Gå til innhold

Trenigslogg


Anbefalte innlegg

Er selv forsiktig med ryggen, men føler jeg ikke får gjort noe når jeg ikke får vondt i ryggen i når jeg tar selve øvelsen. Er bare når jeg står og akkurat har løfta stanga av stativet og er klar for bøy.

 

Kjente at jeg fikk vondt i ryggen av selve øvelsen i starten, endra teknikken og det gikk over. Så er nok ikke feil teknikk det jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er selv forsiktig med ryggen, men føler jeg ikke får gjort noe når jeg ikke får vondt i ryggen i når jeg tar selve øvelsen. Er bare når jeg står og akkurat har løfta stanga av stativet og er klar for bøy.

 

Kjente at jeg fikk vondt i ryggen av selve øvelsen i starten, endra teknikken og det gikk over. Så er nok ikke feil teknikk det jeg har.

 

Hmm, men du er ikke plaget med ryggen annet en at det gjør ondt idet du tar stanga av stativet? Du er ikke bare veldig annspent?

Lenke til kommentar
Er selv forsiktig med ryggen, men føler jeg ikke får gjort noe når jeg ikke får vondt i ryggen i når jeg tar selve øvelsen. Er bare når jeg står og akkurat har løfta stanga av stativet og er klar for bøy.

 

Kjente at jeg fikk vondt i ryggen av selve øvelsen i starten, endra teknikken og det gikk over. Så er nok ikke feil teknikk det jeg har.

 

Hmm, men du er ikke plaget med ryggen annet en at det gjør ondt idet du tar stanga av stativet? Du er ikke bare veldig annspent?

 

Kanskje han ikke presser sammen skuldrene/øvre rygg nok for å stabilisere....

 

med mark og vond rygg så er hvertfall den vanligste feilen jeg ser at folk ikke løfter med beina i bunn av løftet....altså at de løfter opp hofta før de drar vekta av bakken. Da blir det jo omtrent som en strakmark...har tatt meg selv i å gjøre det på litt tyngre løft, så jeg har blitt veldig bevisst på det. Tenker alltid på å trøkke beina gjennom gulvet....hvis man står nesten strak med beina når man løfter så havner jo mesteparten av vekta på nedre delen av ryggen...ikke særlig bra å løfte på den måten.

Lenke til kommentar
Er selv forsiktig med ryggen, men føler jeg ikke får gjort noe når jeg ikke får vondt i ryggen i når jeg tar selve øvelsen. Er bare når jeg står og akkurat har løfta stanga av stativet og er klar for bøy.

 

Kjente at jeg fikk vondt i ryggen av selve øvelsen i starten, endra teknikken og det gikk over. Så er nok ikke feil teknikk det jeg har.

 

Hmm, men du er ikke plaget med ryggen annet en at det gjør ondt idet du tar stanga av stativet? Du er ikke bare veldig annspent?

 

Kanskje han ikke presser sammen skuldrene/øvre rygg nok for å stabilisere....

 

med mark og vond rygg så er hvertfall den vanligste feilen jeg ser at folk ikke løfter med beina i bunn av løftet....altså at de løfter opp hofta før de drar vekta av bakken. Da blir det jo omtrent som en strakmark...har tatt meg selv i å gjøre det på litt tyngre løft, så jeg har blitt veldig bevisst på det. Tenker alltid på å trøkke beina gjennom gulvet....hvis man står nesten strak med beina når man løfter så havner jo mesteparten av vekta på nedre delen av ryggen...ikke særlig bra å løfte på den måten.

 

Takk for tipsene :)

 

Tirsdag er det begynnelse på trening igjen. Veldig spent, etter dårllig kosthold og sånt. Men nå begynner hardkjøre "igjen". Mat og trening skal nøye planlegges.

 

Ja, et spørsmål til dere alltvitende der ute, burde jeg fortsette på stronglifts? Jeg ser ingen grunn til og stoppe nå. Så fremst ikke jeg kan oppnå større resultater med og følge et annet program?

 

Nå vil jeg bare ha en naturlig framgang i vekter og egen kroppsvekt.

Lenke til kommentar

Så lenge som du klarer å legge på mer vekt på løftene så fortsetter du. Det er uansett begrenset hvor mye man kan øke, og et annet program vil neppe by på mer styrkeøkninger atm. Nå vet jeg ikke om du fremdeles øker vektene 3 ganger i uken, men det er ca. så mye som det er mulig ;) Program bytter du først når du stagnerer.

Lenke til kommentar
Så lenge som du klarer å legge på mer vekt på løftene så fortsetter du. Det er uansett begrenset hvor mye man kan øke, og et annet program vil neppe by på mer styrkeøkninger atm. Nå vet jeg ikke om du fremdeles øker vektene 3 ganger i uken, men det er ca. så mye som det er mulig ;) Program bytter du først når du stagnerer.

 

Riktig,

Jeg vet jeg sier imot meg selv, men jeg skal prøve og ikke la egoet ta over og heller ta det med ro og ikke avle opp belastningskader.

Lenke til kommentar

14.april.2009

 

Økt a

Squat

80kg x 5

80kg x 5

80kg x 5

85kg x 5

90kg x 5

 

Lette løft, tviler på om jeg egentlig trenger og ta av vekter her...

 

Benk

35kgx5

40kgx5

40kgx5

43kgx5

45kgx5

45kgx5

 

Litt tung men går helt greit. Må terpe på teknikk igjen.

 

Sån omvendt push ups løfte seg opp etter stang ting (Hva heter det på Norsk?)

10kgx6

10kgx6

10kgx5

 

Push ups

10kg x8

10kg x8

10kg x7

 

Mage

Tar mage trening i to maskiner nå. En for sidene. Og en for "magemusklene".

Lenke til kommentar

Du blir ikke nødvendigvis skadet av et slikt apparat, men treningseffekta er ganske laber sammenligna med hvor høy belastninga på ryggen er. Jeg anbefaler pallof press som rotasjonstrening (antirotasjontrening da egentlig!), men man må egentlig bare velge ut ifra hva man liker og hvor høy risiko man er villig til å utsette seg for :)

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Målsetninger og mål som har blidd nådd!

 

Kropsvekt

 

58kg=> Før jul.

67kg=> Nå.

 

Løft

Squat 5x5 100kg.

 

Benk 5x5 50kg.

 

Framtiden nå

Jeg har akkurat kjøpt meg ny sykkel. Dette har "slått" opp øynene mine for syklingens verden.

Jeg har skjønt det så at det passer og trene styrke og sykle så det blir knall. Må nok legge om kosten litt.

Mine glykogenlager er ikke så tor tror jeg. Etter og spist mye fett og proteiner. Så jeg trenger tips til kosten min, help me?

 

Nye mål

Forbedre løft.

Forbedre kondisjon.

Finne passende diet.

 

Komentar spørsmål

Hvordan kan jeg ha en diet som fyller glykogenlagrene mine men samtidig få i meg nok protein og eventuelt fett?

Hvordan kan jeg best kombinere sykkel og styrke? Finnes det "program" for landeveissykel?

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

14.Mai.09

 

Trening

Planen var en sykkeltur også styrke, kom for brått inn i en sving, var litt ukonsentrert, samt var det litt grus der. Også hold jeg en fart på 40km/t rundt om og trynte ganske heavy. Tror jeg traff autoværnet og greier. Men ingen knekte ben osv. Men jeg er ganske forslått (kne, arm og albue) samt en del kutt og sår på mage, bryst, armer og ben.

Tror musklene faktisk skjermet mye av fallet!

 

Så hvorfor har jeg ikke logget:

Tentament, semesterprøver, prøver og innleveringer. Samt skal jeg ha tid til og være litt med venner og spise samt sove. Logg blir nedprioritert.

 

Jeg veier nå 70kg, hadde ikke så mye fett som jeg trodde. Bare dårlig selvbilde. Har en fettprosent på 14. Gidder ikke deffe siden jeg ikke har behov.

 

Maksløft(5x5):

110kg bøy.

90kg mark.

55kg benk.

 

BW + 10 kg

 

Push ups - 7- 8- 6

Pull ups - 7 - 6 -5

 

Komentar

Sykling er drit digg. Alt går bra, (ja bortsett fra velt) felgen fikk kast eneste skade men det kan fikses. Får låne dekka av en annen så lenge. Håper jeg blir bra fort.

Gjort en liten bytt på bøy og kjører 3x15 sett. Fordi det er bedre egnet med tanke på sykling.

 

Ellers har jeg lagt på meg litt. Og alt går helt greit. Spiser masse.

Lenke til kommentar
14.april.2009

 

Sån omvendt push ups løfte seg opp etter stang ting (Hva heter det på Norsk?)

musklene".

omvendt stang roing?

 

Oi, du. Du ligger liksom på ryggen, oppfor deg har du stanga (festet, bruker sån stang med stativ og lås) også tar du tak i stanga og løfter deg opp, som en slags omvendt push up. Føtterne er nedi bakken.

Lenke til kommentar
14.april.2009

 

Sån omvendt push ups løfte seg opp etter stang ting (Hva heter det på Norsk?)

musklene".

omvendt stang roing?

 

Oi, du. Du ligger liksom på ryggen, oppfor deg har du stanga (festet, bruker sån stang med stativ og lås) også tar du tak i stanga og løfter deg opp, som en slags omvendt push up. Føtterne er nedi bakken.

hmm...

 

er det dette du mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...