Gå til innhold

Trenigslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sammendrag av de siste dagene.

 

Kosthold

Har hatt et dårlig kosthold med mye slurv og godteri. Dette har ført til at jeg har hatt dårlige dager med lav energi nivå. :dontgetit:

 

Trening

Lørdag, Søndag, Tirsdag(28,1,3mars.09) ski(godt over 1 mil hver gang.)

 

 

Mandag 2.mars.09

 

SQUAT

5x5

 

57,5kg

127lb

 

Overhead press

5x5

 

5x37.5kg

4x5 30kg(VAR INGENTING I KROPPEN IGJEN OG HENTE INGEN KONSENTRASJON ELLER VILJE...)

 

 

Deadlift

1x5

 

65kg

143lb

 

Chin-ups

3x10

 

Prone Bridges

3x30sec

 

Komentarer/spørsmål

Treningsøkta gikk sån høvelig bra, elendig dagsform p.g.a tullete kosthold og lite søvn. Spist lite så konsentrasjonen var IKKE på topp. Derfor greide jeg ikke militærpress i det hele tatt...

 

Håper på en bra treningsøkt idag, spist bra. Har noen tips om hva jeg kan spise eller gjøre for og få en skikelig boost før trening? :ermm:

Lenke til kommentar

6.mars.09.

Torsdag

 

Innledning

Kostholde sitter som det skal. Fått nok med søvn og verden smiler til meg igjen:).

 

Trening

SQUAT

5x5

 

62,5kg

138lb

 

Overhead press

5x5

 

32,5kg

72lb

 

Deadlift

1x5

 

70

154

 

Pull-ups(de med overhandsgrep, de tunge.)

3x5

 

 

Prone Bridges

1x2min

 

Komentarer

Treningsøkta var bra. Begynner og merke resultater nå.

 

Kosthold

Frokost

Landgang med ost.

 

Lunch.

Youghurt og kornblanding+nøtter.

 

Middag

Sphagetti med tomatsauce og kjøttdeig.

 

Etter middag

300g laks fordelt i salat.

 

Kveldsmat.

4egg, 3 brødskiver, 35g PF Night Charge.

 

Komentarer

Vært fint med respons på kostholdet mitt nå. Begynner det og se bra ut? er det nok mat? Føler jeg er stapp mett hele dagen.

Lenke til kommentar
Fint at du blander grepene på chins. Det er lett (min erfaring) å stagnere i denne øvelsen...

Hva mener du med å blande grepene på chins? Skal kanskje begynne med stronglifts 5x5 programmet, da er chin-ups med. Hvordan kan man "blande" grepene, og hvilken effekt har dette?

 

Er vel pull-ups og Chin ups.

 

Ene er det overarms grep:(chin ups)

390px-Marine_Pull-ups.jpg

 

Andre er vel underhandsgrep eller noe:(pull ups)

ChinUps.gif

 

 

Husker ikke helt forskjellen men burde være smal sak og google. Gidder bare ikke akkurat nå.

Lenke til kommentar
Ole-ThInK's treningsdagbok

 

Stats

14 år.

1.69cm høy.

65kg benk.

40kg militærpress.

Squat 60kg(ikke maks!)

Deadlift 60kg++

 

Ble ikke obs på dette før nå. Dette er jo helt sinnsykt mye? Du er 14 år, 169cm høy og du tar 65kg i benk? :hmm:

 

Jeg er ikke den sterkeste karen, men jeg tar 32kg ca. når jeg tar 10RM med god teknikk, jeg er 16 år, 177cm høy, veier 68kg.

 

Du sier ikke hvor mye du veier? Med den vekten du greier å ta ifølge den førsteposten er jo du utrolig muskuløs ifølge mitt hode. Tror det er krav om å kunne ta 10 reps med 60kg i benk for å komme inn på politihøyskolen...

Lenke til kommentar
Ole-ThInK's treningsdagbok

 

Stats

14 år.

1.69cm høy.

65kg benk.

40kg militærpress.

Squat 60kg(ikke maks!)

Deadlift 60kg++

 

Ble ikke obs på dette før nå. Dette er jo helt sinnsykt mye? Du er 14 år, 169cm høy og du tar 65kg i benk? :hmm:

 

Jeg er ikke den sterkeste karen, men jeg tar 32kg ca. når jeg tar 10RM med god teknikk, jeg er 16 år, 177cm høy, veier 68kg.

 

Du sier ikke hvor mye du veier? Med den vekten du greier å ta ifølge den førsteposten er jo du utrolig muskuløs ifølge mitt hode. Tror det er krav om å kunne ta 10 reps med 60kg i benk for å komme inn på politihøyskolen...

 

Hea, er god i benk ja. veier litt over 60kg. Har trent i ganske lenge nå bare ikke etter en fast rutine.

Men 65kg er bare 1 rep, rett etter oppvarming. Veier litt over 60kg. Er vel kanskje en av de "sterkeste gutta".

Har ikke testet maks i de andre øvelsene.

 

Joda jeg får av og til komentarer om kroppen.

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar
Hmm, men selv om du kanskje er sterk for alderen, så er det da grenser for hvor sterk du kan være når du bare veier 60kg? Du er lavere enn meg, så der kan det jo stemme, men du veier jo mindre enn meg også. Har du lite underhudsfett?

 

Har ikke peiling. :)

Prøver hardt og gaine vekt nå. MAT MAT MAT. Blir lei av det til slutt :(

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

bare så det sagt: for å komme inn på politihøgskolen trenger du ikke å løfte mer en 1 rep på 60kg. Men da må du gjøre det mye bedre i de andre øvelsene. For å få maks poengsum derimot må du løfte 18 x 60kg. Dette tilsvarer ca 100 - 110 kg 1RM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...