Gå til innhold

Kroken på døra for AoC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finans & Gaming er ikke akkurat lett å sammenligne, men hvis man skal se klare fakta, så husk at grunnen til "tapet" er nedskrivning av verdien på AOC pga lave spilleantall i 2008 enn ventet.

 

Med andre ord, ting kan endre seg i 2009.

 

Når det gjelder kroken på døra...neppe.

 

AO er fortsatt oppe etter snart 8 år med mindre enn 100.000 spillere, sikkert mindre enn 50.000 også.

Endret av Atomics
Lenke til kommentar

NA24 har gått ganske langt i å antyde at DNB Markets bruker XFire tall i sine analyser tidligere. Gjør man det og sammenligner antall XFire brukere opp mot spill der man kjenner antall betalende kontoer kommer man ut i ca 75-80k for AoC nå. (Basert ikke-kinesiske tall for EvE, siden CCP gir ut slik informasjon og har omtrent samme målgruppe)

 

Det er selvfølgelig veldig unøyaktig, men når Funcom bevisst holder salgstall skjult for både akjsonærer og andre er det ikke noe bedre enn dette og sum av inntekter i kvartalsrapporten å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Det har jo gått kraftig nedover, det hersker det liten tvil om, spørsmålet er om det kommer til å fortsette å synke? Spesielt nå med tanke på den nye ekspansjonen til World of Warcraft som kom i høst og Warhammer (som også får en mini-ekspansjon snart).

 

Veldig synd egentlig, håper for FC sin del at det snur, men hva skal til for å lokke folk tilbake til spillet? Og hva skremte så mange vekk i utgangspunktet?

 

Ultima Online ble lansert i 1997 og hadde inntil World of Warcraft en Guinnes rekord i antall abonnenter. På dem offisielle serverene er det knapt noen som spiller lengre, men jaggu kommer det ikke stadig mer nytt til det også - bare sånn til sammenligning. (UO har dog EA i ryggen, så blakke blir dem vel ikke med det første.)

Lenke til kommentar
http://e24.no/boers-og-finans/article2942108.ece

 

Mister stadig fler og fler spillere, og tallene stuper. Aksjekursen har sunket fra 54kr aksjen ned til under femmer'n. Med en sånn kurve, hvor lenge tror dere at Conan klarer å holde serverene oppe?

 

Du følger ikke mye med skjønner jeg, siden jul har AoC hatt en fin stigning i spillebasen, noe som også Funcom sier.Så det blir feil å si "mister stadig flere spillere", sannheten er at stadig FLERE spillere kommer tilbake til Age Of Conan , fordi det har blitt et mye bedre spill siden release.Det er fremdeles mye å rette på etter min mening, men de har gjort underverker med spillet siden release.

Lenke til kommentar
Håper ikke AoF blir helt borte...Selv håpet jeg og kunne kjøpe X-Box 360 versjonen av spillet,men jeg har ingen ide om det fortsatt planlegges og bli utgitt...

 

Det jobbes vel fortsatt med det, men ifølge intervjuer med Ellingsen og Morrison, så har de hatt minimal bemanning på "XBox-teamet", siden det har vært endel andre ting som tydeligvis har vært viktigere.

 

Ang. det med antall spillere...guildet mitt rekruttere nye spillere hver dag nå, så det ser ikke ut til å bli færre ihvertfall. En del gamle som returnerer, pluss mange nye. Sikkert noen som slutter også, men det virker ihvertfall som om det er flere som spiller nå, siden de første ukene etter merge.

 

Og dette med synkende aksjer, kan jo ha en sammenheng med release av tall for siste kvartal i 2008. Siden nyttår har jo aksjen steget jevnt, før den nå fikk en liten tilbakegang. Det interessante blir å se hvordan tallene er neste gang. De vil nok slite en stund, men får de flere spillere, så vil kanskje ting snu etterhvert. "Kroken på døra" har jeg liten tro på. Blir også spennende å se hvordan det går med release i Asia, Russland og Polen.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Veldig godt nytt for Funcom dersom trenden har snudd og folk returnerer. Jeg prøvde Conan i noen måneder selv, og mente da at spillet hadde utrolig godt potensiale. Grunnen til at jeg ga det opp var rett og slett at "alle" slutta og ikke orka mer.

 

For seint og begynne igjen for min del, jeg har hverken lyst eller tid til å sette meg inn i alt på nytt, men håper virkelig at Conan kan stige i popularitet. Det er, som sagt, et flott spill med enormt potensiale.

Lenke til kommentar
Veldig godt nytt for Funcom dersom trenden har snudd og folk returnerer. Jeg prøvde Conan i noen måneder selv, og mente da at spillet hadde utrolig godt potensiale. Grunnen til at jeg ga det opp var rett og slett at "alle" slutta og ikke orka mer.

 

For seint og begynne igjen for min del, jeg har hverken lyst eller tid til å sette meg inn i alt på nytt, men håper virkelig at Conan kan stige i popularitet. Det er, som sagt, et flott spill med enormt potensiale.

 

Det er egentlig ikke noe å "sette seg inn i " , bare start en ny karakter og la deg rive med i Conan sin fantastiske verden ;) Resten kommer av seg selv !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...