Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den Idéelle Lettmotorsykkel?


Teoma

Anbefalte innlegg

Hva er den Idéelle Lettmotorsykkel?

Den Idéelle Motard?

Den Idéelle Racing?

 

Den burde ha 15 hk, mange har anbefalt sykler som har 36hk på bakhjulet, noe 16-åringer ikke har lov til å kjøre.

 

Det burde være litt plass til en passasjer (Selv om verken racing eller motard er kjent for å ha det)

Ellers burde den har en toppfart på over 120 km/h.

Hadde det vært en Motard med toppfart på over 120, et (litt) comfy sete og gode dempere hadde det vært nydelig.

 

Legg til hva dere anbefaler og hva man bør styre unna!

Vennligst skriv navnene på syklene korrekt så man lett kan finne den igjen.

Endret av Teoma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Racing - Aprilia RS125, Derbi GPR125, Aprilia Tuono125, Cagiva Mito, Honda NSR125, Gilera SC125, Sachs XTC125, Yamaha TZR125, Yamaha TDR125

 

Motard - Ktm 125exc, Husqvarna sms 125, Gasgas 125 EC/Sm, Aprilia MX125, Husaberg 125,TM SMR125

 

Det er ingen 125sykkler som har 36hk på hjulet orginalt, det er max 15hk.

MEN, du kan ta plomberingene så får du en god del mer.

 

Jeg ville valgt Motard siden man kan leke seg mer med dem, og trenger ikke være så redd for å ødelegge alle de 10000 kåpene som er på racing.

Skulle du først være så uheldig så tror jeg desksler til racing er en del dyrere.

I tillegg kan man bruke motard i alle typer vær og forhold(bare skifte dekk), man kan vel egentlig det med racing også, men tror jeg ville værte veldig forsiktig hvis jeg skulle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Utifra hva jeg selv har hatt ville jeg anbefalt NSR 125. Driftsikker og solid så lenge servicene er fulgt og ikke er blodtrimmet.

Det er noe med RS'en som gjør at den føles mer moderne enn NSR.

 

Kåper er som sagt meget dyre på racing sykklene. Skal du ha en herje sykkel må du over på noe annet.

 

Mito ser best ut sammen med rs'en.

Lenke til kommentar
Heldig var han som hadde forsikring. Tanken i seg selv kostet rett over 10.000,- for ikke å snakke om hva kåpene kostet.

10.000 for en bensintank til Mito? Var den laget i gull da eller? Man får tak i nye OEM tanker fra 2000-3000kr.

Var ikke det Snellingen skulle ha for å bytte.

 

Men festene og alt gikk i stykker, ikke bare tanken i seg selv, mye som ble bøyd.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt det du er ute etter, men jeg har veldig godt inntrykk av Honda Varadero.

Den er ekstremt god å kjøre og har grei ytelse (skal sies at jeg ikke har prøvd topphastigheten, men aksellererte greit med meg og kjørelærer i oppoverbakke).

En annen ting som er bra med den er at du slipper den helvetes forsikringa som er på R-sykler ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...