Gå til innhold

Mangel på respekt i religionstrådene!


Anbefalte innlegg

Får forhenværende narkomane og slikt noe bedre liv av å bli kristne? Alt de gjør er å erstatte dopet med irrasjonalitet.

 

Jeg vil si det er bedre å være kristen enn narkoman.

 

Buskmannen: Hvis du leser første post... hva har du evaluert deg frem til

 

Jeg har så langt ikke fått noen begrunnelser å evaluere.

 

Jeg siterer de aktuelle narkomane selv. De mener selv de har fått et langt bedre liv...

 

At Kristendommen er bedre enn narkohelvete, betyr ikke nødvendigvis at Kristendommen er det beste du kan oppnå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...) men hvis du sier at du tror på julenissen - som er akkurat like sannsynlig som Gud - må du tåle at folk sier det er idiotisk (...)
Å kalle andres gudstro idiotisk er både usaklig og lite konstruktivt, uavhengig om du mener det er en rasjonell tro eller ikke. Og slikt bør man holde seg for god til.
Lenke til kommentar
(...) men hvis du sier at du tror på julenissen - som er akkurat like sannsynlig som Gud - må du tåle at folk sier det er idiotisk (...)
Å kalle andres gudstro idiotisk er både usaklig og lite konstruktivt, uavhengig om du mener det er en rasjonell tro eller ikke. Og slikt bør man holde seg for god til.

 

Kanskje i en debatt, men ikke i underholdningsbransjen. Religion bør gjøres narr av, fordi det er patetisk.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar

Mine tanker angående respekt i religionstrådene..

 

Person 1: jeg tror på julenissen!

Person 2: ehh tard? julenissen finnes ikke..

Person 1: jammen, det vet vi jo ikke sikkert, det kan jo hende at han finnes!

Person 2: FFS, det finnes ikke noe som helst vitenskapelig bevis for julenissen, så det er bare noe stort tull..

Diskusjon over..

 

Det er litt sånn her inne, det er jussom ikke noe vits med tråden for det finnes ikke bevis for noen religioner, dermed er det ikke vits og diskutere det..

 

Men så er det mange bra diskusjoner her også og jeg har lært mye rart her inne.. så jeg er egentlig godt fornøyd med åssen det er her.. men kan forstå at endel folk bare ikke gidder også stikker de..

Lenke til kommentar
(...) men hvis du sier at du tror på julenissen - som er akkurat like sannsynlig som Gud - må du tåle at folk sier det er idiotisk (...)
Å kalle andres gudstro idiotisk er både usaklig og lite konstruktivt, uavhengig om du mener det er en rasjonell tro eller ikke. Og slikt bør man holde seg for god til.

 

Kanskje i en debatt, men ikke i underholdningsbransjen. Religion bør gjøres narr av, fordi det er patetisk.

 

 

Og dette er en underholdningsside?

Lenke til kommentar
(...) men hvis du sier at du tror på julenissen - som er akkurat like sannsynlig som Gud - må du tåle at folk sier det er idiotisk (...)
Å kalle andres gudstro idiotisk er både usaklig og lite konstruktivt, uavhengig om du mener det er en rasjonell tro eller ikke. Og slikt bør man holde seg for god til.

 

Kanskje i en debatt, men ikke i underholdningsbransjen. Religion bør gjøres narr av, fordi det er patetisk.

Og her inne debatterer vi. Denne tråden handler om oppførselen i debatter her på forumet. Derfor skal ikke trådstarter tåle at noen sier at hans gudstro er idiotisk her inne. Hva du mener er greit å gjøre i "underholdningsbransjen" er ikke relevant for hva som skal godtas eller ikke på diskusjon.no.
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å lage en tråd for å misjonere? Dette er et diskusjonsforum, her diskuterer vi, dvs begrunner påstandene våre.

 

[

Denne tråden handler om oppførselen i debatter her på forumet. Derfor skal ikke trådstarter tåle at noen sier at hans gudstro er idiotisk her inne. Hva du mener er greit å gjøre i "underholdningsbransjen" er ikke relevant for hva som skal godtas eller ikke på diskusjon.no.

 

Denne tråden legger ikke opp til diskusjon, og bør derfor legges ned med mindre åpningsinnlegget endres.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Hva er poenget med å lage en tråd for å misjonere? Dette er et diskusjonsforum, her diskuterer vi, dvs begrunner påstandene våre.

 

Dette er ikke en misjonstråd!

 

Og er det ikke lov til å komme med tanker som ikke kan backes med fakta?

Går det ikke ann å diskutere spennende ting, som ikke kan "vites" med 100% sikkerhet? Kan man ikke diskutere WTC-saken? Kan man ikke diskutere påstander, tanker, muligheter osv.?

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å lage en tråd for å misjonere? Dette er et diskusjonsforum, her diskuterer vi, dvs begrunner påstandene våre.

 

[

Denne tråden handler om oppførselen i debatter her på forumet. Derfor skal ikke trådstarter tåle at noen sier at hans gudstro er idiotisk her inne. Hva du mener er greit å gjøre i "underholdningsbransjen" er ikke relevant for hva som skal godtas eller ikke på diskusjon.no.

 

Denne tråden legger ikke opp til diskusjon, og bør derfor legges ned med mindre åpningsinnlegget endres.

 

Oppfordrer ikke til diskusjon? Jeg stiller ikke et konkret spørsmål, nei, men det tydelig at det oppfordret til diskusjon... Se på antall poster... Samt at temaet "respekt på diskusjon.no" var ganske tydelig, til tross for at jeg ikke stilte et konkret spørsmål, vedr. teamet.

 

er det ikke lov til å komme med tanker som ikke kan backes med fakta?

 

Jo, men hva er vitsen? Annet enn for å misjonere...

 

Det er spennende for mange... De som ikke synes det er spennende, trenger ikke kommentere...

Lenke til kommentar

Flere av eksemplene var helt greie.

 

Når det kommer til frelste narkomane eller alkoholikere kjenner jeg personlig 5 stykker som har klart dette fint på egen hånd uten religiøs hjerne vasking så at du tar kreditt for dette som om ingen hadde klart det uten religion er bare tull!

 

Hvor er det respektløse?

Lenke til kommentar
Tenk på alle de glade barna som tror på julenissen, og foreldrene forteller dem etterhvert at han ikke finnes. Julenissen gir barn håp og glede, Gud gir religiøse håp og glede, så hvorfor er det respektløst å si til en religiøs person at Gud ikke finnes?

Sobrio (eller en annen med samme meninger), jeg venter spent på svar :)

 

 

Forskjellen her er at foreldrene vet med sikkerhet at Julenissen ikke finnes, da det er stort sett de selv som utgir seg for å være nissen....

Selv om foreldrene utgir seg for å være nissen kan de ikke vite med 100% sikkerhet at nissen ikke finnes, kanskje barna faktisk har rett i at nissen finnes og da burde ikke foreldrene si at han ikke finnes.

 

Edit: leste litt videre i tråden og så at dette var tatt opp, men det eneste svaret jeg så var at Sobrio ikke ante hvordan en kan utelukke at noe ikke eksisterer. Hvorfor mener du Sobrio at å sammenligne din Kristne tro med en persons tro på julenissen er respektløst da?

Endret av Sempercogitare
Lenke til kommentar

Tror kristendommen har gjort seg selv fortjent til å miste respekten og troverdigheten sin. Så godt som alt i bibelen som blir fremvist som fakta har blitt motbevist av forskning, og hva gjør kristendommen? Den vrir og vender på det så det "er bare et bilde av hva de mente på den tiden". Det er bare bullshit. Da de sa at jesus gikk på vannet så var det det de mente i sin rette betydning. Men nå sier kristne at "det var et bilde på at jesus gjorde noe som de fleste ikke kunne/turte". Å vri og vende på løyner for å gjøre det om til sannheter er ikke den beste måten å bli tatt seriøst på. Greit om du gjør det en gang i blandt, men kristendommen har tatt dette til et helt nytt nivå.

Lenke til kommentar
Når en ser på hvilket forum dette er og brukerenes gjennomsnittsalderen så er det vel som forventet, er jævla mange tråder som blir kjørt i grøfta ved den stadige fokusen på at alt skal kunne bevises.
Og ironien i det hele er at de fleste viser svært manglende forståelse for vitenskapsteori, mens de i rus av "skråsikkerhetens tyranni" lynsjer alle som ikke kan klemmes igjennom deres eget gjennomhullete verdensbilde. Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Tror problemet som gjør at ofte folk blir provoserte og dermed optrer respektløst onefor hverandre i slike tråder er fordi troende og ikke-troende ofte har helt andre måter å argumentere for sine meninger og påstander. En skjønner jo at det går galt når ene parten argumenterer med empiri, observasjoner og logikk og andre parten argumenterer med subjektive og personlige følelser, subjektive og personlige erfaringer og tekster fra ubrektbare kilder.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...