Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den Idéelle Lettmotorsykkel?


Teoma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er ikke alle som har plombe tror jeg pga 4-taktere er ganske slappe fra før av. men tror de fleste 2-takt værtfall har. er vel ikkke skaldelig pga den blir jo "original" uten, slik som i utlandet osv. effekt forsjell varierer en del fra hver sykkel tror jeg.

 

har honda varadero 125? o.O

Lenke til kommentar
Har alle lett mc`er plombe??(ossen det staves veit jeg ikke)

er det skadlig for sykkelen å fjerne den, og hva blir forskjellen på ytelsen da?

De fleste 4 takterne har ikke plombe, da motorene yter på det meste 10-15hk.

Det er absolutt ikke skadelig å fjerne plomben på de syklene som har, tvert i mot.

En totakter vil kunne yte mellom 20-30hk ved fjerning av plomben, avhengig av hvilken sykkel det er snakk om.

 

har honda varadero 125? o.O

Kan ikke si noe sikkert, men sannsynligvis ikke. Honda Varadero har en slapp 4 takts motor.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Har alle lett mc`er plombe??(ossen det staves veit jeg ikke)

er det skadlig for sykkelen å fjerne den, og hva blir forskjellen på ytelsen da?

De fleste 4 takterne har ikke plombe, da motorene yter på det meste 10-15hk.

Det er absolutt ikke skadelig å fjerne plomben på de syklene som har, tvert i mot.

En totakter vil kunne yte mellom 20-30hk ved fjerning av plomben, avhengig av hvilken sykkel det er snakk om.

 

har honda varadero 125? o.O

Kan ikke si noe sikkert, men sannsynligvis ikke. Honda Varadero har en slapp 4 takts motor.

 

men kan den trimmes?????

Lenke til kommentar

Marklure, det er 4takter det er lettest å sette turbo på. Den setningen din fikk det til å høres motsatt ut.

 

Tror ikke varadero har noen store plomber, men har kanskje noen små i forgasser området som hindrer "optimal flow".

Det er vel ikke så ekstremt mye trim, men med litt små porting, kanskje borring av sylinder drar den bedre.

Så hjelper vel kanskje eff anlegg pittelitt, men tror ikke det er værdt flere tusen.

Så litt småporting i sylinder, innsug og kanskje litt større forgasser så går den sikkert bedre enn orginalt, men tror ikke det er noe enorm forskjell.

 

 

Scotty, varadero er vel en av de sprekeste 125 4 takterne? Mener jeg har hørt den skal gå ganske greit til å være 4 takter..

Lenke til kommentar

Ja, det er dyrt og man må kunne litt.

 

Ja den er jo ganske slapp, men det er en 4takter, og de fleste 4taktere er sløve.

Men jeg har ikke sagt noe annet en at den gikk greit til å være 4 takter.

Den har jo trossalt to sylindre også.

 

 

Nå er det altså snakk om 125ccm, sier ikke at alle 4taktere, samme hvor mye ccm det er snakk om, er sløve.

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar
Scotty, varadero er vel en av de sprekeste 125 4 takterne? Mener jeg har hørt den skal gå ganske greit til å være 4 takter..

Varadero en av de sprekeste 4takterne innen 125?? Laangt ifra. CBR/YZF-R etc er mye raskere. Har selvsagt noe med størrelsen på sykkelen etc.

 

hva mener dere med slapp??? lav aks eller dårlig å kjøre??? o.O

Slapp vil si dårlig drag og sløv til å komme i høye hastigheter etc.

 

så hvilken 2 takter anbefaler du da, ser etter en ganske raske sykkel som er komfertabel å kjøre litt lengere turer på :whistle:

Jeg vil anbefale Mito. Men dra å se på flere sykler, ikke la andre bestemme for deg på nettet. ;)

Lenke til kommentar
Har alle lett mc`er plombe??(ossen det staves veit jeg ikke)

er det skadlig for sykkelen å fjerne den, og hva blir forskjellen på ytelsen da?

De fleste 4 takterne har ikke plombe, da motorene yter på det meste 10-15hk.

Det er absolutt ikke skadelig å fjerne plomben på de syklene som har, tvert i mot.

En totakter vil kunne yte mellom 20-30hk ved fjerning av plomben, avhengig av hvilken sykkel det er snakk om.

 

har honda varadero 125? o.O

Kan ikke si noe sikkert, men sannsynligvis ikke. Honda Varadero har en slapp 4 takts motor.

20-~42 tror jeg vi sier.

Lenke til kommentar
Si nei takk til 4-taktere.

 

Racing - Honda NSR, Aprilia RS, Cagiva Mito.

Motard/cross - KTM exc, Yamaha DTX/R, Husqvarna, Aprilia, Black Dream, TM.

 

hvorfor det, fordi de går 10 kmt saktere en 2 taktere??????? :dontgetit:

er ikke bare snakk om toppfart, er aks og generelt tregere. selv har jeg ikke noe mot 4-takt men vis jeg skulle kjøpt meg en moped eller lett ville jeg valgt 2-takt. det er en grunn til at crossere som er 250cc 4.takt kjører i samme klasse som 125cc 2 takt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...