Gå til innhold

Trenigslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor dype er de bøyene dine ? Ganske stor forskjell på bøy'en i forhold til mark og benk....Det er ganske bra løft hvis du går til hoftekula er på høyde med kneet.

 

Bøyene er det eneste jeg er sån virkelig god i. De er nesten helt ned til knærne men littegran over. Jobber med og få de dypere. Men det er bare 2-5 cm igjen.

Lenke til kommentar
Jeg kommer så langt ned jeg vil omtrent, har ganske god bevegelighet, men jeg bøyer korsryggen om jeg går til paralell/lavere enn paralell :/ Jeg merker det ikke selv, men min treningspartner sier det.

 

Hmm, jeg har fått beskjed fra de som bruker og trene der at jeg ikke burde gå "for" langt ned. Og defor går jeg bare til ca knehøyde.

Lenke til kommentar

Det er bare piss. Gamle myter. Kommer nok fra folk som kjører egobøy istedenfor skikkelig knebøy tenker jeg. Er vel den gode gamle "knærna blir ødelagt" myten...et godkjent konkurranseløft i knebøy skal ha hoftekula på høyde med kneet. Se på den andre videoen i teknikktråden...det med 3 reps på 100 kg....det er et korrekt løft.

Lenke til kommentar

Går litt høyere en det men ikke så veldig mye, syntes nesten det er "overdrevet" teknikk. Pluss knekken på toppen virker ikke så bra for knærne.

 

Men jeg skal kanskje jobbe litt me bøyen vis jeg føler for det. Alt går bra og jeg blir større. Blir jeg noe breiere over lårene nå må jeg skifte ut resten av kleskapet :(

 

Edit: Jeg har like mye "knekk" selv, har bare ikke sett meg

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar
Nye mål

Forbedre løft.

Forbedre kondisjon.

Finne passende diet.

 

Jeg tror ikke egenlig dette er noen gode mål. Greit nok med dietten, men å "forbedre løft" kan jo bety alt fra å ta 10kg mer i hver øvelse per år, eller det kan bety å ha en progresjon på 5kg i måneden.

 

Synes du skal sitte deg ned og tenke realistisk på hva du kan tro du kan få til. F.eks. om du tar 60kg i knebøy, så tenker du, kan jeg greie 70kg om 2 måneder? Da setter du deg 68kg i knebøy som mål. Grunnen til dette er at du da på en måte sikrer deg selv litt, og du har ikke for høye mål, noe som er dumt. I tillegg er sjansen altså større for å nå målet sitt, og om du greier mer enn 68kg er jo det kjempeflott, og er fin motivasjon.

 

Det er viktig å sette seg mål, spesifikke mål, og realistiske mål.

Lenke til kommentar
Går litt høyere en det men ikke så veldig mye, syntes nesten det er "overdrevet" teknikk. Pluss knekken på toppen virker ikke så bra for knærne.

 

Men jeg skal kanskje jobbe litt me bøyen vis jeg føler for det. Alt går bra og jeg blir større. Blir jeg noe breiere over lårene nå må jeg skifte ut resten av kleskapet :(

 

Edit: Jeg har like mye "knekk" selv, har bare ikke sett meg

 

Det er ikke overdrevet, det er et korrekt løft. Sånn en godkjent repp i knebøy skal se ut.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dagens treningsøkt:

Jeg har dessverre ikke tillgang på styrkeromm i dag pga Helligdag... :(

 

Tatt meg en lang tur på 3t sykel. Rolig tempo.

 

Oppdatering

Hvordan skal jeg flette mer rygg og magemuskler inn i stronglifts 5x5? (viktig les første post.)

Kosthold:(Det jeg spiste først osv utover dagen)

3 brødskiver med kjøttpålegg samt 0.5l melk.

3 Brødskiver nougatti(hem, som sakt. Går dårlig med treningen nå for tiden)

Middag.

(Skal spise)

havergryn150g, melk0.5l, 4 egg og en proteinshake.

Lenke til kommentar

2.Juni.09.

 

Trening

Sykling 1.5t, med styrketråkk.

 

Ingen styrke trening pga stengt hall.

 

Mat

200g havregryn m/melk.

1 bagett og litago.

4bananer.

laks ca 2-300g, 4 poteter og salat.

2 brødskiver og 4 egg i omelett.

 

Komentar/Spørsmål.

Jeg er veldig usikker på om jeg får trent i sommer. :dontgetit: Er passelig fortvilt. ca 3 måner uten styrketrening vil gjøre hva med kroppen min?

Tror dere det går ant og melde seg inn på treningsenter 3 måner?

Pluss at det blir litt dumt for økonomien min akkurat nå. 150kr buss penger i uka pluss penger til trening. Men det går nok greit regner jeg med. Vis ikke jeg sykler da.

Men jeg skal se om jeg får fikset meg trenings avtale der jeg trener nå.

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

4.Juni.2009

 

Trening

Har ikke vært trening i dag pga skole ting.

 

Spent på om jeg kan trene i morgen pga tilgang eller ikke...

 

Mat

4 brødskiver + 4 egg

4brødskiver + 3knekkebrø

Grandis (Hadde dårlig tid pga skole tingen.)

5brødskiver med kjøttpålegg.

40g protein shake.

 

Jeg vuderer og skifte til Viderekommende treningsprogram utviklet av Norges Styrkeløft Forbund. Er det noen som har erfaringer med dette? Føler meg kanskje litt som en viderekommen men vet ikke helt? Skal jeg starte på viderekommen? Så på 5x5 Texas men det så ikke ut som noe for meg.

Lenke til kommentar

4.juni.09

 

Trening

1.8t sykling

 

Sit ups, skrå benk.

3x30

 

Rygghev

3x15x15kg

 

Benkpress med stopp

6x40kg

5x45kg

5x45kg

5x47.5kg

3x3x50kg

 

Styrkeløft knebøy

6x60kg 6x65kg 5x70kg 5x75kg 3x80kg 3x90kg

 

Markløft

2x8x60kg (uten "stopp")

2x6x75 (Strak rygg nesten stive ben*litt knekk i knærne)

 

Lattrowing m/stang

3x12

 

Kosthold

Mange hundre gram havergryn.

2 store proteinshakes

8 dolly pizza stykker+ masse salat (spis så mye du vil bufee)

+1 kjøp pizza stykke

2 bananer

2youghurter

5 knekkebrød med kjøttpålegg.

1-2l hel melk

0.7l appelsinjuice.

en del nøtter.

 

Komentar

Strålende treningsøkt'er.

Lenke til kommentar
Går litt høyere en det men ikke så veldig mye, syntes nesten det er "overdrevet" teknikk. Pluss knekken på toppen virker ikke så bra for knærne.

 

Men jeg skal kanskje jobbe litt me bøyen vis jeg føler for det. Alt går bra og jeg blir større. Blir jeg noe breiere over lårene nå må jeg skifte ut resten av kleskapet :(

 

Edit: Jeg har like mye "knekk" selv, har bare ikke sett meg

 

Knekk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...