Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har bestemt meg for å oppgradere ifra mitt Canon EOS 400D kamera til enten 40D eller 50D.

Jeg vet at 40D er litt dårligere en 50D men trenger jeg det ekstra som 50D har enda?

Jeg er en amatørfotograf på 16 år som skal ta bilder av natur, venner og sport hovedsakelig. Det kan hende at jeg må crope litt men ikke mye så om jeg trenger de ekstra 5 MP'ene vil jeg ha et svar på.

Jeg vet at 50D har en HDMI utgang, men trenger man egentlig den når man overfører bildene til en datamaskin med en gang?

Er det noen andre funksjoner som kanskje kan ha noen innvirkning på valget?

På forhånd, Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Etter min mening er 40D og A700 de beste kjøpene pt. 50D er ikke "bedre" enn 40D (kanskje tvertom?). 50D vil kreve mer av objektivene og det kan bli frusterende. Crop ferdig med føttene - gå nærmere! Med 40D får du flust av gode nok objektiver til en rimelig penge. HDMI har jeg men det blir aldri brukt, redigerer på PC'n og TV'n får en USB i.. :!:

Mvh

Fiple

Lenke til kommentar
Heisann.

Jeg har bestemt meg for å oppgradere ifra mitt Canon EOS 400D kamera til enten 40D eller 50D. Jeg vet at 40D er litt dårligere en 50D men trenger jeg det ekstra som 50D har enda?

Jeg er en amatørfotograf på 16 år som skal ta bilder av natur, venner og sport hovedsakelig. Det kan hende at jeg må crope litt men ikke mye så om jeg trenger de ekstra 5 MP'ene vil jeg ha et svar på. Jeg vet at 50D har en HDMI utgang, men trenger man egentlig den når man overfører bildene til en datamaskin med en gang? Er det noen andre funksjoner som kanskje kan ha noen innvirkning på valget? På forhånd, Takk for alle svar

 

 

Hei!