nicogonz Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 hei jeg har just kjøpt meg en suzuki savage 650. den har en fin lyd, men smeller i potta når jeg ruser motoren. har hørt at det kan være en feil i tenningsystemet. vil det koste mye å fikse dette?
grovetussen Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 (endret) Ikke vert mye borti motorsykler, men på biler er det bare å justere tenningen ved å vri på fordeleren til du har passelig grader fortenning (finne ut hvor mye du skal ha, og bruke tenningspistol mot tenningsmerket) men har ingen anelse om det fungerer på samme måte på en motorsykkel.. Ser at jeg var på dypt vann her, er visst for kjapp å snakke om ting jeg ikke har spesielt mye greie på Endret 19. februar 2009 av grovetussen
PyrionZ Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Pottesmell er helt normalt på motorsykler med 4takt motor; p Ikke noe å bry seg om.
.Butthead. Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Stemmer det ja, er ikke uvanlig at det smeller i potta på motorsykkler. Det kommer som regel av tenningen eller forgasser.
reds Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Putrer vel som oftest etter pådrag, når motoren går nedover på turtall og har mye bensin i omløp. Har vært sånn på alle 4t-scootere jeg har hørt i allefall. Mulig det er annerledes med mer kubikk!
.Butthead. Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Ja er vel fordi det er bensin til over som tenner, og derfor lager smell. Kan vel fikses med å bytte dyse eller justere forgasseren tar jeg ikke helt feil(bare skyt om jeg gjør).
reds Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Høres ut som den har litt feit blanding, spør du meg. Prøv med å flytte nåla i gasseren litt for å justere bensinmengden.
nicogonz Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Skrevet 20. februar 2009 hei jeg har starta den et par ganger nå, og jeg fant ut at den stopper å smelle når jeg drar ut choke'n. Litt usikker på hva choke'n gjør. Gir den mer bensin eller luft?. hører logisk ut at den gir mer bensin slik at den "kveles".
Evil-Duck Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 heijeg har starta den et par ganger nå, og jeg fant ut at den stopper å smelle når jeg drar ut choke'n. Litt usikker på hva choke'n gjør. Gir den mer bensin eller luft?. hører logisk ut at den gir mer bensin slik at den "kveles". Det choken gjør er vel strengt tatta bare å stenge ut en del luft , så det blir en feter bensinblanding så det skal være lettere å starte sykkelen på kalde dager.
PyrionZ Skrevet 20. februar 2009 Skrevet 20. februar 2009 Choke gir både mer bensin og luft. Så, ingen fordel å kjøre med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå