han gjør det for at mennesker skal skjønne hvilken kraft han virkelig har.

Lenke til kommentar

Det er ikke han som vil brenne deg i ildsjøen til evig tid det er satan!

 

Det er menneskene som forårsaker naturkatastrofer. Hvis menneskene hadde vært lydige mot gud så hadde det ikke inntruffet noen naturkatastrofer. Det er din og min skyld så ikke skyld på gud!

Hvordan kan mennesker forårsake naturkatastrofer?

 

Nei, gud har laget naturkatastrofene. Og lar dem gå utover tusenvis av uskyldige mennesker hvert år.

 

Nei det er ikke gud som har laget dem men forårsaket dem. Han gjør det for at mennesker skal skjønne hvilken kraft han virkelig har.

Så han liker å drepe uskyldige for at andre skal se hvilken kraft han har?

 

Hva med oss som ikke skjønner at det er gud som gjør dette, men som er så uvitende at vi tror at feks. jordskjelv kommer av plateforskyvninger? Burde han ikke forklart oss at det er han som gjør det for å skremme?

 

Nå skremmer jo han bare de som allerede tror på ham.... :hmm:

Lenke til kommentar

Gud har fullt rett til og gjøre hva han vil med den. Og for det andre så er det for at vi skal frykte gud. En tåre fra gud kan utslette hele verden.

 

At Gud kan gjøre det, forklarer ikke hvorfor han gjør det. At du har muligheten til å sparke en unge i ansiktet, forklarer ikke den avskyelige handlingen det er å faktisk gjøre dette. Ikke om det er for å vise "disiplin" heller.

 

Du har forresten enda ikke kommentert/lest min forrige innspurt til deg.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Vel jeg greier og forstå hva gud har utrettet.

Nei, du TROR du forstår hva en innbildning har utrettet, for hverken du eller noen andre religiøse klarer å føre et eneste adekvat bevis for noen av de fantasiene dere hevder er sannhet... Det er bare å prøve å komme med et bevis så ser du det...

 

Jeg greier også og se for meg ett bilde av han.

Igjen bruker du fantasien din til å danne deg et bilde... Jeg også klarte å danne meg et BILDE av Tom Venster (aka lord voldemort) i Harry Potter når jeg leste boka, men det bildet endret seg en del etter å ha sett Tom Venster i filmene om Harry Potter... (En film du antagelig ikke har sett, da den nok er forbudt for kristne da det viser magi, som jo er forbeholdt jesus...)

 

For og forstå hva gud har utrettet så må man også tro på han.

Hvorfor det? Hvorfor MÅ man tro på en gud på et så syltynt grunnalg for å se hva han har utrettet? Hvorfor må man ned på et lavmål av informasjon for å "se" hva denne guden har utrettet? For det er jo det du indirekte sier her, at man bare må TRO på gud, på et skikkelig syltynt grunnlag, for å "se" hva den gud har utrettet. Vitenskaelig informasjon som faktisk forklarer hvordan det henger sammen er altså verdiløs for denne gud, alt som trengs er TRO... Si meg, er du i stand til å skjønne hvor ufattelig dumt dette høres ut for litt beleste mennesker? Du forlanger altså at man skal slippe alt man har av informasjon om ting vi SER stemmer med verden rundt oss og bare TRO for å se hva den guden din har utrettet? Snakk om å fornærme enhvert intellektuelt menneske.....

 

Ja som du forstår så tror jeg på ham.

Åpenbart!! Og du er også veldig forsiktig med å slippe inn alt annet som ville hjulpet deg til å forstå verden noe videre utover påstandene i bibelen etter hva jeg kan lese her...

 

Til opplysning kan jeg opplyse deg om at de aller fleste av skribentene her inne som er ateister HAR vært kristne, meg selv inkludert, og har pr definisjon sett begge sider av gjerdet... Og hvorfor ble vi da ateister, når vi hadde en like stor tro og like gode "bilder" av den guden du her postitulerer som det du har? Fra hvor kom ønsket vårt om å øke forståelsen vår ved hjelp av vitenskap tror du? Var det bare satan dette også, (den eneste og faktisk store helten i de kristne mytene, for han er ALLTID der for å ta på seg skyld for de som ikke selv evner, eller tørr, å ta skylden selv...), som forledet oss til å tro at økt kunnskap og viten er bedre enn ingorant blindhet og klokketro på påstander?

 

Er du virkelig så blind at du ikke ser nytten i kunnskap og heller vil forbli i ingorant uvitenhet så er det helt greit for meg, men vær snill å la være å tro at du er noe bedre eller visere eller smartere enn andre som faktisk har oppsøkt skikkelig viten og kunnskap for å bli klokere er du snill, for det virker bare som en fornærmesle når du tror at ignoranse og løse påstander er bedre enn skikkelig dokumentert viten. Med mindre det er for å fornærme oss da?

 

Begynner å bli LITT lei av den ovenfra og ned holdningen du legger for dagen her, basert på ting som hverken har troverdighet eller beviser.... For når var det sist du la ordentlig viten og kunnskap til grunn for hva du hevder egentlig?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Det er ikke han som vil brenne deg i ildsjøen til evig tid det er satan!

"Gud" er allvitende og allmektig. Han visste derfor nøyaktig hva som ville skje da han skapte både satan og menneskene. Så han lagde mennesker fullt vitende om hva de kom til å gjøre, og skapte satan fullt vitende om hva det hadde å si for disse menneskene. Konklusjon: "Gud" skapte masse mennesker for å se dem lide.

 

Må være kult å tilbe en sadomasokistisk usynlig trollmann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...