Gå til innhold

Vær forsiktig i England med å ta bilder!


Anbefalte innlegg

Jeg kom over denne artikkelen på DinSide: http://www.dinside.no/805070/dette-motivet...-10-aar-i-buret

 

Jeg lurer på hvor verden er på vei hen. 10 år i buret om du tar bildet av en "Bobby" på din neste ferie i England.

 

Lurer på når denne loven kommer til Norge... Husker godt episoden der en person filmet politiet når de prioriterte å skrive ut parkeringsbøter i stedet for å ta narko-salget som foregikk åpenlyst i samme område...hadde nok blitt et annet utfall på den etterfølgende episoden da, ja.

 

Dette vil gjøre det vanskelig, om ikke omtrent umulig, å dokumentere maktmisbruk fra myndighetene -som forøvrig har en tiltagende tendens.

 

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet her er at intensjonen i seg selv er "god", men loven er formulert så diffust at det er nødt til å oppstå problemer.

 

Politiet har lov til å anholde personer som tar bilder om de kan mistenkes for f.eks. planlegging av terror, men fordi det er såpass diffust vil politiet lett kunne misbruke dette.

 

Heldigvis har vi ikke noe slikt tøys her til lands - ennå. Men så er ikke Norge på terror-toppen heller.

Lenke til kommentar

Haha, har en bra historie ang. dette fra sist jeg var på ferie i London.

 

Meg og noen kompiser kom over en bil som det sto "GAY" på, dette måtte jo selvfølgelig fotograferes og vi stillte oss opp foran bilen. To sekund etterpå kjører en STOR bil opp ved siden av oss og ut kommer det 8 politimenn i full utrystning. Vi står litt i sjokk når de kommer bort. Jeg var for tiden i militæret så jeg viste militær ID kortet mitt så var alt i orden, men de andre måtte fylle ut 3-4 skjemaer med alt av personlig informasjon. På "kvitteringen" vi fikk så sto det "seen observing/photographing buildings of special significance" Aner ikke hvilken bygning det er snakk om, men vi slapp nå unna med en advarsel. Det merkelige var at de ikke nevnte noe om bygningen når de ransakte oss, de sa bare det var en rutinekontroll på narkotika, men "kvitteringen" sa noe annet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...