Gå til innhold

Mangel på respekt i religionstrådene!


Anbefalte innlegg

@Sobrio.... GET... A... F***ING... LIFE!

Seriøst, hvis religonen har så mye å si for deg, så drit i å lag en tråd om at det er så synd på deg...

Din mening er din mening, ikke alle andres...

 

 

Jeg har et bra liv.

 

Jeg forbeholder meg retten til IKKE å svare deg mer enn dette, til tross for mange tanker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøvde meg på en "skummel" en:

 

Meg:

"Jeg har sett og opplevd at Gud eksisterer, og at overnaturlige ting skjer."

 

Svaret:

"Gjeeeeeesp.."

 

Greit. Jeg er enig i at det er vanskelig å diskutere når man drar inn mye personlige erfaringer, men det er enda verre når svaret man blir møtt med er "dette var dritkjedelig å høre på".

 

Det skreiv jeg fordi jeg har hørt den frasen utallige ganger før, og den inneholder ikke noen verdifull informasjon.

 

Hvis du føler du går tom for respekt når du diskuterer på forumet, får du enten begrense tidsbruken her, eller fylle tanken full av respekt neste gang du er i kirka, så har du litt å gå på.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Jeg er inderlig lei av hele maset om "respekt".

 

Hvorfor skal jeg respektere en tro som bygger på følelser og irrasjonalitet? Evig liv er ikke bra fordi det vil føre til en absurd tilstand av gjentakelser og repetisjon.

 

Respekterer du nazister og fascister? Man kan respektere andre mennesker, men jeg respekterer ikke hvilken som helst mening for faen!

 

 

Var innlegget mitt så provoserende at du må ty til stygge ord, sammenligne det jeg sa med å respektere nazister?

 

Jeg prøvde meg på en "skummel" en:

 

Meg:

"Jeg har sett og opplevd at Gud eksisterer, og at overnaturlige ting skjer."

 

Svaret:

"Gjeeeeeesp.."

 

Greit. Jeg er enig i at det er vanskelig å diskutere når man drar inn mye personlige erfaringer, men det er enda verre når svaret man blir møtt med er "dette var dritkjedelig å høre på".

 

Det skreiv jeg fordi jeg har hørt den frasen utallige ganger før, og den inneholder ikke noen verdifull informasjon.

 

 

Ok! Takk for tilbakemelding.

 

Det var langt i fra det verste jeg har hørt, og om ønskelig kan jeg fjerne den fra innlegget mitt... (det betyr ikke at jeg har forandret meningen min, vedr. innlegget, men jeg kunne brukt bedre eksempler)

Lenke til kommentar
Hvorfor er vi homoelskende antisemittiske hedenske vantro helvetesdømte kjøtere forpliktet til å vise respekt til alt mulig rart?

 

Når jeg diskuterer med Hinduister, eller andre religøse hadde ikke falt meg inn å si "det du mener om din Gud er sprøyt, Julenissen og snømonsteret Gunnar er minst like troverdig".

Men du tenker det?

 

"Og hvorfor mener du at religion skal ha mer respekt enn annen overtro? Overtro om nisser, dodrauger og troll er like dokumentert som gud, jesus og den hellige ånd og akkurat like troverdig som bibelen er..."

 

Fordi milliarder av mennesker takker deres Gud for livet, og det gode i verden... Derfor respekterer jeg og er omtenksom når jeg "kritiserer" andres religioner...

Jeg er ikke enige med muslimene eller hinduistene. Jeg diskuterte Islam med en muslim for en liten stund siden. Jeg omtalte hans religion og hans syn og meninger med respekt, fordi hans tro var betydningsfull for han, ikke fordi jeg var enig.

Og millioner av barn takker deres julenisse for for gavene sine. Personlig synes jeg det er respektløs å takke Jehova for livet da det var din mor og far som skjenket deg livet. Når folk skriver ting som "nisser, dodrauger og troll er like dokumentert som gud" er det religionen og ikke de religiøse som blir kritisert. Greit nok å vise respekt ovenfor den religiøse som person, men hva er problemet med å kritisere religionen i seg selv? Det finnes jo kristne der ute som mener at homofile burde isoleres, eller til og med få dødsstraff på statens bekostning, og det største argumentet for slike ytringer er bibelen. Disse meningene er viktige for disse individene, men jeg trenger nok en fordømt god grunn til å respektere en slik mening til tross for at den er svært viktig for individet jeg kommuniserer med.

 

Så spør jeg deg, respekterer du et gjennomsnittlig medlem av Vigrid?

 

"For vi har hørt de argumentene før om hvordan du og dine like har pratet med guden deres og vet hva du kommer til å si, det er den samme stupide leksa alle religiøse er opplært til å si, slapp av, ingen grunn til gjentagelser"

 

Hvordan mener dere at det er mulig å diskutere saklig, når man blir omtalt som stupid, og falsk (ref. opplært å si)?

I dette tilfellet var det "leksen" som var stupid, og ikke "eleven". Grammatikk lyver ikke.

 

 

Meg:

"Jeg har sett og opplevd at Gud eksisterer, og at overnaturlige ting skjer."

 

Svaret:

"Gjeeeeeesp.."

 

Greit. Jeg er enig i at det er vanskelig å diskutere når man drar inn mye personlige erfaringer, men det er enda verre når svaret man blir møtt med er "dette var dritkjedelig å høre på".

Har noe sånt forekommet i det hele tatt her på diskusjon.no? For som oftest får man et svar om at personlige opplevelser ikke kvalifiserer som bevis.

 

 

En ikke-kristen ble spurt om han hadde prøvd kristendommen ut.

Svaret:

"Jeg ser hvordan troende er, og jeg får bare avsmak. De som tror på Gud i 2008 må forkaste fakta med vilje og dikte opp bortforklaringer hele tiden"

 

Igjen - er dette måten å gå frem på?

Personlig vil jeg si ja, for ved å være direkte slik så sparer man minst 10 sider med argumenter som ikke fører noen steder.

 

 

Jeg forventer at mange kommer til å dele opp dette innlegget, og kritisere det som om det var rent tull!

Kanskje litt forhåndsdømmende... Hope I'm wrong.

Vel det ville jo kanskje vært respektløst å ødelegge forventningene dine? :innocent:

 

 

 

 

Igjen, hvorfor er vi homoelskende antisemittiske hedenske vantro helvetesdømte kjøtere forpliktet til å vise respekt til alt mulig rart?

 

 

Du er ikke forpliktet til det, nei! Men jeg håper du finner mine og andre religionsskriv her på diskusjon.no verdig litt respekt - uenig eller ei.

Lenke til kommentar
Det var langt i fra det verste jeg har hørt, og om ønskelig kan jeg fjerne den fra innlegget mitt... (det betyr ikke at jeg har forandret meningen min, vedr. innlegget, men jeg kunne brukt bedre eksempler)

 

Nei, bare behold den. En ære å bli sitert. Det viser dessuten at jeg når fram som den jeg ønsker å bli oppfattet som: en som ikke respekterer religion.

 

Jeg respekterer din rett ti lå tro hva pokker du måtte falle for, men du kan ikke vente deg noen gratis respekt for troen i seg selv, med mindre du kan legge fram beviser.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Det blir rett og slett å be om for mye av mennesket. Vi finner det utrolig vanskelig å respektere de som vi ikke er enige med. Ihvertfall når det kommer til religiøse spørsmål
Jeg er et menneske og jeg har ikke problemer med å respektere de jeg ikke er enige med i debatt. Tar man seg selv i nakken kan man føre en saklig diskusjon uansett hvor betent emnet skulle være. Jeg vet om flere saklige og objektive brukere i disse kategoriene, men dessverre blir de som oftest oversett fordi de skriver lange og ofte tunge innlegg, eller forbikjørt av rumpetrollene som skriker høyest. Min erfaring er at de som roper høyest ofte er de som har minst å komme med..

 

Jeg har enda til gode å se en debatt i den delen av forumet som holder et litt høyere nivå, derfor er det ofte slik at de som ikke ønsker å delta i skyttergravskrigene heller diskuterer via PM eller andre instanser der seriøsiteten gjerne er et par hakk høyere.

Lenke til kommentar
Tråden legger ikke opp til diskusjon. Alt jeg kan si er: Religion fortjener ikke respekt.

 

 

Det har du rett til å mene. Fint at du skriver det med respekt.

Though jeg er ett hundre prosent uenig:)

 

Hva har religiøse påstander gjort for å fortjene mer respekt enn andre påstander?

 

Ønsker ikke at debatten skal dreie seg om det!

 

Det jeg ønsker at den skal dreie seg om; er at vi viser respekt når vi diskuterer religion.

Lenke til kommentar

Sobrio, du må nesten forvente negativ tilbakemelding når du skriver et emne som dette.

 

For å sitere førstepost:

Jeg forventer at mange kommer til å dele opp dette innlegget, og kritisere det som om det var rent tull!

Kanskje litt forhåndsdømmende... Hope I'm wrong.

 

 

Dette gjelder naturligvis ikke alle!

 

Er kristendommen sann? - Totalt uvesentlig i denne diskusjonen!

Hvordan skal man ellers kritisere det? Og hvorfor er det totalt uvesentlig om kristendommen er sann? Hadde det vært noe som helst bevis for at kristendommen var sann, ville jeg vært kristen, i likhet med mange ateister.

Lenke til kommentar
Sobrio, du må nesten forvente negativ tilbakemelding når du skriver et emne som dette.

 

For å sitere førstepost:

Jeg forventer at mange kommer til å dele opp dette innlegget, og kritisere det som om det var rent tull!

Kanskje litt forhåndsdømmende... Hope I'm wrong.

 

 

Dette gjelder naturligvis ikke alle!

 

Er kristendommen sann? - Totalt uvesentlig i denne diskusjonen!

Hvordan skal man ellers kritisere det? Og hvorfor er det totalt uvesentlig om kristendommen er sann? Hadde det vært noe som helst bevis for at kristendommen var sann, ville jeg vært kristen, i likhet med mange ateister.

 

Fordi denne tråden handler ikke om det. Men respekten vi BURDE vise til de vi er uenig med.

Lenke til kommentar
Det blir rett og slett å be om for mye av mennesket. Vi finner det utrolig vanskelig å respektere de som vi ikke er enige med. Ihvertfall når det kommer til religiøse spørsmål
Jeg er et menneske og jeg har ikke problemer med å respektere de jeg ikke er enige med i debatt. Tar man seg selv i nakken kan man føre en saklig diskusjon uansett hvor betent emnet skulle være. Jeg vet om flere saklige og objektive brukere i disse kategoriene, men dessverre blir de som oftest oversett fordi de skriver lange og ofte tunge innlegg, eller forbikjørt av rumpetrollene som skriker høyest. Min erfaring er at de som roper høyest ofte er de som har minst å komme med..

 

Jeg har enda til gode å se en debatt i den delen av forumet som holder et litt høyere nivå, derfor er det ofte slik at de som ikke ønsker å delta i skyttergravskrigene heller diskuterer via PM eller andre instanser der seriøsiteten gjerne er et par hakk høyere.

 

 

Thumbs up!

Lenke til kommentar

Det handler vel mer om at han føler seg truffet som en person og at kritikken ikke er rettet mot religionen, men han som en religiøs person. Du må tåle kritikk mot religionen din, kritikk mot deg som en person på grunn av religionen din syns jeg folk kan spare seg for. Det blir noe av det samme som å hate et FRP-medlem fordi du mener han er rasist.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...