Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?


Anbefalte innlegg

Jeg er fult klar over at det jeg skrev var ment som en spøk. Og jeg ser jo at folk falt for den. ;)

Ahh, aha ja, do spoke bare? Burde vel ha tatt den... he he

 

 

Klart man kan endre mening også når man har rundet 30 år... Men jeg vil tro at det er sjelden at noen over 30 år endrer livssyn...

Jeg tror det skal utrolig mye til for at det skal skje da...

 

Jeg tror for eksempel ikke at du kan bli kristen. Jeg ser på det som en nærmest umulighet, dersom du ikke får kraftige hallusinasjoner og ser Jesus komme ned fra himmelen da, og du ikke lenger klarer å skille drøm og virkelighet... Men at det skal skje, altså sannsynligheten for det, tror jeg er ekstremt liten...

Ikke kristen eller noen av de andre påstandene som i dag verserer rundt omkring nei... Det er ganske riktig en umulighet uten ganske graverende bevis eller indikasjoner på det motsatte...

 

Personlig er jeg pip åpen for hva det måtte være jeg, verden er et fantastisk sted, kanskje i enda større grad UTEN noen påstått gud, og man kan vel egentlig aldri kategorisk slå fast hverken det ene eller det andre som noen sannhet og bør derfor være åpen for alt... Og det er jo det jeg prøver å være (selv om jeg er over 30 med noen år :p ) når jeg ikke hopper på løse konklusjoner og påstander i gamle skrifter eller annen mer folkelig overtro. For så lenge en ting kun har fri fantasi som "bevis" er det i min definisjon overtro å tro på dette, samme hvor hellig eller hvor flott og fin boka det står i...

 

Så nei, jeg blir nok ikke kristen med det første...

 

Husker ikke lenger HVA jeg trodde på den gangen jeg var kristen, men tror det var et ønske om noe større... og håpet om å få lov til å leve evig såklart... Først senere at det gikk opp for meg at lovnader om noe så permanent og definitivt som døden ikke er noen til å love bort til andre... slik all verdens prester og andre religiøse så gjerne gjør...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg tror på gud siden at det er det mest logiske og det smarteste du kan gjøre. Jeg tror på at det finnes ett helvete og en himmel. For de som ikke tror så er det bedre og tro enn og ikke tro og havne i ett helvete eller bare bli til jord. Universet må ha hatt en skaper. Det kan universet har ikke lagd seg selv :roll:

 

Jeg elsker og ha en gud som jeg kan stole på og jeg elsker og ha en gud som jeg kan komme med mine bekymringer til. Liver blir mye bedre da :cool:

Lenke til kommentar

Jeg tror på gud siden at det er det mest logiske og det smarteste du kan gjøre.

Hvorfor tror du at å tro på noen påstander i en bok som helt åpenbart ble skrevet av jernaldermenn er logisk og smart? Det må da være smartere å tro på moderne forskning og vitenskap da?

 

 

Jeg tror på at det finnes ett helvete og en himmel. For de som ikke tror så er det bedre og tro enn og ikke tro og havne i ett helvete eller bare bli til jord. Universet må ha hatt en skaper. Det kan universet har ikke lagd seg selv :roll:
Ville en god gud ha skapt et helvete der han puttet de som ikke finner bevisene for den gud gode nok til å kunne tro på ham? Høres ut som en dum gud... Og hvem har lært deg at universet må ha en skaper? Hvor kommer skaperen fra? Hvem lagde skaperen? Og hvem lagde skaperen som skapte skaperen? Det du gjør her er egentlig ikke annet enn å tillegge den guden du tror på egenskaper du nekter alle andre alternativer å inneha... Hva med litt ærlighet her? Hvorfor kan ikke naturlige hendelser gjøre det samme som du påstår guden din kan? Kan jo ikke bli annet enn vill gjettning dette, da heller ikke du kan vise til noe annet enn din egen fantasi for din gud...

 

Jeg elsker og ha en gud som jeg kan stole på og jeg elsker og ha en gud som jeg kan komme med mine bekymringer til. Liver blir mye bedre da :cool:

Hva er det som får DEG til å tro at livet blir mye nedre av å tro på påstander i gamle bøker? Hva med å tenke bittelitt selv til en forandring og heller se hva virkeligheten faktisk sier for noe.. Ateister topper ikke noen lister over mest selvmord, mest kriminalitet eller noe annet som man skulle tro av utsagnene du her kommer med, så dette er ikke annet enn sedvenlig kristen selvgodhet, der de TROR de er bedre enn alle andre fordi de tror at jesus er med dem... Det ligger jo i pensum for kristne å tro at de er bedre og mer verdt og har mere meningfyllte liv enn alle andre... Legg merke til at dette er tillært, det er altså ikke slik.

 

Ignoransen som ofte følger med religiøs tro kan sikkert være en befrielse for en del svake mennesker som ikke evner å ta noen skyld selv, men det er ikke det samme som at ignoranse er en befrielse for alle. Men det er gjerne det kristne tror... Til mer ignorant man er til mindre klarer man å se at påstander slettes ikke har noe å si for hva folk oppfatter som et godt liv.

 

Og så langt er det ingenting som tilsier at du bruker annet enn din egen fantasi i spørsmålet om gud finnes eller ikke og ville du trodd på mine fantasier som du tror andre skal tro på dine fantasier? Jeg tviler...

 

Men du burde nok tenke igjennom hvorfor du tror at det å tro på et sett med gamle påstander gjør deg til et bedre menneske... Det minner om veldig liten selvinnsikt det du her har skrevet.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror på gud siden at det er det mest logiske og det smarteste du kan gjøre.

Hvorfor tror du at å tro på noen påstander i en bok som helt åpenbart ble skrevet av jernaldermenn er logisk og smart? Det må da være smartere å tro på moderne forskning og vitenskap da?

Jeg tror på at det finnes ett helvete og en himmel. For de som ikke tror så er det bedre og tro enn og ikke tro og havne i ett helvete eller bare bli til jord. Universet må ha hatt en skaper. Det kan universet har ikke lagd seg selv :roll:
Ville en god gud ha skapt et helvete der han puttet de som ikke finner bevisene for den gud gode nok til å kunne tro på ham? Høres ut som en dum gud... Og hvem har lært deg at universet må ha en skaper? Hvor kommer skaperen fra? Hvem lagde skaperen? Og hvem lagde skaperen som skapte skaperen? Det du gjør her er egentlig ikke annet enn å tillegge den guden du tror på egenskaper du nekter alle andre alternativer å inneha... Hva med litt ærlighet her? Hvorfor kan ikke naturlige hendelser gjøre det samme som du påstår guden din kan? Kan jo ikke bli annet enn vill gjettning dette, da heller ikke du kan vise til noe annet enn din egen fantasi for din gud...

 

Jeg elsker og ha en gud som jeg kan stole på og jeg elsker og ha en gud som jeg kan komme med mine bekymringer til. Liver blir mye bedre da :cool:

Hva er det som får DEG til å tro at livet blir mye nedre av å tro på påstander i gamle bøker? Hva med å tenke bittelitt selv til en forandring og heller se hva virkeligheten faktisk sier for noe.. Ateister topper ikke noen lister over mest selvmord, mest kriminalitet eller noe annet som man skulle tro av utsagnene du her kommer med, så dette er ikke annet enn sedvenlig kristen selvgodhet, der de TROR de er bedre enn alle andre fordi de tror at jesus er med dem... Det ligger jo i pensum for kristne å tro at de er bedre og mer verdt og har mere meningfyllte liv enn alle andre... Legg merke til at dette er tillært, det er altså ikke slik.

 

Ignoransen som ofte følger med religiøs tro kan sikkert være en befrielse for en del svake mennesker som ikke evner å ta noen skyld selv, men det er ikke det samme som at ignoranse er en befrielse for alle. Men det er gjerne det kristne tror... Til mer ignorant man er til mindre klarer man å se at påstander slettes ikke har noe å si for hva folk oppfatter som et godt liv.

 

Og så langt er det ingenting som tilsier at du bruker annet enn din egen fantasi i spørsmålet om gud finnes eller ikke og ville du trodd på mine fantasier som du tror andre skal tro på dine fantasier? Jeg tviler...

 

Men du burde nok tenke igjennom hvorfor du tror at det å tro på et sett med gamle påstander gjør deg til et bedre menneske... Det minner om veldig liten selvinnsikt det du her har skrevet.....

 

Hvis du hadde levd som en kristen og lest bibelen daglig og kunne kommet med problemene dine til en gud så hadde du hatt det så mye mye bedre. Bare prøv, men jeg tror ikke at du får det til :tease:

Det er ikke det at jeg bare kan komme med problemene til gud men gud løser de også :)

 

Moderne forskning og vitenskap tilsier at jorden har oppstått av en kollisjon mellom to asteroider. Når du der på verden og menneskenes fantastiske anlegg og systemer ja ta hjernen som ett eksempel det kan ikke ha oppstått fra en eksplosjon. Dessuten så må du tenke på hva som har dannet asteroiden som så kaldt kolliderte med enn annen asteroide og så ble det dannet en jord. Og da har forskere sagt at asteroider er dannet av kjemiske gasser men hvem har da skapt eller lagd disse gassene. Hvis du tenker så finner du en logisk forklaring ;)

 

Gud har ikke skapt helvete det er det som er poenget. Hvis du hadde lest i bibelen så hadde du fort funnet ut hvordan helvete er blitt oppstått. Gud har tjenere som blir kaldt engler. En av disse englene gikk bort fra gud og dermed så begynte denne engelen å forråde gud. Dermed så lagde engelen ett helvete av ett sted som gud hadde skapt fra før. Men det er noe positivt med helvete og det er at hvis ikke helvete hadde eksistert så hadde flere vendt bort fra gud.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde levd som en kristen og lest bibelen daglig og kunne kommet med problemene dine til en gud så hadde du hatt det så mye mye bedre. Bare prøv, men jeg tror ikke at du får det til :tease:

 

Dette er det som kalles "falske profetier". Det er et typisk argument brukt i diskusjoner mellom menn og kvinner: "Hadde du bare forsøkt min drit-i-bolle-mat så hadde du likt det!", "jeg er sikker på at du hadde likt analt om du bare prøvde det".

 

Det er en måte å sympatisere med seg selv, og se med hovmod på andre. Nedlatende og idiotisk. Nei, det enkle faktum at jeg finner fundamentet i din resonnering å være barnslig og gjennomskuende, er realiteten. Å si noe som "hadde du bare vært[..]" er å gjemme seg fra virkeligheten med dikting og fantasihistorier. Det er et patetisk forsøk på å alliere deg med deg selv. Hva forventer du at tilbakesvaret på dette skal bli, noe annet enn "nei, det er ikke sant.."?

 

Det er ikke det at jeg bare kan komme med problemene til gud men gud løser de også :)

 

Prøv en psykolog :) Kanskje en astrolog astronom også for å rydde opp i dine misforståelser om hvordan kloden har blitt dannet (to asteroider, haha!), og samtidig forklare deg at Big Bang ikke er en eksplosjon som dynamitt i jomfruskapet ditt. En astrolog astronom forstår også at kjemiske sammensettinger skjer spontant gjennom energiutveksling med omgivelsene, og at de høyere atomforekomstene kan vi skylde på stjernene og supernovaer av disse. Og enhver som faktisk funderer på spørsmålet burde evne å forstå at "hvem" som skapte disse stjernene er en idiotisk måte å tilnærme seg kunnskap om hvordan dette faktisk hendte.

 

Din oppdiktede syndefallshistorie om engelen Lucifer viser seg heller ikke i bibelen slik du på en god gammeldags "vås og vas"-metode sprøyter inn som ett og annet sidepoeng. Det er riktig at vi finner i symbolhistoriene fra Ezekiel (28:15) at engelen selv skapte det onde i seg - selv om det tidligere tydelig sies at Gud skapte denne engelen perfekt på alle måter (selv paragraftittelen på verset er et idiom!) - men engelen var sendt til å tjene og styre et "annet sted" for Gud selv. Spesialoppdrag til og med. Det står dog ingenting om "Helvete", og uansett hva det var så var det Gud, "Skaperen av Alt", som stod for dets skapelse.

 

I historien. Men det er tross alt bare en historie. Inget fornuftig menneske vil la seg lure av slik døgendikting.

 

Edit: En astrolog er nettopp den type falsk profet som forteller røverhistorer som du helt tydelig har latt deg lure av. Det er et problem at lekfolk går rundt å kaller seg "eksperter" og sprer informasjon som ikke holder noe forlmelt krav til standard. Slik du gjør. Eller lytter og stoler du bare på feile mennesker?

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir faktisk flau når folk snakker om Gud. Jeg synes det er bare tull! For meg er det så utrolig urealistisk og latterlig. Det er for meg det samme som å tro på at eseler kan fly. Litt i samme kategori som spøkelser og romvesner med ballong hode og gigantiske øyner. Jeg tror på vitenskapen, det som kan bevises eller sees.

 

Jeg respekterer folk som tror på Gud men jeg personlig ser jeg på bibelen som en eventyrbok på lik linje med Askepott og Snøhvit. Mennesker flest trenger bare noe å tro på, noe større enn oss selv, et lys i mørket. Regler å leve etter.

Endret av Rumpelstiltskin
Lenke til kommentar

Hvis du hadde levd som en kristen og lest bibelen daglig og kunne kommet med problemene dine til en gud så hadde du hatt det så mye mye bedre. Bare prøv, men jeg tror ikke at du får det til :tease:

 

Dette er det som kalles "falske profetier". Det er et typisk argument brukt i diskusjoner mellom menn og kvinner: "Hadde du bare forsøkt min drit-i-bolle-mat så hadde du likt det!", "jeg er sikker på at du hadde likt analt om du bare prøvde det".

 

Det er en måte å sympatisere med seg selv, og se med hovmod på andre. Nedlatende og idiotisk. Nei, det enkle faktum at jeg finner fundamentet i din resonnering å være barnslig og gjennomskuende, er realiteten. Å si noe som "hadde du bare vært[..]" er å gjemme seg fra virkeligheten med dikting og fantasihistorier. Det er et patetisk forsøk på å alliere deg med deg selv. Hva forventer du at tilbakesvaret på dette skal bli, noe annet enn "nei, det er ikke sant.."?

 

Det er ikke det at jeg bare kan komme med problemene til gud men gud løser de også :)

 

Prøv en psykolog :) Kanskje en astrolog astronom også for å rydde opp i dine misforståelser om hvordan kloden har blitt dannet (to asteroider, haha!), og samtidig forklare deg at Big Bang ikke er en eksplosjon som dynamitt i jomfruskapet ditt. En astrolog astronom forstår også at kjemiske sammensettinger skjer spontant gjennom energiutveksling med omgivelsene, og at de høyere atomforekomstene kan vi skylde på stjernene og supernovaer av disse. Og enhver som faktisk funderer på spørsmålet burde evne å forstå at "hvem" som skapte disse stjernene er en idiotisk måte å tilnærme seg kunnskap om hvordan dette faktisk hendte.

 

Din oppdiktede syndefallshistorie om engelen Lucifer viser seg heller ikke i bibelen slik du på en god gammeldags "vås og vas"-metode sprøyter inn som ett og annet sidepoeng. Det er riktig at vi finner i symbolhistoriene fra Ezekiel (28:15) at engelen selv skapte det onde i seg - selv om det tidligere tydelig sies at Gud skapte denne engelen perfekt på alle måter (selv paragraftittelen på verset er et idiom!) - men engelen var sendt til å tjene og styre et "annet sted" for Gud selv. Spesialoppdrag til og med. Det står dog ingenting om "Helvete", og uansett hva det var så var det Gud, "Skaperen av Alt", som stod for dets skapelse.

 

I historien. Men det er tross alt bare en historie. Inget fornuftig menneske vil la seg lure av slik døgendikting.

 

Edit: En astrolog er nettopp den type falsk profet som forteller røverhistorer som du helt tydelig har latt deg lure av. Det er et problem at lekfolk går rundt å kaller seg "eksperter" og sprer informasjon som ikke holder noe forlmelt krav til standard. Slik du gjør. Eller lytter og stoler du bare på feile mennesker?

 

Har du generelle bevis på at gud ikke skapte jorden? Og hvis gud ikke skapte jorden hva eller hvem dannet jorden og resten av universet da? Jeg tror at hvis dere tenker så finner dere raskt ut at det finnes en skaper bak jorden. Jeg tror også at dere forstår det men dere er så arrogante at dere ikke vil innrømme at dere tar feil. Det finnes helt klart en gud og hvem er da den guden hvis ikke Jesus finnes? TENK!! :roll:

Lenke til kommentar

Har du generelle bevis på at gud ikke skapte jorden? Og hvis gud ikke skapte jorden hva eller hvem dannet jorden og resten av universet da? Jeg tror at hvis dere tenker så finner dere raskt ut at det finnes en skaper bak jorden. Jeg tror også at dere forstår det men dere er så arrogante at dere ikke vil innrømme at dere tar feil. Det finnes helt klart en gud og hvem er da den guden hvis ikke Jesus finnes? TENK!! :roll:

Hvordan skal vi komme med bevis på at gud ikke skapte jorden?

Hvis jeg hadde forklart deg i detalj hvordan jorden ble skapt, hadde du jo bare sagt au gud sto bak det uansett.

 

Hvem sier at jorden er skapt i det hele tatt. Jorden er blitt til, ikke skapt.

Og hvis den hadde blitt skapt måtte skaperen uansett vært utrolig dårlig og ondskapsfull.

Den kan jo ødelegges av asteroider, det er store naturkatastrofer til stadighet, og den kan uansett ikke bli mer enn 5 milliarder år til. Da blir den slukt av solen.

 

Hva er det som tyder på at den er skapt?

 

Hvordan kan du si at det helt klart finnes en gud? Jeg synes hele jorden bærer preg av å ikke være skapt(i hvertfall ikke av en intelligent skaper :) )

 

Jesus var nok en forvirret mann som klarte å lure noen uvitende godtroende folk for ca 2000 år siden. Det var dessuten mange jesuser på den tiden.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan komme med bevis på at gud ikke skapte jorden så kan ingen komme med påstander om at gud ikke skapte jorden og resten av universet :roll:

Hvis du ikke kan komme med et godt bevis på at Brahman ikke har skapt verden kan du ikke komme med påstander om at han ikke gjorde det!

 

Ser du hvor dumt dette blir?

 

Det er veldig lite som kan bevises absolutt.

 

Det er jo dessuten de som kommer med en påstand som må bevise det, ikke motsatt.

 

Svar meg på et par spørsmål.

Hvorfor skapte gud universet med hundre milliarder av galakser, hver med hundre milliarder av stjerner?

 

Hvorfor skapte gud en jord med naturkatastrofer som dreper tusenvis av uskyldige mennesker årlig?

 

Hvorfor skapte/skaper gud mennesker med fysiske skavanker?

 

Hvorfor skapte gud meg kritisk og rasjonell slik at jeg ikke kan tro på ham uten bevis?

Endret av Tobben70
Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan komme med bevis på at gud ikke skapte jorden så kan ingen komme med påstander om at gud ikke skapte jorden og resten av universet :roll:

Hvis du ikke kan komme med et godt bevis på at Brahman ikke har skapt verden kan du ikke komme med påstander om at han ikke gjorde det!

 

Ser du hvor dumt dette blir?

 

Det er veldig lite som kan bevises absolutt.

 

Det er jo dessuten de som kommer med en påstand som må bevise det, ikke motsatt.

 

Svar meg på et par spørsmål.

Hvorfor skapte gud universet med hundre milliarder av galakser, hver med hundre milliarder av stjerner?

 

Hvorfor skapte gud en jord med naturkatastrofer som dreper tusenvis av uskyldige mennesker årlig?

 

Hvorfor skapte/skaper gud mennesker med fysiske skavanker?

 

Hvorfor skapte gud meg kritisk og rasjonell slik at jeg ikke kan tro på ham uten bevis?

 

Grunnen til at gud skapte en rekke med stjerner og galakser flere planeter og mer er det mange grunner til. En grunn er at gud skal uttrykke hvilken kraft han har og det uttrykker han ved og danne ett stort univers men mange planeter og stjerner. En annen grunn til at gud har skapt ett stort univers med mange planeter er at vi skal ha ett stort spørsmål. Gud vil gjerne ha sterke kristne opp i sitt rike og ett tegn til at det finnes sterke kristne er det at det finnes så mange spekulasjoner og så mange teorier om universet. Dermed så kan gud få sterkere kristne og vi mennesker på jorden kan få noe å utforske og studere og samtidig lure på.

 

Du har rett i at det er veldig lite som kan bevises. Det er en ting som er bevist av blandt annet meg og flere andre mennesker verden rundt og det er at det står en skaper bak jorden. Det finnes flere guder og flere alternativer men grunnen til at jeg tror på guden Jesus er at jeg syntes at kristendom er den mest logiske av regionene.

 

Grunnen til at gud skapte en jord med naturkatastrofer er at hvis det ikke hadde finnes naturkatastrofer så har ikke menneskene noe å frykte. Det står i bibelen at du skal frykte gud og hans gjerninger. En tåredråpe fra gud kan utslette hele verden. Og dermed så burde vi mennesker frykte gud rett som det er.

 

Grunnen til at gud skaper mennesker med fysisk ska vansker er er på grunn av at for gud så er ingen forskjellige men for mennesker så er alle forskjellige. Gud elsker alle til og med Hitler og noen andre av de som har utrettet en stor svarte dom over verden. Gud elsker alle både deg og meg uansett hvor mye synd du har. Selv om jeg er kristen og du kanskje ikke er kristen så elsker ikke gud meg mer enn deg. For gud så er alle like mye verdt.

 

Og til slutt: Grunnen til at gud skapte deg kritisk og rasjonell er på grunn av at du har fått ett fritt valg av gud. Du har valget mellom og følge gud hele livet ditt og komme til evigheten eller så har du valget med og gå bort fra gud og leve ett kort liv her på jorden også videre bare dø og komme til dødsskyggens dal og brenne for evig og alltid.

 

Du bør vær glad for at gud har skapt deg og meg og for at vi har ett univers og en jord som vi kan leve og bo på.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

 

Du har rett i at det er veldig lite som kan bevises. Det er en ting som er bevist av blandt annet meg og flere andre mennesker verden rundt og det er at det står en skaper bak jorden. Det finnes flere guder og flere alternativer men grunnen til at jeg tror på guden Jesus er at jeg syntes at kristendom er den mest logiske av regionene.

Nei, grunnen til at du tror din gud er den rette, er at du har fått opplæring i dette.

Hadde du vært født i Afganistan hadde du vært muslim.

Du aner ikke hva logikk er!

 

 

Grunnen til at gud skapte en jord med naturkatastrofer er at hvis det ikke hadde finnes naturkatastrofer så har ikke menneskene noe å frykte. Det står i bibelen at du skal frykte gud og hans gjerninger. En tåredråpe fra gud kan utslette hele verden. Og dermed så burde vi mennesker frykte gud rett som det er.

Hvorfor skal vi frykte ham?

Hva vil han oppnå med dette?

 

Grunnen til at gud skaper mennesker med fysisk ska vansker er er på grunn av at for gud så er ingen forskjellige men for mennesker så er alle forskjellige. Gud elsker alle til og med Hitler og noen andre av de som har utrettet en stor svarte dom over verden. Gud elsker alle både deg og meg uansett hvor mye synd du har. Selv om jeg er kristen og du kanskje ikke er kristen så elsker ikke gud meg mer enn deg. For gud så er alle like mye verdt.

Nei, for gud er det kanskje ikke noen forskjell, men for menneskene som blir født med feil er det stor forskjell.

Du har ennå ikke svart på hvorfor han har gjort det slik?

Og hvorfor blir så mange drept av ham i mors liv, før de blir født?

 

Og til slutt: Grunnen til at gud skapte deg kritisk og rasjonell er på grunn av at du har fått ett fritt valg av gud. Du har valget mellom og følge gud hele livet ditt og komme til evigheten eller så har du valget med og gå bort fra gud og leve ett kort liv her på jorden også videre bare dø og komme til dødsskyggens dal og brenne for evig og alltid.

 

Du bør vær glad for at gud har skapt deg og meg og for at vi har ett univers og en jord som vi kan leve og bo på.

Igjen forstår du ikke.

At han har skapt meg med fri vilje har jo ingenting å si.

Jeg er skapt kritisk og rasjonell. Jeg kan ikke tro på noe som er så usannsynlig, og som det ikke finnes noen antydninger til at finnes.

Og han har jo skapt meg med disse egenskapene.

Jeg kan ikke bestemme meg for å tro....det forstår du vel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du har rett i at det er veldig lite som kan bevises. Det er en ting som er bevist av blandt annet meg og flere andre mennesker verden rundt og det er at det står en skaper bak jorden. Det finnes flere guder og flere alternativer men grunnen til at jeg tror på guden Jesus er at jeg syntes at kristendom er den mest logiske av regionene.

Nei, grunnen til at du tror din gud er den rette, er at du har fått opplæring i dette.

Hadde du vært født i Afganistan hadde du vært muslim.

Du aner ikke hva logikk er!

 

 

 

Grunnen til at gud skapte en jord med naturkatastrofer er at hvis det ikke hadde finnes naturkatastrofer så har ikke menneskene noe å frykte. Det står i bibelen at du skal frykte gud og hans gjerninger. En tåredråpe fra gud kan utslette hele verden. Og dermed så burde vi mennesker frykte gud rett som det er.

Hvorfor skal vi frykte ham?

Hva vil han oppnå med dette?

 

 

 

 

Grunnen til at gud skaper mennesker med fysisk ska vansker er er på grunn av at for gud så er ingen forskjellige men for mennesker så er alle forskjellige. Gud elsker alle til og med Hitler og noen andre av de som har utrettet en stor svarte dom over verden. Gud elsker alle både deg og meg uansett hvor mye synd du har. Selv om jeg er kristen og du kanskje ikke er kristen så elsker ikke gud meg mer enn deg. For gud så er alle like mye verdt.

Nei, for gud er det kanskje ikke noen forskjell, men for menneskene som blir født med feil er det stor forskjell.

Du har ennå ikke svart på hvorfor han har gjort det slik?

Og hvorfor blir så mange drept av ham i mors liv, før de blir født?

 

 

Og til slutt: Grunnen til at gud skapte deg kritisk og rasjonell er på grunn av at du har fått ett fritt valg av gud. Du har valget mellom og følge gud hele livet ditt og komme til evigheten eller så har du valget med og gå bort fra gud og leve ett kort liv her på jorden også videre bare dø og komme til dødsskyggens dal og brenne for evig og alltid.

 

Du bør vær glad for at gud har skapt deg og meg og for at vi har ett univers og en jord som vi kan leve og bo på.

Igjen forstår du ikke.

At han har skapt meg med fri vilje har jo ingenting å si.

Jeg er skapt kritisk og rasjonell. Jeg kan ikke tro på noe som er så usannsynlig, og som det ikke finnes noen antydninger til at finnes.

Og han har jo skapt meg med disse egenskapene.

Jeg kan ikke bestemme meg for å tro....det forstår du vel.

 

Og har du ett svar på en annen danning av universet som kan gi deg disse egenskapene? Jeg tror ikke det. Igjen så forstår du ikke. Ja det er du som ikke forstår i likhet med en rekke andre.

 

 

Jeg har studert religionen islam blant annet og jeg syntes fortsatt at det ikke er noen logikk i religionen islam.

 

Det finner du ut når dommedagen er her!

 

Livet er døden dette er døden i forhold til himmelen. Det finnes f eks handicapede i døden denne døden. Dette er døden for kristne og når vi dør så starter livet. For ikke kristne så er dette livet og døden døden.

 

Sorry for ett litt rotete innlegg men data en begynte og klikke :thumbdown:

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Og hvorfor blir så mange drept av ham i mors liv, før de blir født?

 

Svar:

 

De som stemmer Ap, Krf, SV, H, V, SP, Rødt, Frp og andre partier på stortinget er mordere selv. Hvis du er over 18 år og har stemt på noen av disse partiene så har du vært med på ett folkemord som har drept flere enn så kaldt Jesus gjorde. Dere som stemmer på noen av disse partiene vil at det skal bli drept 15 000 små og uskyldige barn hvert år. Jeg snakker om abortloven. Ikke gå inn på hvorfor Jesus fjerner noe han selv eier og selv har skapt når kanskje du er med på og drepe 15 000 uskyldige barn hvert år og som har hvert med på og drepe personer som du ikke har skapt. Det at Jesus dreper noen få barn er det samme som og ødelegge noe du selv eier. Ett menneskeliv for gud er som et lite sandkorn. Men i likevel så har gud ett så stort hjerte at han tar vare på oss i like vell.

Lenke til kommentar

Og hvorfor blir så mange drept av ham i mors liv, før de blir født?

 

Svar:

 

De som stemmer Ap, Krf, SV, H, V, SP, Rødt, Frp og andre partier på stortinget er mordere selv. Hvis du er over 18 år og har stemt på noen av disse partiene så har du vært med på ett folkemord som har drept flere enn så kaldt Jesus gjorde. Dere som stemmer på noen av disse partiene vil at det skal bli drept 15 000 små og uskyldige barn hvert år. Jeg snakker om abortloven. Ikke gå inn på hvorfor Jesus fjerner noe han selv eier og selv har skapt når kanskje du er med på og drepe 15 000 uskyldige barn hvert år og som har hvert med på og drepe personer som du ikke har skapt. Det at Jesus dreper noen få barn er det samme som og ødelegge noe du selv eier. Ett menneskeliv for gud er som et lite sandkorn. Men i likevel så har gud ett så stort hjerte at han tar vare på oss i like vell.

Igjen begynner jeg å lure på om du tuller....

Gud dreper langt fler ved spontanaborter enn leger gjør ved aborter.

At gud kan gjøre hva han vil er greit nok, men ikke akkurat en god egenskap. Skal ikke gud være god da?

Hva med alle de som gleder seg til å få et barn, så kommer gud og dreper barnet og håpet deres :nei:

 

Og han tar vare på oss alle???

Du er forba..... heldig som vokser opp i verdens rikeste land. Vi har det bra ja. Hva med alle som døde i sultkatastrofen på Afrikas horn? Har gud et stort og godt hjerte for dem også?

Hva er det som feiler guden din siden han behandler oss så ulikt bare fordi han kan.

Hvorfor skal jeg tilbe en slik psykopat?

Lenke til kommentar

Grunnen til at gud skaper mennesker med fysisk ska vansker er er på grunn av at for gud så er ingen forskjellige men for mennesker så er alle forskjellige.

Så Gud lar noen folk bli født inn i smertehelveter, bare fordi han ikke ser forskjell på dem?

Hvis Gud faktisk er allvitende, så burde han vite at kroniske lidelser enkelt kan snu folks liv på hodet. For det vet faktisk jeg som lider av en kronisk sykdom, og jeg kan ikke en gang fantasere om hvordan livet mitt ville ha vært uten menneskeskapte medikamenter.

 

Det at det er slik fordi at "for gud så er ingen forskjellige", er rett og slett et av de mest patetiske forsøkene på å forsvare medfødte lidelser jeg noensinne har lest. Du kan jo gå til Google-bildesøk og søke etter bilder av "Harlequin icthyosis" om du tør. De fleste som blir født med denne sykdommen dør ganske tidlig, og det er faktisk sjeldent at barnet overlever lengre enn en måned. Og de ekstremt få som overlever til voksen alder gjør det takket være moderne legevitenskap, ikke takket være Gud.

 

Gud elsker alle til og med Hitler og noen andre av de som har utrettet en stor svarte dom over verden. Gud elsker alle både deg og meg uansett hvor mye synd du har.

Og det er her den mørke siden av "rettferdiggjørelse ved tro" kommer fram.

Hvis noen sier til meg at de ikke tror på Gud fordi de har clusterhodepine, så er det helt forståelig for meg da smerten fra clusterhodepine regnes blant mange som den verste smerten et menneske kan føle, og jeg ville aldri laste noen som helst med en slik forferdelig lidelse for ikke å tro på Gud.

 

Folk har ulike grunner til å ikke akseptere denne guden som visstnok elsker dem, enten det være at de er mer skeptiske enn andre, lider av en forferdelig sykdom, eller ble voldtatt av lokalpresten som barn. Men for guden din "så er ingen forskjellige", og derfor blir alle dømt på det samme enkle grunnlaget: "Tror du på meg og sønnen min, eller ikke?".

Hvis Gud vet hva jeg tenker, og kjenner min smerte, så vet han godt hvorfor jeg ikke tror på ham. Og etter et liv med smerter takket være kronisk sykdom, har han ingen problem med å sende meg til helvete.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde levd som en kristen og lest bibelen daglig og kunne kommet med problemene dine til en gud så hadde du hatt det så mye mye bedre. Bare prøv, men jeg tror ikke at du får det til :tease:

 

Dette er det som kalles "falske profetier". Det er et typisk argument brukt i diskusjoner mellom menn og kvinner: "Hadde du bare forsøkt min drit-i-bolle-mat så hadde du likt det!", "jeg er sikker på at du hadde likt analt om du bare prøvde det".

 

Det er en måte å sympatisere med seg selv, og se med hovmod på andre. Nedlatende og idiotisk. Nei, det enkle faktum at jeg finner fundamentet i din resonnering å være barnslig og gjennomskuende, er realiteten. Å si noe som "hadde du bare vært[..]" er å gjemme seg fra virkeligheten med dikting og fantasihistorier. Det er et patetisk forsøk på å alliere deg med deg selv. Hva forventer du at tilbakesvaret på dette skal bli, noe annet enn "nei, det er ikke sant.."?

 

Det er ikke det at jeg bare kan komme med problemene til gud men gud løser de også :)

 

Prøv en psykolog :) Kanskje en astrolog astronom også for å rydde opp i dine misforståelser om hvordan kloden har blitt dannet (to asteroider, haha!), og samtidig forklare deg at Big Bang ikke er en eksplosjon som dynamitt i jomfruskapet ditt. En astrolog astronom forstår også at kjemiske sammensettinger skjer spontant gjennom energiutveksling med omgivelsene, og at de høyere atomforekomstene kan vi skylde på stjernene og supernovaer av disse. Og enhver som faktisk funderer på spørsmålet burde evne å forstå at "hvem" som skapte disse stjernene er en idiotisk måte å tilnærme seg kunnskap om hvordan dette faktisk hendte.

 

Din oppdiktede syndefallshistorie om engelen Lucifer viser seg heller ikke i bibelen slik du på en god gammeldags "vås og vas"-metode sprøyter inn som ett og annet sidepoeng. Det er riktig at vi finner i symbolhistoriene fra Ezekiel (28:15) at engelen selv skapte det onde i seg - selv om det tidligere tydelig sies at Gud skapte denne engelen perfekt på alle måter (selv paragraftittelen på verset er et idiom!) - men engelen var sendt til å tjene og styre et "annet sted" for Gud selv. Spesialoppdrag til og med. Det står dog ingenting om "Helvete", og uansett hva det var så var det Gud, "Skaperen av Alt", som stod for dets skapelse.

 

I historien. Men det er tross alt bare en historie. Inget fornuftig menneske vil la seg lure av slik døgendikting.

 

Edit: En astrolog er nettopp den type falsk profet som forteller røverhistorer som du helt tydelig har latt deg lure av. Det er et problem at lekfolk går rundt å kaller seg "eksperter" og sprer informasjon som ikke holder noe forlmelt krav til standard. Slik du gjør. Eller lytter og stoler du bare på feile mennesker?

 

Har du generelle bevis på at gud ikke skapte jorden? Og hvis gud ikke skapte jorden hva eller hvem dannet jorden og resten av universet da? Jeg tror at hvis dere tenker så finner dere raskt ut at det finnes en skaper bak jorden. Jeg tror også at dere forstår det men dere er så arrogante at dere ikke vil innrømme at dere tar feil. Det finnes helt klart en gud og hvem er da den guden hvis ikke Jesus finnes? TENK!! :roll:

 

Jeg registrerer at du ikke engang leste det du svarte på.

Lenke til kommentar

Gennerelle bevis for at gud ikke skapte jorden...

 

Som om det noengang har foreligget gennerelle bevis for at gud faktisk skapte noe som helst.... :no:

 

Det er nå en gang slik at det er de som kom med påstandene som må bevise dem da og siden det ikke er de ikke troende som først kom med påstandene om at jesus IKKE levde kan det vel neppe være de ikke troende som skal komme med bevis her....

Lenke til kommentar

Og hvorfor blir så mange drept av ham i mors liv, før de blir født?

 

Svar:

 

De som stemmer Ap, Krf, SV, H, V, SP, Rødt, Frp og andre partier på stortinget er mordere selv. Hvis du er over 18 år og har stemt på noen av disse partiene så har du vært med på ett folkemord som har drept flere enn så kaldt Jesus gjorde. Dere som stemmer på noen av disse partiene vil at det skal bli drept 15 000 små og uskyldige barn hvert år. Jeg snakker om abortloven. Ikke gå inn på hvorfor Jesus fjerner noe han selv eier og selv har skapt når kanskje du er med på og drepe 15 000 uskyldige barn hvert år og som har hvert med på og drepe personer som du ikke har skapt. Det at Jesus dreper noen få barn er det samme som og ødelegge noe du selv eier. Ett menneskeliv for gud er som et lite sandkorn. Men i likevel så har gud ett så stort hjerte at han tar vare på oss i like vell.

Igjen begynner jeg å lure på om du tuller....

Gud dreper langt fler ved spontanaborter enn leger gjør ved aborter.

At gud kan gjøre hva han vil er greit nok, men ikke akkurat en god egenskap. Skal ikke gud være god da?

Hva med alle de som gleder seg til å få et barn, så kommer gud og dreper barnet og håpet deres :nei:

 

Og han tar vare på oss alle???

Du er forba..... heldig som vokser opp i verdens rikeste land. Vi har det bra ja. Hva med alle som døde i sultkatastrofen på Afrikas horn? Har gud et stort og godt hjerte for dem også?

Hva er det som feiler guden din siden han behandler oss så ulikt bare fordi han kan.

Hvorfor skal jeg tilbe en slik psykopat?

 

Som jeg har svart: Livet er døden og døden er livet for oss kristne. Det er ett liv etter at vi dør og dermed så er dette døden. Det eneste det går utover er dere som ikke er kristne. Grunnen til at gud så kaldt dreper folk under naturkatastrofer er: Jorden tilhører gud. Gud har fullt rett til og gjøre hva han vil med den. Og for det andre så er det for at vi skal frykte gud. En tåre fra gud kan utslette hele verden. Hvorfor du skal frykte gud finner du ut på dommedagen.

 

Og hvorfor blir så mange drept av ham i mors liv, før de blir født?

 

Svar:

 

De som stemmer Ap, Krf, SV, H, V, SP, Rødt, Frp og andre partier på stortinget er mordere selv. Hvis du er over 18 år og har stemt på noen av disse partiene så har du vært med på ett folkemord som har drept flere enn så kaldt Jesus gjorde. Dere som stemmer på noen av disse partiene vil at det skal bli drept 15 000 små og uskyldige barn hvert år. Jeg snakker om abortloven. Ikke gå inn på hvorfor Jesus fjerner noe han selv eier og selv har skapt når kanskje du er med på og drepe 15 000 uskyldige barn hvert år og som har hvert med på og drepe personer som du ikke har skapt. Det at Jesus dreper noen få barn er det samme som og ødelegge noe du selv eier. Ett menneskeliv for gud er som et lite sandkorn. Men i likevel så har gud ett så stort hjerte at han tar vare på oss i like vell.

Igjen begynner jeg å lure på om du tuller....

Gud dreper langt fler ved spontanaborter enn leger gjør ved aborter.

At gud kan gjøre hva han vil er greit nok, men ikke akkurat en god egenskap. Skal ikke gud være god da?

Hva med alle de som gleder seg til å få et barn, så kommer gud og dreper barnet og håpet deres :nei:

 

Og han tar vare på oss alle???

Du er forba..... heldig som vokser opp i verdens rikeste land. Vi har det bra ja. Hva med alle som døde i sultkatastrofen på Afrikas horn? Har gud et stort og godt hjerte for dem også?

Hva er det som feiler guden din siden han behandler oss så ulikt bare fordi han kan.

Hvorfor skal jeg tilbe en slik psykopat?

 

Som jeg har svart: Livet er døden og døden er livet for oss kristne. Det er ett liv etter at vi dør og dermed så er dette døden. Det eneste det går utover er dere som ikke er kristne. Grunnen til at gud så kaldt dreper folk under naturkatastrofer er: Jorden tilhører gud. Gud har fullt rett til og gjøre hva han vil med den. Og for det andre så er det for at vi skal frykte gud. En tåre fra gud kan utslette hele verden. Hvorfor du skal frykte gud finner du ut på dommedagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...