Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den Idéelle Lettmotorsykkel?


Teoma

Anbefalte innlegg

Si nei takk til 4-taktere.

 

Racing - Honda NSR, Aprilia RS, Cagiva Mito.

Motard/cross - KTM exc, Yamaha DTX/R, Husqvarna, Aprilia, Black Dream, TM.

 

hvorfor det, fordi de går 10 kmt saktere en 2 taktere??????? :dontgetit:

er ikke bare snakk om toppfart, er aks og generelt tregere. selv har jeg ikke noe mot 4-takt men vis jeg skulle kjøpt meg en moped eller lett ville jeg valgt 2-takt. det er en grunn til at crossere som er 250cc 4.takt kjører i samme klasse som 125cc 2 takt.

 

Så hvilke sykkeler anbefaler du da???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler på at CBR går bedre enn varadero, selv om den er liten og stygg.

Isåfall må det være snakk om noen få km.

Den er kanskje større og tyngre, men den har en sylinder mer enn cbr.

Mindre borring ja, men fortsatt 1 sylinder mer.

CBR går faktisk en del bedre enn Varadero. En sylinder ekstra behøver ikke ha noe å si så lenge kubikken er lik. Vekta og størrelsen på CBR gjør den også raskere enn Varadero. Likevel er det nok Varadero jeg hadde valgt om jeg skulle på langtur.

 

20-~42 tror jeg vi sier.

En 125ccm som bare er uplombert vil aldri yte over 30hk. Det gjelder EXC og WR også ;)

Eh, jo? Mye mener du KTM og WR yter da? KTM-ene har omlag 40 hk på veiva.

Lenke til kommentar
CBR går faktisk en del bedre enn Varadero. En sylinder ekstra behøver ikke ha noe å si så lenge kubikken er lik.

Jo, en sylinder har mye å si. Kanskje ikke når man kommer opp i mange sylindre, men det er en stor forskjell fra 1 til 2 sylindre. Dessuten er turtallsregisteret på en 2-sylindret mye mer brukbart på racingsykkel, enn 1-sylindret. 1-syl er for crossere.

 

Eh, jo? Mye mener du KTM og WR yter da? KTM-ene har omlag 40 hk på veiva.

Ikke ta for hardt i nå da ;) De påstår så mye rart, men 40 hester å ta altfor hardt i. Test syklene på dyno selv og se. Det blir ALDRI 40 ved fulleffekt.

Lenke til kommentar
CBR går faktisk en del bedre enn Varadero. En sylinder ekstra behøver ikke ha noe å si så lenge kubikken er lik.

Jo, en sylinder har mye å si. Kanskje ikke når man kommer opp i mange sylindre, men det er en stor forskjell fra 1 til 2 sylindre. Dessuten er turtallsregisteret på en 2-sylindret mye mer brukbart på racingsykkel, enn 1-sylindret. 1-syl er for crossere.

 

Eh, jo? Mye mener du KTM og WR yter da? KTM-ene har omlag 40 hk på veiva.

Ikke ta for hardt i nå da ;) De påstår så mye rart, men 40 hester å ta altfor hardt i. Test syklene på dyno selv og se. Det blir ALDRI 40 ved fulleffekt.

 

Men varaderoen er en del tyngere en cbr :thumbup:

Lenke til kommentar
CBR går faktisk en del bedre enn Varadero. En sylinder ekstra behøver ikke ha noe å si så lenge kubikken er lik.

Jo, en sylinder har mye å si. Kanskje ikke når man kommer opp i mange sylindre, men det er en stor forskjell fra 1 til 2 sylindre. Dessuten er turtallsregisteret på en 2-sylindret mye mer brukbart på racingsykkel, enn 1-sylindret. 1-syl er for crossere.

 

Eh, jo? Mye mener du KTM og WR yter da? KTM-ene har omlag 40 hk på veiva.

Ikke ta for hardt i nå da ;) De påstår så mye rart, men 40 hester å ta altfor hardt i. Test syklene på dyno selv og se. Det blir ALDRI 40 ved fulleffekt.

EN ekstra sylinder gir ikke mer effekt når slagvolumet er 125ccm og maks 15hk. CBR yter tett oppunder 15hk (Yamaha sin R125 (1-sylindra) yter litt mer), det samme gjør Varaderoen.

 

Hvor har du fra at de ikke har 40hk? Motoren som sitter i dem er veldig lik den som brukes i cross, og disse har såvidt jeg har fått med meg over 40 hk. Har snakka med flere folk med EXC-er som har tatt sine på dyno, og de presterer rundt 33hk på hjulet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har Husqvarna SM 125 bra aks?

Hva er toppfarten?

Hvor lenge kan jeg kjøre før jeg kjenner følelsene i ræva begynner å forsvinne?

 

Jeg kommer maks til å kjøre 4-5 mil gangen, og den vil bli brukt (nesten) hver dag.

 

Jeg lurer på om dette høres ut som en passende sykkel.

Jeg kommer til å leke meg litt, men ikke kjøre i skog og mark og herje som en galning.

 

Også, kan dere nevne noen bra sykler med BEHAGELIG sete, som har bra toppfart (120 +) og som jeg sitter oppreist, kanskje litt tilbakelent i :p?

Lenke til kommentar

Husqvarna skal være en av de lett-mcene med best aks opp til 100. Likevel er det nok minimalt som skiller de fleste med 15 hk og såpass lav dreving. Toppfart rundt 120-130 vil jeg tippe! Ikke mer original ihvertfall.

 

Om du er ute etter et behagelig sete, er IKKE en endurosykkel noe å satse på. Sitter mye bedre på racingsykler (ikke sachs xtc eldre enn 03).

 

Jeg tror cagiva raptor/planet eller aprilia tuono kunne passa deg. opp-ned-stilling og sprekere, trimvennlige motorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...